رها شدن پروژه پایانه شرق در گذشته هزینه‌ها را ۱۰ برابر کرد
رها شدن پروژه پایانه شرق در گذشته هزینه‌ها را ۱۰ برابر کرد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش شهر، سید جعفر تشکری هاشمی در بازدید از پروژه پایانه شرق و پس از استماع گزارش‌ مجری طرح، اظهار کرد: نزدیک به ۳ ماه پیش از پروژه پایانه شرق بازدید به عمل آمد و قرار بر این شد تا این پروژه که در دوره قبل رها شده […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش شهر، سید جعفر تشکری هاشمی در بازدید از پروژه پایانه شرق و پس از استماع گزارش‌ مجری طرح، اظهار کرد: نزدیک به ۳ ماه پیش از پروژه پایانه شرق بازدید به عمل آمد و قرار بر این شد تا این پروژه که در دوره قبل رها شده بود بار دیگر در آستانه بهره‌برداری قرار گیرد و برهمین اساس قراردادهای تامین تجهیزات، آسانسورها، پله برقی‌ها، تجهیزات اطفای حریق و سیستم‌های هوشمند منعقد شد و مطابق با گزارشات ارائه شده پیش‌بینی می‌شود تا بهمن ماه سال جاری این پروژه به بهره‌برداری برسد.

رها شدن پروژه پایانه شرق در گذشته هزینه‌ها را ۱۰ برابر کرد

وی با بیان اینکه عمده مشکلاتی که امروز مطرح شد مرتبط با نقدینگی است، خاطرنشان کرد: بنای مدیریت شهری بر این است تا این مشکلات هرچه سریع‌تر رفع شوند؛ همچنین قرار بر این شد تا به کمک شرکت شهروند خدمات بیشتری به شهروندان ارائه شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه این پروژه باید ۳۶ درصد پیشرفت می‌کرد، ادامه داد: تاکنون بیش از ۲۵ درصد پیشرفت پروژه محقق شده  و ۱۱ درصد عقب ماندگی وجود دارد و باید طبق برنامه عقب ماندگی جبران و برطرف شود؛ حتماً پس از این بازدید جلساتی را با مسئولان شهرداری تهران برگزار می‌کنیم تا  عقب‌ماندگی‌ها که ناشی از مشکلات نقدینگی‌ و خرید تجهیزات است، برطرف شود.

تشکری هاشمی با اعلام اینکه اگر در همان ۶ سال گذشته این پروژه پیش می‌رفت می‌توانستیم آن را با حدود ۸۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری برسانیم، یادآور شد: مطابق با خرابی‌هایی که طی مدت‌ اخیر با توجه به رها شدن پروژه ایجاد شده و براساس تورم بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان معادل ۱۰ برابر بیشتر از قیمت قبلی منابع احتیاج است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وظیفه سازمان پایانه‌ها و مترو تصریح کرد: خواهش من از شرکت مترو و سازمان  پایانه‌ها این است که نسبت به تامین نقدینگی عمل کنند و اگر نیازی هم به متمم بودجه است آن را به شورا بیاورند.

وی با بیان اینکه از کل مبلغ مورد نیاز ۳۰۰ میلیارد تومان از محل سرمایه‌گذاری و ردیف‌های بودجه شهرداری تهران برای این پروژه بودجه در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: تلاش ما این است تا مابقی هزینه را از محل تبصره‌های بودجه و از طریق تهاتر با پیمانکاران پیش ببریم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: به طور قطع تامین نقدینگی و سایر موارد را از سوی شورا مورد بررسی قرار می‌دهیم و امیدواریم پایانه شرق به عنوان سرمایه ملی که متعلق به شهروندان است تا حداکثر بهمن ماه به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به اهمیت تجهیزات اظهار کرد: مطابق با آنچه گفته شد قراردادهای بخش تجهیزات تامین و پیش پرداخت‌های مربوط به آنها پرداخت شده است اما در تامین تجهیزات مشکلاتی وجود دارد و از همین رو خرید تجهیزات  باید سریعتر انجام و قراردادهای مورد نیاز منعقد شود تا در زمان مقرر این پایانه به بهره برداری برسد.

تشکری هاشمی با بیان اینکه باید بخش تعاونی این پروژه هرچه زودتر افتتاح شود، گفت: اگر بخش‌های خدماتی پروژه به سرانجام نرسیدند چندان مشکلی وجود ندارد اما بخش پایانه‌ها مانند تعاونی‌ها را باید هرچه  سریعتر فعال کنیم زیرا این بخش نسبت به بخش‌های خدماتی و اداری اولویت دارد و تا پیش از آغاز فصل زمستان باید فضای پایانه شرق مساعد شود.

وی اضافه کرد: به دلیل آنکه تعهدها به پیمانکارها داده نشده بود، قرارداد پله‌برقی‌ها منقضی شدند و بر همین اساس مجبور به انعقاد قراردادهای جدید با قیمت بسیار بالاتر شده‌ایم.

انتهای پیام/