درختان ارزشمند تهران به عنوان میراث طبیعی ثبت می‌شوند
درختان ارزشمند تهران به عنوان میراث طبیعی ثبت می‌شوند

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش خبرنگار شهر، مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی یک فوریت ثبت درختان ارزشمند به عنوان میراث طبیعی اظهار کرد: حدود ۲ هزار درخت با بن بیش از ۲۰۰ سانتی‌متر در سطح شهر تهران وجود دارد. وی […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی یک فوریت ثبت درختان ارزشمند به عنوان میراث طبیعی اظهار کرد: حدود ۲ هزار درخت با بن بیش از ۲۰۰ سانتی‌متر در سطح شهر تهران وجود دارد.

وی با اشاره به دلایل فوریت بررسی طرح، یادآور شد: ارتقاء سطح فرهنگی و فکری جامعه نسبت به اهمیت درختان به مثابه میراث طبیعی و ملی، تشویق و ترغیب اذهان شهروندان نسبت به حفاظت و نگهداری از زیست بوم شهری، شناسایی گونه های مختلف درختان شهر تهران و ایجاد شناسنامه اکولوژیکی- مکانی، ایجاد بانک اطلاعاتی از درختان شاخص، ارزشمند و کهنسال شهر تهران و ثبت درختان دیرزیست شهر تهران به عنوان آثار ملی- طبیعی شهر تهران از دلایل فوریت این طرح است.

پیرهادی با تأکید بر اینکه شهرداری تهران مکلف است نسبت به تهیه و درج اطلاعات اختصاصی درختان، وضعیت زیستی، عوامل خطرساز و اطلاعات توصیفی در سامانه نهال اقدام کند و همچنین اطلاعات درختان شناسایی شده در سامانه «تهران من»، یادآور شد: شهرداری در مدت دو ماه ضوابط و دستور العمل های احیای این درختان را تنظیم و در خصوص تعیین حرائم و محدوده درختان به منظور جلوگیری از مداخلات عمرانی و شهرسازی اقدام کند.

وی همچنین تصریح کرد: شهرداری باید تعداد و وضعیت درختان کهنسال در جدول «فضای سبز» و تمامی گواهی ها و پروانه های صادره جدید را مشخص کند. همچنین شهرداری بر اساس ماده سوم این طرح مکلف است ظرف مدت ۶ ماه پس از تصویب طرح با همکاری وزارت میراث فرهنگی نسبت به مراحل ثبت درختان به خصوص ارزشمند و دیرزیست شهر به عنوان میراث تاریخی، طبیعی تهران اقدام کند و گزارش آن را در شورا ارائه دهد.

رئسی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا تأکید کرد: بر اساس ماده چهارم شهرداری تهران مکلف است به منظور ارتقاء آگاهی شهروندان به برنامه ریزی و طراحی برنامه های آموزشی شهروندی اقدام کند.

انتهای پیام/