حمایت از میراث معنوی تبریز با برگزاری همایش «شمس و مولانا»
حمایت از میراث معنوی تبریز با برگزاری همایش «شمس و مولانا»

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب‌وکار از برگزاری همایش یکروزه «شمس و مولانا» در راستای بزرگداشت میراث معنوی شهر در سال جاری خبر داد و گفت:مجموعه مقالات این همایش در قالب یک کتاب چاپ خواهد شد. به گزارش شهریار، حجت الاسلام سید کاظم زعفرانچی‌لر در جلسه هماهنگی […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب‌وکار از برگزاری همایش یکروزه «شمس و مولانا» در راستای بزرگداشت میراث معنوی شهر در سال جاری خبر داد و گفت:مجموعه مقالات این همایش در قالب یک کتاب چاپ خواهد شد.

به گزارش شهریار، حجت الاسلام سید کاظم زعفرانچی‌لر در جلسه هماهنگی برگزاری همایش شمس و مولانا که با حضور یعقوب هوشیار شهردار تبریز برگزار شد، اظهار کرد: شمس تبریزی به عنوان یکی از شخصیت‌های برجسته و تأثیرگذار در عرفان اسلامی که نامش هموار با شهر کهن تبریز عجین شده و ضرورت دارد مدیریت شهری در راستای حمایت از داشته ها و میراث معنوی شهر، اقدام به برگزاری این همایش به بهترین نحو ایفای نقش کند.

وی خاطرنشان کرد: کمیته علمی این همایش تشکیل یافته و مقاله ها نیز در حال تدوین بوده به طوری که مجموعه مقالات مشتمل بر ۱۰ مقاله در قالب یک کتاب به چاپ خواهد رسید.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب‌وکار از اجرای موسیقی زنده و نمایش در این همایش خبر داد و گفت: علیرضا قربانی هنرمند نام آشنای کشور به اجرای موسیقی سنتی پرداخته و یعقوب صدیق جمال هنرمند تبریزی نیز کارگردانی اجرای نمایش مربوط به همایش را برعهده خواهد داشت.

عضو شورای اسلامی شهر برگزاری همایش «شمس و مولانا» را از لحاظ گردشگری رویداد محور برای شناساندن تبریز موثر و مفید دانست و گفت: توجه ویژه به موضوع گردشگری یکی از ضروریات توسعه همه‌جانبه کلانشهرها بوده و توجه به گردشگری در مقیاس شهر نباید صرفا اکتفا به اماکن گردشگری باشد.