راه‌اندازی موزه خوشنویسی در سعدالسلطنه قزوین
راه‌اندازی موزه خوشنویسی در سعدالسلطنه قزوین

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، قاسم اللهیاری صبح امروز _پنجشنبه بیست‌وپنجم آبان_ در نشست هماهنگی برگزاری هفتمین دوسالانه خوشنویسی ایران که در سالن جلسات اداره کل ارشاد استان قزوین برگزار شد با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا برگزاری دوسالانه در پایتخت خوشنویسی کشور امتداد داشته باشد، اظهار […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، قاسم اللهیاری صبح امروز _پنجشنبه بیست‌وپنجم آبان_ در نشست هماهنگی برگزاری هفتمین دوسالانه خوشنویسی ایران که در سالن جلسات اداره کل ارشاد استان قزوین برگزار شد با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا برگزاری دوسالانه در پایتخت خوشنویسی کشور امتداد داشته باشد، اظهار کرد: بسیاری از استان‌های دیگر تلاش می‌کنند تا خود را به عنوان پایتخت خوشنویسی معرفی کنند؛ باید با عزم جدی برای توسعه و تثبیت برگزاری دو سالانه ملی خوشنویسی در استان قزوین تلاش کنیم.

وی افزود: یکی از مباحث جدی که در شهر قزوین پیگیری می‌کنیم، راه‌اندازی موزه خوشنویسی در کاروان‌سرای تاریخی سعدالسطنه است که این مجموعه به‌تازگی در یونسکو ثبت جهانی شده است و امیدواریم هرچه زودتر به این هدف جامه عمل بپوشانیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین اضافه کرد: امسال شاهد اجرای یک تجربه موفق در ایام محرم با نمایش آثار اساتید خوشنویسی شهر قزوین با موضوع أباعبدالله‌الحسین (ع) بودیم که در تابلوها و بیلبوردهای سطح شهر اکران شد و در واقع یک نگارخانه در سطح شهر داشتیم.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین ادامه داد: در این راستا می‌توانیم آثار خوشنویسی برتر سال‌های گذشته را در ایام برگزاری دوسالانه به میزبانی قزوین در بیلبوردهای سطح شهر اکران کنیم.

اللهیاری تاکید کرد: پیشنهاد می‌شود برای عمومیت‌بخشی و معرفی هرچه بهتر هنر خوشنویسی میان آحاد مردم، تعداد زیادی از خوشنویسان و هنرجویان سطح استان در یک فضای عمومی در ایام برگزاری دو سالانه با موضوع خاصی کتابت کنند؛ این امر نشان‌دهنده توسعه آموزش هنر خوشنویسی در بین نسل جوان خواهد بود.

تشکیل کارگروه کیفیت‌بخشی به دوسالانه ملی خوشنویسی

حسین براتی، دبیر اجرایی هفتمین دوسالانه خوشنویسی ایران نیز در این جلسه ضمن تبریک به مناسبت هفته کتاب تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با همراهی و همکاری متولیان حوزه فرهنگی استان در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه نقش‌آفرینی بیشتری داشته باشیم.

وی با اشاره به روند برگزاری جلسات هماهنگی دو سالانه خوشنویسی گفت: در راستای برگزاری هرچه باشکوه‌تر جشنواره دوسالانه خوشنویسی مقرر شد تا کارگروهی ذیل ستاد برگزاری در خصوص کیفیت‌بخشی به فرآیند دوسالانه هفتم خوشنویسی تشکیل شود.

دبیر اجرایی هفتمین دوسالانه خوشنویسی ایران تاکید کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین خود را منحصراً متولی اجرای دوسالانه خوشنویسی نمی‌بیند، بلکه یکی از دستگاه‌های نقش‌آفرین در این رویداد بزرگ فرهنگی و هنری است.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: دستگاه‌های عضو ستاد برگزاری دوسالانه باید تا یکشنبه هفته آینده برنامه‌های درون‌سازمانی و فرادستگاهی پیشنهادی خود را در جهت تقویت برگزاری دوسالانه ارائه دهند.

براتی ادامه داد: پیشنهادهای همه دستگاه‌های ستاد برگزاری دوسالانه تحت عنوان یک بسته پیشنهادی جمع‌آوری می‌شود و در جلسه‌ای با حضور معاون سیاسی و امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین طرح و بحث خواهد شد.