اجرای پروژه‌های عمرانی بستری برای توسعه پایدار شهری است
اجرای پروژه‌های عمرانی بستری برای توسعه پایدار شهری است

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، محمد عبادی در حاشیه سی‌وچهارمین نشست تخصصی معاونان فنی و عمرانی کلان‌شهرهای ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی که در سطح کلان کشور وجود دارد به طبع، شهرداری کلان‌شهرها و شهرداری اصفهان نیز از این مشکلات مستثنی نیست و در انجام پروژه‌های […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

محمد عبادی در حاشیه سی‌وچهارمین نشست تخصصی معاونان فنی و عمرانی کلان‌شهرهای ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی که در سطح کلان کشور وجود دارد به طبع، شهرداری کلان‌شهرها و شهرداری اصفهان نیز از این مشکلات مستثنی نیست و در انجام پروژه‌های عمرانی مشکلات نقدینگی متوجه پیمانکاران و سیستم شهرداری است.

وی افزود: اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح شهر بستر مناسبی برای توسعه پایدار شهری و افزایش کیفیت و رفاه سطح زندگی مردم است.

مدیرکل هماهنگی و برنامه‌ریزی امور عمرانی شهرداری اصفهان ادامه داد: برای اولویت‌بندی پروژه‌هایی که بیشترین تأثیر را در کیفیت زندگی مردم دارد، برنامه‌ریزی کنیم تا امید مردم را برای انجام این پروژه‌ها بیشتر کنیم.

عبادی تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های خوبی در شهر اصفهان برای این مسائل انجام شده است و همزمان با تصویب بودجه شهرداری، مسائل مختلف این پروژه‌ها در جلسات متعدد تدوین بودجه بررسی و پس از اولویت‌بندی در بودجه شهر ابلاغ می‌شود.

وی بیان کرد: در همین راستا پس از شناسایی و انجام تشریفات، طراحی طرح‌ها و رایزنی‌های مختلف انجام می‌شود تا روش انجام پروژه مشخص شود؛ از طریق انتخاب پیمانکار و در صورت وجود بستر مناسب از طریق جذب سرمایه‌گذار در سطح کلان‌شهر، می‌توان ظرفیت بخش خصوصی برای انجام پروژه‌ها به صورت مشارکتی را در نظر گرفت که منافع مشارکت کننده و شهرداری باید در نظر گرفته شود.

مدیرکل هماهنگی و برنامه‌ریزی امور عمرانی شهرداری اصفهان ادامه داد: این مهم در صورتی تحقق پیدا می‌کند که شناسایی بسترهای خوب برای موضوع پروژه‌ها را در نظر بگیریم و این بسترها به‌صورت عمیق و کالبدی برای جذب سرمایه‌گذار شناسایی شود.