اجرای عملیات لایروبی و بازگشایی مادی‌ها و انهار منطقه ۹ اصفهان
اجرای عملیات لایروبی و بازگشایی مادی‌ها و انهار منطقه ۹ اصفهان

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه یک پنجم مادی‌های شهر اصفهان در این منطقه است، اظهار کرد: احیا و باززنده‌سازی مناظر طبیعی و نهرها در شهر از اهمیت بسزایی برخوردار است که اهمیت این موضوع در خصوص نهرها و مادی‌های شهری واقع در منطقه ٩ […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه یک پنجم مادی‌های شهر اصفهان در این منطقه است، اظهار کرد: احیا و باززنده‌سازی مناظر طبیعی و نهرها در شهر از اهمیت بسزایی برخوردار است که اهمیت این موضوع در خصوص نهرها و مادی‌های شهری واقع در منطقه ٩ به دلیل نقش و کارکردهای ویژه آن دوچندان است.

وی افزود: طرح پاک‌سازی و لایروبی انهار رو باز و رو بسته به‌منظور روان‌سازی، دفع پساب‌ها و جلوگیری از بوی نامطبوع، کاهش مخازن نصب شده روی شبکه انهار و ساماندهی و رفع نواقص شبکه‌های زباله‌گیر و رسوب‌گیر توسط عوامل خدمات شهری در حال اجرا است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با اشاره به لزوم مدیریت جمع‌آوری آب‌های سطحی، ادامه داد: در این عملیات ۱۵ نفر کارگر به‌صورت روزانه در حال جمع‌آوری زباله‌ها، خاک اضافی کف انهار، خاشاک و برگ‌ها می‌باشند و تاکنون بیش از ۲۰ کیلو متر از انهار منطقه شامل بخش‌هایی از نهر فرشادی، حاجی، تیران و فدن لایروبی شده است تا هنگام بارش نزولات آسمانی مشکل آب گرفتگی در سطح معابر منطقه ایجاد نشود.

وی تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن به فصل پاییز و پیش‌بینی بارش‌های فصلی و جلوگیری از خطر سیل و دفع روان آب‌های سطحی مادی قمیش حدفاصل خیابان آتشگاه تا خیابان آیت‌الله اشرفی اصفهانی با دستگاه باب‌کت لایروبی شد.

عملیات لایروبی انهار با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال در حال انجام است.

قاضی‌عسگر با بیان اینکه ۱۲۰ کیلومتر طول انهار در این منطقه قرار دارد، گفت: در عملیات لایروبی و بازگشایی شتر گلو نهر فدن که به‌منظور ارتباط این نهر از سمت منطقه ۹ به سمت منطقه یک است، هشت نفر نیرو در یک کانال زیر زمینی به طول ۶۰ متر مشغول کار هستند.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با اعلام اینکه عملیات لایروبی انهار با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال در حال انجام است، خاطر نشان کرد: لایروبی کانال‌ها و سپتینگ‌های سطح منطقه نیز در دست اقدام است و تا کنون مسیر آتشگاه_ آیت‌الله اشرفی اصفهانی، کندرو شهید خرازی و ناژوان پاکسازی شده است.

وی احیا، نگهداری و باززنده‌سازی مادی‌ها را یکی از وظایف مدیریت شهری دانست و افزود: شبکه انهار از اهمیت خاصی برخوردار است و علاوه بر آب‌رسانی و زیبا سازی فضای شهری در مواقع بارندگی از وقوع بحران سیل جلوگیری می‌کند.