جلسه مدیریت بحران در منطقه ۹ شهرداری اصفهان تشکیل شد
جلسه مدیریت بحران در منطقه ۹ شهرداری اصفهان تشکیل شد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: جلسه مدیریت بحران شهرداری منطقه ٩ اصفهان به منظور مدیریت بارش‌های پاییزی و دفع سیلاب‌های احتمالی با حضور مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان، دستگاه‌ها و ادارات خدمات‌رسان در سطح منطقه شامل آتش نشانی، کلانتری ۱۸ میرزا طاهر، سپاه […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

سیدسلمان قاضی‌عسگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: جلسه مدیریت بحران شهرداری منطقه ٩ اصفهان به منظور مدیریت بارش‌های پاییزی و دفع سیلاب‌های احتمالی با حضور مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان، دستگاه‌ها و ادارات خدمات‌رسان در سطح منطقه شامل آتش نشانی، کلانتری ۱۸ میرزا طاهر، سپاه ناحیه امام رضا علیه السلام و آموزش و پرورش ناحیه یک اصفهان برگزار شد.

وی با تاکید بر اینکه برگزاری جلسات مدیریت بحران در راستای هم‌افزایی و جلوگیری از اقدامات موازی در زمان بحران بسیار تأثیرگذار است، افزود: باید تبادل نظر انجام و راهکارهای پیشگیری از بحران تدوین شود تا با پیشگیری بحران‌ها و مخاطرات محتمل ضمن مقابله، درصد خسارات ناشی از بحران را در منطقه به حداقل رساند.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با اشاره به پیش‌بینی بارش‌های پاییزی تصریح کرد: تمامی دستگاه‌ها ملزم هستند متحد و یکپارچه برای پیش‌بینی، پیشگیری و آمادگی برای بحران‌های احتمالی اعم از اقتصادی، اجتماعی، حوادث طبیعی گام بردارند.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته پیرامون پیشگیری از وقوع سیلاب در منطقه گفت: تمام انهار سطح منطقه لایروبی و پاکسازی شده است، همچنین نقاط ضعف منطقه در زمان بارش‌ها شناسایی و در حال رفع مشکلات موجود در زمان بارش‌ها هستیم.

قاضی‌عسگر تاکید کرد: ۱۴ اکیپ به صورت شبانه‌روزی به منظور رفع آب‌گرفتگی و مقابله با سیلاب در منطقه فعال هستند و امکانات موجود در ستاد سیل منطقه به صورت هفتگی بررسی و از آماده به کار بودن آنها اطمینان خاطر به عمل می‌آید.

وی با اشاره به لایروبی جوی‌ها و کانال‌های دفع آب‌های سطحی در منطقه ادامه داد: با برنامه ریزی و پیش‌بینی‌های لازم امید است بتوان از این نعمت الهی بدون هرگونه آسیب نهایت استفاده را برد.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: هدف نهایی و لزوم تشکیل این جلسات آشنایی با میزان آمادگی و امکانات دستگاه‌های مرتبط با بحران است تا هنگام وقوع حوادث و بلایای طبیعی و غیرطبیعی در سریع‌ترین وقت به حادثه و بحران رسیدگی شود.