رفع نقص نقاط مستعد آب‌گرفتگی معابر منطقه ۲ اصفهان
رفع نقص نقاط مستعد آب‌گرفتگی معابر منطقه ۲ اصفهان

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، محمدرضا طبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به نامه اعلام آمادگی مدیریت بحران استانداری و سازمان هواشناسی اصفهان مبنی بر بارش‌های غیر متعارف باران در پاییز امسال اظهار کرد: در واحد خدمات شهری منطقه دو شهرداری این کلان‌شهر اقدام به بررسی، شناسایی و رفع مشکلات منطقه‌ای معابر […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

محمدرضا طبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به نامه اعلام آمادگی مدیریت بحران استانداری و سازمان هواشناسی اصفهان مبنی بر بارش‌های غیر متعارف باران در پاییز امسال اظهار کرد: در واحد خدمات شهری منطقه دو شهرداری این کلان‌شهر اقدام به بررسی، شناسایی و رفع مشکلات منطقه‌ای معابر و نقاط حادثه خیز در موقع بارندگی شده است.

وی افزود: دور برگردان شهید خودسیانی و محدوده خیابان اشرفی اصفهان سال گذشته با آب گرفتگی معابر مواجه بود که در این راستا پیمانکار واحد عمرانی منطقه اقدام به رفع مشکل و اکنون آماده بهره‌برداری است.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان تصریح کرد: زیر گذر شهید خودسیانی یک لوله عرضی معارض داشت که موجب آب‌گرفتی معبر موقع بارندگی در سال گذشته شده بود که با لایروبی و بر طرف کردن موانع، سپتیک آن رفع عیب شد.

وی ادامه داد: یکی از معبرهای مهم در مواقع آب‌گرفتگی میدان استقلال است و سال گذشته قسمت راستگرد این میدان از سمت اتوبان آزادگان به سمت تهران، خمینی شهر و پیچ میدان دچار آب‌گرفتگی زیادی موقع بارندگی شده بود که امسال سعی شد طی جلسات کارگروه سیلاب خدمات شهری شهرداری اصفهان و سایر همکاران در منطقه دو این اشکالات عیب‌یابی و برطرف شود.

طبیبی با بیان اینکه بررسی نقشه‌های میدان استقلال مشخص شد که محل بحران و دریچه سپتیک در میدان مسدود و دچار گرفتگی شده است، گفت: در مواقع بارندگی مقدار آب باران کمی از این خروجی به سمت حوضچه‌ها سرازیر شده است که پس از لایروبی و اقدامات لازم این محل نیز برای مدیریت بحران بارندگی بازگشایی شد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته یک کانال آب به سمت جاده امامزاده محمد در خمینی‌شهر موقع بارندگی دچار گرفتگی ناشی از گل‌ولای شده بود که این محور لایروبی و زباله‌های داخل کانال تخلیه، سپس مکاتبه‌ای با شهرداری خمینی‌شهر صورت گرفت که ادامه مسیر این کانال آب بازگشایی شود تا موقع بارندگی دچار سر زیر آب در جاده و ایجاد حادثه نشود.

مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در راستای ایمن‌سازی بعضی از مسیرهای پر تردد، درخواست نیوجرسی از اداره راهداری طی مکاتبات اداری صورت گرفته است، اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلات این منطقه آب‌گرفتگی چهارراه بهداری محله دهنو بوده است که این آب‌گرفتگی از سمت خیابان‌های منتهی به خمینی‌شهر به سمت بهداری دهنو سرازیر می‌شد که طی جلساتی که با دفتر فنی طراحی شهرداری اصفهان صورت گرفته، مقرر شد در اسرع وقت طرح مورد نظر برای اجرا به شهرداری این منطقه ابلاغ شود.

وی اضافه کرد: لیستی از مکان‌های مستعد آب‌گرفتگی به پیمانکار حفر چاه‌های جذبی داده شده است که در موقع بارندگی آب‌گرفتگی‌ های کوچک در محلات کنترل شود.