تبریز نیازمند احداث پارکینگ طبقاتی است
تبریز نیازمند احداث پارکینگ طبقاتی است

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، سیاست‌های راهبردی و پیشنهادات اعضای شورای اسلامی شهر تبریز در تدوین برنامه و بودجه شهرداری تبریز در سال 1403 در جلسه علنی این هفته شورای اسلامی شهر بررسی شد.  به گزارش شهریار، اعضای شورای اسلامی شهر در جلسه علنی این هفته به بررسی سیاست‌های راهبردی و پیشنهادات اعضای شورای […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

سیاست‌های راهبردی و پیشنهادات اعضای شورای اسلامی شهر تبریز در تدوین برنامه و بودجه شهرداری تبریز در سال 1403 در جلسه علنی این هفته شورای اسلامی شهر بررسی شد. 

به گزارش شهریار، اعضای شورای اسلامی شهر در جلسه علنی این هفته به بررسی سیاست‌های راهبردی و پیشنهادات اعضای شورای اسلامی شهر تبریز در تدوین برنامه و بودجه شهرداری تبریز در سال 1403 و با حضور شهردار تبریز پرداختند. 

علی‌نوای باغبان، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز در این رابطه گفت: شورای اسلامی شهر تبریز در یک سال گذشته ۹۱ مورد سیاستگذاری و پیشنهاد در موضوعات کالبد شهری، خدمات شهری، محیط زیست، ایمنی، بحران، حمل و نقل، فرهنگی و اجتماعی ارائه داده است.

وی با اشاره به محتوای سیاست گذاری کلی شورای اسلامی شهر برای بودجه سال آینده افزود: سیاست‌گذاری شورای اسلامی شهر برای تدوین بودجه سال آتی در آذرماه سال جاری به شهرداری ابلاغ می‌شود که تاکید آن بر افرایش بهره‌وری و کاهش هزینه های شهرداری است. 

باغبان با اشاره به ضرورت بهره برداری از سامانه شفافیت و الزام به پیوست نگاری فرهنگی اجتماعی پروژه ها اعلام کرد: برنامه پنج ساله شهرداری در سال آخر است و شورا باید برای تمدید یکساله آن تصمیم گیری کند.

وی خزانه داری متمرکز را یکی از رهاوردهای ششمین دوره شورای اسلامی شهر خواند و اعلام کرد: خزانه‌داری متمرکز ابراز خوبی برای توزیع عادلانع بودجه است که نیاز به توجه و اولویت دهی شهرداری دارد. 

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز با تاکید بر تدوین اطلس سرمایه‌گذاری و واکاوی مسائل سرمایه‌گذاری در شهر گفت: مدیریت اموال و املاک و تاکید بر مولد سازی املاک در شهرداری مورد تاکید شورا است. 

وی خاطرنشان کرد : بحث تفریح ، سلامت، سواد رسانه ای و سیاست های جمعیتی به سیاستگداری شورا برای تدوین بودجه سال آینده اضافه و با آخرین ویرایش به شهرداری ابلاغ می شود.

شهرام دبیری، رئیس شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این خصوص گفت: نیازمند افزایش پارکینگ های طبقاتی در سطح شهر هستیم و شورا و شهرداری نیازمند توجه‌ به سیاستگذاری و ریل‌گذاری با محوریت تشویق است. 

روح‌الله رشیدی، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز نیز در رابطه با سیاست‌گذاری شورای شهر برای تدوین بودجه سال آتی گفت: پیشنهاد می کنم برنامه پنج ساله شهرداری تبریز یک سال دیگر تمدید شود و شهرداری و کمیسیون ها ارزیابی خود از عمکلرد امسال را برای بهره‌مندی از تجارب در سال آینده ارائه کنند. 

وی با بیان اینکه موضوع ترافیک باید برنامه مشخصی و کمی داشته باشد، اعلام کرد: ظرفیت کل پارکینگ های عمومی تبریز زیر ۲۰ هزار دستگاه و نیازمند افرایش و توسعه است. 

رشیدی با اشاره به تبعات ساخت و ساز غیر مجاز نیز گفت: موضوع آب و برنامه مشخص برای کاهش مصرف آب و مدیریت بهینه این منبع سال آینده مورد توجه قرار گیرد. 

پرویز هادی، رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این باره گفت: سال گذشته در فصل بودجه با همکاری شهرداری تعداد سالن های ورزشی در حال احداث‌را افرایش دادیم. 

وی افزود: بررسی های لازم برای احداث رینگ پیاده روی دوم ائل‌گلی برای درج در بودجه سال آینده را انجام داده شده است. 

هادی خاطرنشان کرد: در بحث آکادمی های ورزشی، شهرداری تبریز توجه ویژه ای به استعدادیابی داشته و تیم ها تشکیل شود.

احد صادقی، رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه گفت: احداث بازارچه محلی در محل مناسب و با جدیت توسط شهرداری انجام گیرد.

وی افزود: در حوزه فضای سبز، شبکه آب خام، مدیریت آب های سطحی و احیای قنوات در سال آینده مورد توجه شهرداری قرار گیرد.

صادقی ضمن تشکر از شهرداری تبریز بابت ساماندهی حوزه پسماند شهری، گفت: تفکیک از مبدا پسماند شهری با نرم افزارها و به صورت هوشمند انجام می‌گیرد و مدیریت شیرابه ها در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه هوشمندسازی نیازمند نیروی های متخصص برای سازمان فناوری اطلاعات هستیم، چرا که شهرداری سامانه های متعددی در دست طراحی دارد و نیازمند توجه ویژه به این سازمان در بودجه سال آینده هستیم.

حجت‌الاسلام سید کاظم زعفرانچی‌لر، رئیس کمیسیون گردشگری، سرمایه‌گذاری و بهبود فضای کسب و کار نیز در این جلسه با اشاره به رتبه 19 تبریز در افسردگی گفت: تبریز رتبه ۱۹ در افسردگی دارد که نگران کننده است. 

وی افزود: باید شهربازی و اماکن برای شادسازی و ایجاد نشاط اجتماعی بین شهروندان احداث شود. 

زعفرانچی لر خاطرنشان کرد: نهاد تفریح در جامعه ما پایین است و در حوزه سلامت شهروندی می توان اقداماتی مثمر ثمری انجام داد. 

در نهایت اکثریت اعضای شورای اسلامی با این سیاستگذاری موافقت کرده و کمیسیون برنامه و بودجه موظف است تا آخر این هفته موارد تکمیلی را ارسال کند.