ضرورت توان افزایی شهرداران نواحی در راستای سیاست های کلان مدیریت شهری
ضرورت توان افزایی شهرداران نواحی در راستای سیاست های کلان مدیریت شهری

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، معاون هماهنگی و امور مناطق شهردار تبریز بر ضرورت توان افزایی شهرداران نواحی در راستای سیاست های کلان مدیریت شهری تاکید کرد. به گزارش شهریار، سیاوش فتح الهی در جلسه هم اندیشی شهرداران نواحی مناطق دهگانه افزود: به دستور شهردار تبریز ناحیه محوری در مناطق باید تا آخر سال […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

معاون هماهنگی و امور مناطق شهردار تبریز بر ضرورت توان افزایی شهرداران نواحی در راستای سیاست های کلان مدیریت شهری تاکید کرد.

به گزارش شهریار، سیاوش فتح الهی در جلسه هم اندیشی شهرداران نواحی مناطق دهگانه افزود: به دستور شهردار تبریز ناحیه محوری در مناطق باید تا آخر سال در دستور کار شهرداری ها قرار گرفته و به نحو مطلوب شکل گیرد.

وی افزود: نیروی انسانی و امکاناتی که به نواحی باید تزریق شود و از مهمترین دغدغه های شهرداران نواحی است به شهرداران منطقه ابلاغ خواهیم کرد. 

فتح اللهی متذکر شد: شهرداران نواحی مبحث جدیدی بوده و باید فعالیت‌های خود را حتماً با مستند و تصاویر منعکس کنند.

وی با بیان اینکه هدف از ناحیه محوری رسیدگی جزیی تر به امورات شهری است، گفت: شهرداران نواحی باید به تمامی ابعاد ناحیه تحت مدیریت خود از جمله شهرسازی، عمران، زیبایی، آسفالت و پتانسیل‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اشرافیت و تسلط کامل داشته باشند تا باعث تمیزی، شادابی و پیشرفت برای ناحیه و شهروندان ناحیه‌ها باشند.

وی با بیان اینکه نظم و انضباط فردی شاخصه اصلی در مدیریت و فضای کار است، خاطرنشان کرد: باید تقسیم کار بین معاونت‌ها و نواحی صورت گرفته و برای بهبود عملکرد نواحی ضرورت دارد شهرداران نواحی و معاونت ها با هم، هم راستا باشند.

همچنین در ادامه این جلسه شهردار منطقه ۷ تبریز با بیان اینکه شهرداری منطقه ۷، شامل ناحیه ۱، ۲ و ویژه است، بیان داشت: از لحاظ سخت‌افزاری و امکاناتی که در اختیار همکاران قرار دادیم مناسب نیست ولی سعی کردیم رو به بهبود باشد.

آدی بیگ با اشاره به اینکه شهردار باید متخصص، مردم دار و مدیر باشد، گفت: در این مدت سعی کردیم ارتباط شهروند و شهرداران نواحی تنگاتنگ باشد و همچنین این ارتباط را به سمت شهرداران نواحی سوق داده ایم.

وی با بیان اینکه شهرداران نواحی باید تسلط کافی به معابر شهری سطح حوزه خود داشته باشند، ادامه داد: ضرورت دارد شهردار ناحیه حضوری میدانی در حوزه تحت مدیریت خود داشته و بر زیرساخت‌های مختلف حوزه خود اشراف کامل داشته باشد. 

شهردار منطقه ۷ در ارتباط با وظایف محوله به شهرداران نواحی تشریح کرد: به طور مثال پیش پروانه ساختمانی به شهرداران نواحی عودت داده و مورد بررسی شهرداران و تایید آنان قرار گرفته که با این کار هم مردم ناحیه خود را متوجه و هم معاونت شهرسازی در زیر مجموعه اش کنترل دارد.

آدی بیگ با اشاره به اینکه شهرداری منطقه ماهیت ستادی دارد و نواحی به عنوان اجرا کننده هستند، یادآوری کرد:  این رویکرد افزایش رضایتمندی مردم و کاهش مراجعات به نهادهای شهری را در بر دارد.

وی گفت: برای افزایش قدرت پیگیری مشکلات و مطالبات مردمی و ارزیابی مناطق، بهترین گزینه استفاده از ظرفیت های شهرداران نواحی هستند.

در پایان شهرداران نواحی منطقه ۷ از شهردار این منطقه برای احصا اختیارات و تعامل و همکاری بین معاونت ها تشکر کردند و نیز شهرداران نواحی مناطق دهگانه، مشکلات خود از جمله کمبود نیرو و تجهیزات و ابلاغ شرح وظایف و اختیارات شهرداران نواحی را مطرح کردند و معاون هماهنگی و امور مناطق شهردار تبریز راهنمایی‌های لازم را ارایه داد.

گفتنی است، معاون هماهنگی و امور مناطق شهردار تبریز، شهردار منطقه ۷ تبریز و شهرداران نواحی این منطقه از محل نواحی سه‌گانه شهرداری منطقه بازدید کرده و از نزدیک در جریان مشکلات آنان قرار گرفتند.