تکمیل فاز دوم پروژه تفرجگاهی خرگوش‌دره؛ سال آینده/ مجموعه ورزشی قائم تا تابستان افتتاح می‌شود
تکمیل فاز دوم پروژه تفرجگاهی خرگوش‌دره؛ سال آینده/ مجموعه ورزشی قائم تا تابستان افتتاح می‌شود

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش خبرنگار شهر، سید مهدی صباغ شهردار منطقه یک در نشست پایان سال خود با اصحاب رسانه که صبح امروز- دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲- در محل ساختمان شهرداری منطقه برگزار شد، اظهار کرد: زحمات همکاران ما در شهرداری منطقه یک به نتیجه رسیده و برای روز چهارشنبه افتتاح […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش خبرنگار شهر، سید مهدی صباغ شهردار منطقه یک در نشست پایان سال خود با اصحاب رسانه که صبح امروز- دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲- در محل ساختمان شهرداری منطقه برگزار شد، اظهار کرد: زحمات همکاران ما در شهرداری منطقه یک به نتیجه رسیده و برای روز چهارشنبه افتتاح ۱۳۷ پروژه شهری را با اعتبار و هزینه ای بالغ بر ۴۹۰ میلیارد تومان خواهیم داشت. ۶۳ پروژ عمرانی بالغ بر ۲۸۰ میلیارد تومان از جمله این اقدامات است که می توان به ایمن سازی کانال مقصودبیک با اعتباری حدود ۱۸ میلیارد تومان که خطر ریزش میدان تجریش را مرتفع می کند، اشاره کرد.

تکمیل فاز دوم پروژه تفرجگاهی خرگوش‌دره؛ سال آینده

وی افزود: فاز اول پروژه تفرجگاهی خرگوش‌دره با ۲۰۰ متر پیاده روسازی و کاشت فضای سبز و تکمیل روشنایی آن آماده است و در سال آینده فاز ۲ آن تکمیل خواهد شد.

صباغ ادامه داد: پروژه پل گل مریم در محله دارآباد که چند سالی متوقف مانده بود، با اعتباری حدود ۸ میلیارد تومان آماده افتتاح است. ضمن اینکه دو پایانه تاکسیرانی و حمل و نقل عمومی از جمله پایانه ارم مسقف سازی و محوطه سازی شده و اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است. پایانه تابناک دیگر پروژه ای است که با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان مسقف سازی و محوطه سازی شد.

شهردار منطقه یک اضافه کرد: ایمن سازی و رفع مشکلات گردنه قوچک نیز در ۲۵۰۰ متری که در محدوده منطقه یک قرار دارد، انجام شده است. در بحث عمرانی همچنین از ۴۱ هزار تن آسفالت ریزی در سال ۱۴۰۱ به ۷۸ هزارتن پخش آسفالت رسیدیم و در ۳۳۰ معبر منطقه روکش آسفالت و ۵ هزار نقطه لکه گیری شد. علاوه بر این حدود ۳۳ میلیارد تومان و به میزان ۴۸ هزارمتر مکعب، احداث دیواره حائل در منطقه انجام داده ایم.

وی یادآور شد: در حوزه خدمات شهری ۲۱ پروژه با اعتبار ۹۸ میلیارد تومانی تقدیم شهروندان خواهیم کرد که احداث رفیوژ میانی خیابان ارتش که در آن ۷۵۰۰ مترمربع اجرای فضای سبز در رفیوژ میانی داشتیم، از آن جمله است.

صباغ عنوان کرد: همچنین در بخش خدمات شهری ظرف یک سال اخیر ۷۸ درصد مخازن زباله منطقه با هزینه ای در حدود ۳۰ میلیارد تومان نوسازی شد و ۲۲۰ چشمه سرویس بهداشتی در سطح منطقه مورد بازسازی قرار گرفت.

 

مجموعه ورزشی  قائم اوایل سال آینده افتتاح می شود

شهردار منطقه یک با پرداختن به سرانه ورزشی منطقه متبوعش گفت: زمان ورود به منطقه در این دوره، سرانه ۱۷ درصدی داشتیم که با تکمیل و بهره برداری از مجموعه هایی مانند نفت و ریحانه سرانه ورزشی به حدود ۲۳ درصد رسید. با اضافه کردن مجموعه های ورزشی جدید از جمله مجموعه قائم که در اویل سال آینده افتتاح خواهد شد، سرانه ورزشی منطقه به حدود ۳۰ درصد خواهد رسید.

وی به پروژه هایی که افتتاح خواهد شد هم پرداخت و تصریح کرد:  ۲۸ پروژه در حوزه ترافیک با اعتباری ۹۵ میلیارد تومان را افتتاح خواهیم کرد.

شهردار منطقه یک ادامه داد: در اعتبارات منطقه نیز جهش مناسبی داشتیم به طوری که سال ۱۴۰۱ حدود ۵۳ میلیارد اعتبار پروژه های احداثی بوده که امسال به ۴۱۶ میلیارد تومان و یک رشد ۸ برابری رسیده است. ضمن اینکه در تعداد پروژه های احداثی رشد سه برابری و پیشرفت فیزیکی بالغ بر ۹۰ درصدی را در این پروژه ها داشتیم.

صباغ افزود: همچنین رشد دوبرابری در پروژه های توسعه محله ای داشتیم که از ۳۷ پروژه به ۶۶ پروژه رسید که از این تعداد ۶۵ پروژه را به اتمام رساندیم و در شنبه آینده یک پروژه باقیمانده تکمیل می شود و در واقع در بخش پروژه های توسعه محله ای پیشرفت ۹۵ درصدی داشتیم.

شهردار منطقه یک ادامه داد: احداث مجموعه ورزشی بزرگ قائم که ۱۲ سال پیش آغاز شده بود و چند سالی متوقف بود، ظرف یک سال از پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد به ۹۰ درصد رسیده و اکنون در مرحله تجهیز، تکمیل و نازک کاری قرار دارد. ارزش روز این پروژه ۲۵۰ میلیارد تومان است. ضمن اینکه امسال حدود ۱۸ هزار متر مربع افزایش فضای فرهنگی ورزشی در منطقه داشتیم.

ادامه دارد…