آیین “شب غزه” در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد
آیین “شب غزه” در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، مراسم ویژه شب غزه با حضور نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران توسط شهرداری منطقه ۵ در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد. به گزارش شهریار، شهردار منطقه ۵ تبریز غزه را نماد تسلیم ناپذیری در برابر شیطان متجاوز دانست و افزود: سرزمین فلسطین در طول تاریخ همواره سمبل […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

مراسم ویژه شب غزه با حضور نماینده جنبش جهاد اسلامی در ایران توسط شهرداری منطقه ۵ در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش شهریار، شهردار منطقه ۵ تبریز غزه را نماد تسلیم ناپذیری در برابر شیطان متجاوز دانست و افزود: سرزمین فلسطین در طول تاریخ همواره سمبل تسلیم ناشدن، مقاومت و تداوم مبارزه و دفاع از حقوق ذاتی بوده است.

اکبر پورخردمند تصریح کرد: عملیات غرور آفرین طوفان الاقصی که به صورت خودجوش توسط جبهه مقاومت غزه به اجرا درآمد، هیمنه پوشالی و محاسبات رژیم صهیونیستی را فرو ریخت.

وی با بیان اینکه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ تاریخی ماندگار برای جبهه مقاومت خواهد بود اظهار داشت: برگزاری مراسماتی چون شب غزه در راستای جهاد تبیین می تواند صدای مظلومیت و حقانیت مردم فلسطین و غزه را به جهانیان برساند.

پورخردمند از حضور نماینده جنبش جهاد اسلامی و به ویژه شاعران فرهیخته کشور و استان در این مراسم تقدیر کرد و گفت: هنرمندان و صاحبان اندیشه و قلم پیشقراول دفاع از حریم اسلام به ویژه آرمان فلسطین بوده اند.

علیرضا غزوه، شاعر بنام کشور نیز در این مراسم با بیان اینکه تمدن ایران از دو هزار سال پیش در سرزمین فلسطین و غزه جای پا دارد یادآور شد: باتیس سردار هخامنشی فرماندار غزه در سده چهارم پیش از میلاد مسیح بود که در برابر اسکندر مقاومت کرد و در آخر دستگیر شده اما زیر شکنجه او خم به ابرو نمی آورد و امروز نیز مردم غزه گرچه با خشم در برابر جنایات اسرائیل مقامت می کنند اما خم به ابرو نمیاورند.

وی با اشاره به حضور هنرمندان، شاعران و ادیبان در میدان حمایت از مردم غزه تصریح کرد: حماسه مردم غزه خون جدیدی در شعر مقاومت ایجاد کرده است.

در این آیین شعرای بنام کشور و تبریز از جمله آقایان: علیرضا غزوه، حسین اسرافیلی، علی داوودی، ابراهیم قبله آرباتان، رنجی تبریزی و خانم ها سهیلا باقریان و حسنی محمدزاده با سرودن اشعاری در وصف مقاومت مردم غزه به اجرای برنامه پرداختند.