همایش بزرگ خانوادگی دیابت در تبریز برگزار شد
همایش بزرگ خانوادگی دیابت در تبریز برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز از برگزاری همایش بزرگ خانوادگی دیابت توسط شهرداری تبریز و با مشارکت انجمن دیابت استان خبر داد. محمدحسین حسن‌زاده در گفتگو با خبرنگار شهریار با بیان اینکه این همایش به مناسبت روز جهانی دیابت برگزار شد، اظهار کرد: دیابت یکی از بیمارهایی […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز از برگزاری همایش بزرگ خانوادگی دیابت توسط شهرداری تبریز و با مشارکت انجمن دیابت استان خبر داد.

محمدحسین حسن‌زاده در گفتگو با خبرنگار شهریار با بیان اینکه این همایش به مناسبت روز جهانی دیابت برگزار شد، اظهار کرد: دیابت یکی از بیمارهایی است که بیشتر از اینکه بیماری بیولوژیکی و وراثتی باشد، مربوط به سبک زندگی شهروندان است به طوری که با اصلاح شیوه زیست و افزایش فعالیت جسمانی قابل کنترل است.

وی هدف از برگزاری این همایش را افزایش آگاهی عمومی شهروندان درباره علل، عوارض، پیشگیری و درمان دیابت خواند و گفت: چاقی و نداشتن تحرک از مهم ترین عوامل زمینه ساز در بیماری دیابت است.  

مدیرکل سلامت و امور اجتماعی شهرداری تبریز با بیان اینکه کنترل بیماری دیابت در جامعه نیازمند همراهی تمامی نهادهاست، خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی و آموزش های شهروندی نقش بسزایی در پیشگیری از دیابت داشته و شهرداری تبریز در زمینه فرهنگ سازی و غربالگری دیابت اقدام متعددی انجام داده است.

حسن‌زاده با بیان اینکه برنامه متنوعی برای هفته دیابت اجرا خواهد شد، افزود: امسال برای اولین بار اتوبوس دیابت شهرداری تبریز کار خود را آغاز کرده و از خرداد ماه با حضور در معابر پر تردد اقدام به غربالگری سلامت شهروندان تبریز می کند.

اتوبوس دیابت شهرداری تبریز نیز امروز در فرهنگسرای بزرگ الغدیر مستقر شده و نسبت به غربالگری سلامت حاضران در حایشه این همایش اقدام شد.

گفتنی است، دیابت نوعی بیماری متابولیکی  و یکی از شایع ترین بیماری های غدد است که با سطح قند خون بالا (گلوکز) همراه است و به دنبال نقص در ترشح انسولین یا عملکرد آن یا هر دو ایجاد می‌شود. غربالگری سلامت و کنترل قند خون از حیث آگاه شدن شهروندان از آخرین وضعیت سلامت، نقش موثری در پیشگیری از این بیماری دارد.