درس دیدارهای اخیر رهبری، تولید قاب‌های موثر است
درس دیدارهای اخیر رهبری، تولید قاب‌های موثر است

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: «کارگاه آموزشی رهبر انقلاب برای مسئولان و مدیران روابط عمومی و فرهنگی؛ جدای از نهضت جهاد تبیین و گفت‌وگوی مداوم و پرتعداد با مردم و نوع انتخاب مخاطب دیدارهای عمومی رهبر انقلاب در پنج ماه اخیر، […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: «کارگاه آموزشی رهبر انقلاب برای مسئولان و مدیران روابط عمومی و فرهنگی؛ جدای از نهضت جهاد تبیین و گفت‌وگوی مداوم و پرتعداد با مردم و نوع انتخاب مخاطب دیدارهای عمومی رهبر انقلاب در پنج ماه اخیر، تولید قاب‌های روایت‌ساز ویژگی اصلی این دیدارها بوده است.

خلاقیت، سنت‌شکنی، جذابیت و پرنفوذ بودن محتوای حاصله از دیدارهای اخیر، یک کارگاه آموزشی برای مسئولان و مدیران روابط عمومی و فرهنگی بوده و در عین حال اتاق فرمان جنگ شناختی برای آموزش نقشه راه حرکت در این میدان نبرد است.

خواب سنگین روابط عمومی‌ها و ریسک ناپذیری و رفتار سنتی مسئولان در نحوه تعامل با اقشار شهروندان و تولید روایت از خدمت‌رسانی و پیگیری امور باعث شده تا فاصله مردم و روایت مسئولان فرسنگ‌ها زیاد شود. به همین خاطر است که وقتی رئیس جمهور کشور از مناسب بودن ذخایر ارزی می‌گوید، اما روایت‌های تخیلی برخی شبه رسانه‌ها، ضریب نفوذ بیشتری می‌گیرد.

قالب‌ها، رویکردها، تاکتیک‌ها و ابزارها باید تغییر کند تا بتوانیم در مخاطبی اثر بگذاریم که در آماج تله‌های شناختی از جمله منفی‌نگری، اعتبارزدایی از منابع رسمی پاره حقیقت‌گویی و تفسیر به رأی محتوا است.

تحرک و تولید فکر روابط عمومی‌ها و همراهی مدیران برای تولید قاب‌های مؤثر روایت‌ساز، درس دیدارهای اخیر بیت رهبری است یک هماهنگی خوب بین صحنه، محتوا، مهمان میزبان و روایت‌های غالب و پرمخاطب پسادیدار.»