انجام ۳۱۳ عملیات امداد و نجات و اطفای حریق توسط آتش‌نشانان اصفهان
انجام ۳۱۳ عملیات امداد و نجات و اطفای حریق توسط آتش‌نشانان اصفهان

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، امید باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در هفته گذشته ۱۴ هزار و ۸۴۶ تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی برقرار شد که کارشناسان ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی روزانه پاسخگوی بیش از ۲ هزار تماس تلفنی شهروندان بودند. وی افزود: طی هفته گذشته تیم‌های عملیاتی آتش‌نشانان […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

امید باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در هفته گذشته ۱۴ هزار و ۸۴۶ تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی برقرار شد که کارشناسان ستاد فرماندهی سازمان آتش‌نشانی روزانه پاسخگوی بیش از ۲ هزار تماس تلفنی شهروندان بودند.

وی افزود: طی هفته گذشته تیم‌های عملیاتی آتش‌نشانان در ایستگاه‌های بیست‌و هفت‌گانه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان، ۳۱۳ مورد عملیات امداد و نجات و اطفای حریق را پوشش دادند که ۱۴۴ مورد آن آتش‌سوزی و ۱۶۹ مورد خدمات ایمنی و امدادرسانی شده است.

رئیس اداره برنامه‌ریزی و توسعه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تصریح کرد: شاخص‌ترین حوادث مربوط به ۲۶ مورد محبوسی در آسانسور، ۲۲ مورد تصادفات و ۲۴ مورد حریق وسایل نقلیه بود که در این راستا آتش‌نشانان شهر اصفهان جان ۱۰۵ نفر از شهروندان گرفتار در حریق و حوادث را نجات دادند.

وی خاطرنشان کرد: علاوه‌بر ۲۷ ایستگاه عملیاتی در سطح شهر اصفهان، ۶۶ دستگاه اطفائیه در نقاط حساس شهر برای افزایش سرعت امدادرسانی به شهروندان مستقر شد.

باقری اضافه کرد: یکی از مواردی که در سازمان آتش‌نشانی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، ارزیابی ریسک است که در حوزه‌های استحفاظی ایستگاه‌های عملیاتی توسط تیم‌های عملیاتی سازمان به‌صورت ۲۴ ساعته انجام می‌شود، در این راستا برای کاهش حریق و حوادث اقدامات زیادی برای ارزیابی‌ها صورت می‌گیرد و مکاتبات لازم انجام می‌شود.

یکی از پروژه‌های مهم انجام شده، پهنه‌بندی خطر حریق در مناطق پانزده‌گانه این کلان‌شهر است که با همکاری معاونت برنامه‌ریزی بر اساس ۳۲ معیار و زیر معیار ارزیابی لازم انجام شد.

وی با بیان اینکه ۵۸ مورد گشت ایمنی در هفته گذشته برای شناسایی نقاط مخاطره‌آمیز انجام شده است، گفت: پروژه ارزیابی ریسک ایستگاه‌های آتش‌نشانی با تکیه بر ظرفیت داخلی سازمان در قالب HSE به‌طور کامل انجام شده و به‌صورت مستمر در حال انجام است.

رئیس اداره برنامه‌ریزی و توسعه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ادامه داد: یکی از پروژه‌های مهم انجام شده، پهنه‌بندی خطر حریق در مناطق پانزده‌گانه این کلان‌شهر است که با همکاری معاونت برنامه‌ریزی بر اساس ۳۲ معیار و زیر معیار ارزیابی لازم انجام شد.

وی با بیان اینکه پروژه ریسک بین‌المللی و بناهای تاریخی در میدان امام (ره) مورد ارزیابی قرار گرفته و با مساعدت معاونت برنامه‌ریزی توسط نماینده یونسکو و دانشگاه اصفهان در حال اجرا است، افزود: مذاکرات و پیشنهاداتی نیز برای الگوبرداری از این پروژه و بهره‌برداری از تخصص دانش آتش‌نشانان اصفهان از کشورهای مثل دانشگاه سالرنو ایتالیا داشتیم.

وی ادامه داد: ارزیابی ریسک مربوط به سازمان آتش‌نشانی نیست، بلکه اگر شهروندان هم در پایش موارد مخاطره‌آمیز در منزل و محله خود همکاری کنند، بدون شک آمار حریق و حوادث کاهش پیدا خواهد کرد.

رئیس اداره برنامه‌ریزی و توسعه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تاکید کرد: به شهروندان توصیه می‌شود از خاموش کننده‌های پودر و گاز در منازل، محل کار و خودرو داشته باشند تا در صورت مواجه با حریق و حوادث بتوانند از آن استفاده کنند.