حال قلب طهران خوب است
حال قلب طهران خوب است

‍اتفاقات تلخ نوروز ۹۸ و جان باختن تعدادی از هموطنان عزیزمان در حوادث سیل های گلستان ،مازندران و شیراز عید را برکام همه ایرانیان تلخ و اخبار آن همه خبرها را تحت شعاع خود قرار داد. آنچه که در لابه لای سیل اخبار مربوط به این حوادث ناگوار گم گشت و کمتر به آن پرداخته […]

‍اتفاقات تلخ نوروز ۹۸ و جان باختن تعدادی از هموطنان عزیزمان در حوادث سیل های گلستان ،مازندران و شیراز عید را برکام همه ایرانیان تلخ و اخبار آن همه خبرها را تحت شعاع خود قرار داد.
آنچه که در لابه لای سیل اخبار مربوط به این حوادث ناگوار گم گشت و کمتر به آن پرداخته شد، اخبار اقدامات و تدارکات خوب شهرداری تهران و سازمان های تابعه آن برای استقبال از بهار در پایتخت بود که از هفته ها قبل از رسیدن سال نو برای آن برنامه ریزی شده و مقدمات آن با تلاش پرسنل زحمت کش شهرداری فراهم گردیده بود.

🔹امسال در بین برنامه های مختلف نوروزی که توسط شهرداری های مناطق تهران انجام گرفت ، ویژه برنامه های نوروزی منطقه ۱۲ رنگ و بوی دیگری داشت .

🔹وجود بازار بزرگ تهران ، کاخ ها و بناهای تاریخی گوناگون و بخش اعظمی از بافت تاریخی شهر طهران قدیم در این منطقه به عنوان پتانسیلی بزرگ برای توسعه گردشگری شهری موجب شده است تا منطقه ۱۲ به عنوان قلب تپنده پایتخت از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد.

🔹آنچه که در این منطقه بیش از هر چیز دیگری به چشم می آید ساماندهی بافت قدیمی و باز آفرینی هویت طهران قدیم‌ است که با تلاش های شهردار جوان، تحصیلکرده و با انگیزه این منطقه سرعت بیشتری به خود گرفته و باعث شده است تا مرکز آلوده و پر از سر و صدای سابق و فضای امن و آرام فعلی تهران به محلی برای گردش و لذت بردن از فضای تاریخی آن برای جوانان و نوستالژی بازی افراد مسن تبدیل شود .
تلاش های علی محمد سعادتی شهردار منطقه ۱۲ تهران در ساماندهی خیابان های ۳۰ تیر و باب همایون و اجرای برنامه های تهرانگردی در محلات قدیمی از قبیل عودلاجان،هرندی و اجرای کنسرت های رایگان در فضای تاریخی میدان مشق نوروز متفاوتی را برای علاقمندان به تهرانگردی در این منطقه رقم زد .

🔹استقبال بسیار خوب مردم تهران ،مهمانان نوروزی و همچنین توریست های بازدیدکننده از موزه ایران باستان از برنامه های ویژه نوروز این شهرداری نشان از موفقیت بانیان آن و در راس آن دکتر سعادتی شهردار این منطقه دارد، که توانستند در کنار سیل اخبار ناراحت کننده از شمال و جنوب و غرب کشور برای لحظاتی هم که شده لبخند را به لب ساکنین و مهمانان بازدید کننده از این منطقه بنشانند.

🔹امیدواریم در سال جدید نیز با توجه به بازخورد مثبت برنامه های اجرا شده در نزد افکار عمومی، شاهد گام های جدی شهرداری تهران در بازآفرینی هویت طهران قدیم در مکان هایی از قبیل لاله زار، پامنار،سنگلج، بهارستان و….و تبدیل تهران به یکی از قطب های گردشگری شهری در کشور باشیم.

#آرمانشهر

  • نویسنده : بهروز میرزایی شیرمرد