ضد رسانه را جدی بگیریم
ضد رسانه را جدی بگیریم

عباس آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی و یکی از دو گزینه نهایی شورای شهر تهران برای به دست گرفتن سکان شهرداری تهران در جلسه بررسی برنامه‌های کاندیداهای این پست،در پاسخ به سوال یکی از اعضای شورای شهر درخصوص نحوه تعامل وی با رسانه ها اعلام کرد که وی مشکلی با رسانه ها ندارد بلکه […]

عباس آخوندی وزیر سابق راه و شهرسازی و یکی از دو گزینه نهایی شورای شهر تهران برای به دست گرفتن سکان شهرداری تهران در جلسه بررسی برنامه‌های کاندیداهای این پست،در پاسخ به سوال یکی از اعضای شورای شهر درخصوص نحوه تعامل وی با رسانه ها اعلام کرد که وی مشکلی با رسانه ها ندارد بلکه مخالفتش با ضد رسانه هاست.

 

 

صحبت های آخوندی ظاهرا به مذاق برخی از اهالی رسانه خوش نیامد و بلافاصله رسانه های جناح مخالف او و همچنین رسانه های وابسته به رقبای وی برای نشستن بر روی صندلی شهرداری تهران،او را متهم به دیوار کشی بین رسانه ها کرده و به وی تاختند.

👈 از نظر نگارنده فارغ از هرگونه نگاه جانبدارانه، باید این فرصت را قدر دانست . موضع گیری عباس آخوندی بابی جدید را به روی افکار عمومی و علی الخصوص اصحاب رسانه باز کرده است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد .
❗️ وجود ضد رسانه ها در کنار کرنش مدیران فرصت طلب و یا ترسو در مقابل آن ها دو مقوله جدی و ضعف اساسی در جامعه رسانه ای امروز ماست که آسیب جدی به اعتبار رسانه های شناسنامه دار و افکار عمومی جامعه وارد کرده است .

🔰 وجود ضد رسانه ها:

🔸 دانستن حق مردم است ،افکار عمومی جامعه حق دارد بداند که در کشور،استان،شهر و دیار خود چه می گذرد، آن ها مشتاقند بدانند مسئولانی که مستقیم و غیر مستقیم از جانب آنان برای اداره امور برگزیده شده اند چه عملکردی داشته و برای رفع دغدغه های آن ها چکار می کنند و بار این دانایی بر عهده رسانه هایی است که در چهارچوب قوانین موضوعه کشور و همچنین عرف، منش و اخلاق رسانه ای بر گرفته از اخلاق اجتماعی فعالیت می نمایند.

متاسفانه ضد رسانه ها که قدمت آن ها به تاریخچه عمر بشر و عمر رسانه بر می گردد همواره سعی داشته است تا با ایجاد انحراف در جریان اطلاع رسانی مستقل افکار عمومی را به سمت اهداف پشت پرده خود و یا جریان حامی خود سوق دهند و در این رهگذر از دست زدن به هرگونه بی اخلاقی دریغ نکرده و ابایی ندارند.
نمونه بارز این ضد رسانه ها را می توان در فیک نیوزهای فضای مجازی مخصوصا در شبکه های اجتماعی نظیر تلگرام ، اینستاگرام و توئیتر جستجو کرد.
رشد قارچ گونه کانال های اطلاع رسانی با هزاران ممبر جعلی که برچسب رسانه هم به خود زده اند و اغلب مورد حمایت برخی از مسئولان ترسو و ضعیف النفس ویا سودجو و رند نیز هستند آسیب جدی به جریان صحیح اطلاع رسانی به افکار عمومی جامعه زده است.

🔰 مسئولان و ضد رسانه ها:

🔸 در روزگاری که مردم به مدد رشد تکنولوژی و دسترسی به چرخش آزاد اطلاعات مو را از ماست بیرون می کشند، مسئولان را می توان اصلی ترین عامل رشد و پروبال گرفتن رسانه های جعلی و فیک نیوزها دانست، مسئولان یا از قماش آخوندی هستند و در مقابل ضد رسانه ها شجاعانه ایستادگی می کنند و یا بلعکس،افرادی بزدل و ضعیف النفس که برای پوشش ضعف های عملکرد و حفظ صندلی خود، ضد رسانه ها را یا از طریق باج دادن و یا با قیمت های بسیار پایین و نازل به خدمت گرفته و از آنان به عنوان ابزاری برای دور زدن رسانه های معتبر و شیره مالیدن به سر مردم استفاده می کنند غافل از این که مردم آگاهند و سره را از ناسره تشخیص می دهند.

🔻 لذا امروز بر همه اصحاب رسانه مخصوصا رسانه های مستقل واجب است تا از این فرصت استفاده کرده و بجای جبهه گیری این موضع آخوندی را تبدیل به گفتمانی پویا در حمایت جریان آزاد اطلاعات ،تقویت جریان رسانه ای سالم،تقویت جامعه مدنی و در نهایت ایجاد جریانی برای مقابله با ضد رسانه ها و حامیان آن ها تبدیل نمایند.

✅ @mirzayishirmard

  • نویسنده : بهروز میرزایی شیرمرد
  • منبع خبر : آرمانشهر