در قانون جدید باغات نه تنها باغ حفظ نمی‌شود بلکه از بین می‌رود
در قانون جدید باغات نه تنها باغ حفظ نمی‌شود بلکه از بین می‌رود

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش خبرنگار شهر، مهدی چمران در دویست و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی پرونده پلاک های ثبتی از حیث باغ بودن یا نبودن با بیان اینکه میزان کم شدن درختان در فضاهای باغ مسکونی باید مشخص شود که البته احصا شده است، اظهار کرد: […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی چمران در دویست و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی پرونده پلاک های ثبتی از حیث باغ بودن یا نبودن با بیان اینکه میزان کم شدن درختان در فضاهای باغ مسکونی باید مشخص شود که البته احصا شده است، اظهار کرد: ما بارها درخصوص باغات مواردی را مطرح کردیم که بسیار به ما تاختند و بد و بیراه به ما گفتند. در قانون جدید باغات نه تنها باغ حفظ نمی شود بلکه از بین می روند.

وی با بیان اینکه با قانون باغات ۹ نفر در طول این چند سال پروانه دریافت کردند و جز دو نفر کسی ساخت و ساز انجام نداده است، خاطرنشان کرد: این افراد نمی خواستند خانه بسازند بلکه قصد داشتند فضایی تعبیه کنند که در روزهای تعطیل، زمان خود را در فضای سبز و باغ بگذارنند.

در قانون جدید باغات نه تنها باغ حفظ نمی‌شود بلکه از بین می‌رود

چمران همچنین تصریح کرد: ضربه بزرگی به باغات و فضای سبز شهر وارد شده و تلاش زیادی برای جلوگیری از آن انجام دادیم؛ شهرداری یک لایحه ارائه داده که این لایحه همان کاری بود که ما در دوره های قبل انجام دادیم و لغو شده است؛ لذا لایحه ارائه شده امروز در دست اصلاح است و امیدواریم کمیسیون هرچه سریعتر طرح را آماده کند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: مردم انتظار دارند اصلاح باغات به گونه ای باشد که در درجه اول درختان و باغات حفظ شود و در کنار آن منافع و مصالح آنها نیز مورد توجه قرار بگیرد.

سید محمد آقامیری رئیس کمیته عمران شورا هم در جریان بررسی پرونده یک پلاک ثبتی برای تعیین باغ بودن یا نبودن، با بیان اینکه اولین بار است که این نقشه مهندسی فضای سبز را می بینیم، اظهار کرد: ما می خواهیم زمینی را غیر باغ کنیم و مهندسی انجام می دهیم.

در قانون جدید باغات نه تنها باغ حفظ نمی‌شود بلکه از بین می‌رود

جعفر بندی شربیانی، عضو هیئت رئیسه شورا با بیان اینکه این زیبنده شورای انقلابی نیست که میکروفن را روشن کنیم و از مهندسی باغات صحبت کنیم، اظهار کرد: اگر کار خوبی انجام شده و با دقت در مورد حق مردم، طرح جدیدی را مطرح می کنیم، نام آن را چیزی نگذاریم که برداشت اشتباه صورت بگیرد. اینکه تشخیص غیرباغ صورت گرفته تصمیم خوبی است و نباید با شدت و حدت تصمیم شورا را محکوم کنیم. ما ۷۰۰ پرونده را در شورا بررسی کردیم و چنین اظهار نظری زیبنده شورا نیست.

آقامیری نیز در این خصوص گفت: اگر بحث از زیبنده بودن امور در شوراست باید به امور گذشته دقت داشته باشیم که پیش از این اقداماتی انجام شده که زیبنده صحن شورا نبوده است. بنده گفتم کاری که برای مهندسی فضای سبز انجام شده برای تمام پرونده ها انجام شود. هرکاری کارشناسی شود فنی و مطلوب است.

در قانون جدید باغات نه تنها باغ حفظ نمی‌شود بلکه از بین می‌رود

وی تأکید کرد: بنده ۹۹ درصد از این موارد را باغ نمی دانم بلکه تضییع حقوق مردم می دانم. ما کار باطلی انجام می دهیم و لایحه باغات حتماً باید به شورا بیاید و تصمیم گیری اساسی برای باغات صورت بگیرد. ما با این کار عملاً باغات را از بین می بریم؛ چراکه یک مورد از پرونده هایی که ما در شورا باغ اعلام کردیم، پروانه دریافت نکردند و با لجبازی درختان را آبیاری نکردند و درختان خشک شدند. ما باید لایحه جدید در شورا تصویب کنیم. لایحه گذشته که پوست موزی را زیر پای ما انداخت کار باطلی است و چاره ای هم نداریم چون پرونده ها به شورا می آید و باید پاسخ دهیم. این لایحه باید اصلاح شود و اینکه کمیسیون چه زمانی می خواهد تصمیم بگیرد، نمی دانیم.

گفتنی است در ادامه این جلسه اساسنامه سازمان مهندسی و ساختمان و سازمان مهندسی و عمران شهرداری و سازمان‌ خدمات و مشارکت های اجتماعی شهرداری تهران مورد بررسی قرار گرفت و با حداکثر آراء موافق تأیید شد.

انتهای پیام/