ضرورت وجود آرامش برای خدمت‌رسانی و ایجاد امیدواری در مردم
ضرورت وجود آرامش برای خدمت‌رسانی و ایجاد امیدواری در مردم

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، رضا امینی امروز _سه‌شنبه دوازدهم دی_ در آئین انعقاد قرارداد خرید یکصد دستگاه اتوبوس برای شهرداری اهواز اظهار کرد: همه ایران به خوزستان شناخت و علاقه دارند و باید دین خود را نسبت به وضعیتی که مردم این استان در دوران دفاع مقدس […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، رضا امینی امروز _سه‌شنبه دوازدهم دی_ در آئین انعقاد قرارداد خرید یکصد دستگاه اتوبوس برای شهرداری اهواز اظهار کرد: همه ایران به خوزستان شناخت و علاقه دارند و باید دین خود را نسبت به وضعیتی که مردم این استان در دوران دفاع مقدس داشته‌اند، ادا کنند.

وی افزود: در آستانه دو رویداد مهم فرهنگی و سیاسی، یکی انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی و دیگری برگزاری کنگره‌ی ۲۴ هزار شهید خوزستان هستیم، برگزاری این کنگره می‌تواند یک افتخار برای مدیران باشد.

شهردار اهواز خاطرنشان کرد: فلسفه وجودی شهرداری خدمت به مردم است و به جز این نباید جایگاهی داشته باشیم، این مسیر ممکن هست گاهی سهل و گاهی نیز با مشکلاتی همراه باشد که نباید به آن‌ها توجه کرد، چرا که مهم رسیدن به قله است و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند به قله نزدیک شده‌ایم، در شهرداری اهواز با توجه به شرایطی که وجود دارد و بیشترین سطح تماس با مردم را دارد، حق خستگی تا رسیدن به قله را نداریم.

امینی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص مردم خوزستان، ادامه داد: با توجه به رویدادهای پیش رو شهر نیازمند آرامش است، سرمایه اجتماعی برای ما در این دو رویداد اهمیت زیادی دارد، خدمت‌رسانی و ایجاد امیدواری در مردم منجر به حضور حداکثری در انتخابات می‌شود.

وی تاکید کرد: سیاست‌های دولت کمک به ارائه خدمات عمومی به ویژه حمل‌ونقل به شهروندان است که مخاطب آن قشر کم‌درآمد جامعه هستند. اهواز نیز نسبت به سایر کلان‌شهرها نیاز بیشتری در این حوزه دارد و باید با رویکردی جهادی تلاش کنیم تا فاصله نسبت به سایر کلان‌شهرها کمتر شد.

شهردار اهواز با تاکید بر اینکه اهواز باید حداقل در این دوره به ۶۰۰ دستگاه اتوبوس برسد، اضافه کرد: نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی در اولویت سازمان شهرداری‌های کشور است علاوه بر آن برای تقویت تولید داخل حجم زیادی از دستگاه‌ها از تولید کننده داخلی درخواست داده شده است، هرچند اگر مشکلی در تحویل اتوبوس‌ها وجود دارد باید در سطح کلان کشور حل شود.

امینی گفت: در قرارداد امروز یکصد دستگاه اتوبوس از تولید کننده داخلی خریداری می‌شود که منابع آن از طریق اوراق مشارکت در سال جاری و سال آینده تأمین می‌شود، انتظار می‌رود این اتوبوس‌ها به سرعت وارد شهر اهواز شوند به گونه‌ای که ۵۰ درصد از آنها تا پیش از سال جدید دریافت شود.

وی با اشاره به اینکه اهواز در حوزه حمل‌ونقل عمومی بدترین وضعیت را میان کلانشهرها دارد، تاکید کرد: برای دریافت به موقع اتوبوس‌ها باید علاوه بر تأمین منابع توسط شهرداری شرکت طرف قرارداد نیز زمان‌بندی لازم را رعایت نماید، علاوه بر آن خدمات پس از فروش نیز اهمیت بسزایی دارد با این حال باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که بتوانیم به اهداف خود در این حوزه و رسیدن به ۶۰۰ دستگاه اتوبوس برسیم که بخشی با مشارکت بخش خصوصی انجام می‌شود، بخشی امروز ۱۰۰ دستگاه خریداری و امیدوارم بتوانیم در سال آینده تعداد بیشتری اتوبوس خریداری کنیم تا بتوانیم خدماتی را به شهروندان ارائه دهیم.