چابکی نیروهای آتش‌نشانی قم در رسیدن به محل حادثه
چابکی نیروهای آتش‌نشانی قم در رسیدن به محل حادثه

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، علی زندیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به افزایش سرانه‌های ایمنی منطقه هشت اظهار کرد: شهر قم با سرانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت و با وجود ۲۴ ایستگاه آتش‎‌نشانی فعال، در حال حاضر توانسته است به سرانه‌های استاندارد جهانی که به ازای هر ۵۰ […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

علی زندیه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به افزایش سرانه‌های ایمنی منطقه هشت اظهار کرد: شهر قم با سرانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت و با وجود ۲۴ ایستگاه آتش‎‌نشانی فعال، در حال حاضر توانسته است به سرانه‌های استاندارد جهانی که به ازای هر ۵۰ هزار نفر یک ایستگاه آتش‌نشان است، برسد.

وی افزود: این موضوع در زمان رسیدن به حوادث مشهود است، طبق استانداردهای جهانی زمان رسیدن به محل حریق چهار دقیقه است که در حال حاضر در‎ شهر قم زمان رسیدن به حریق سه دقیقه و ۳۰ ثانیه بوده و مطلوب‌تر از میانگین استانداردهای جهانی است.

مدیرعامل سازمان آتش‎‎نشانی و خدمات ایمنی با اشاره به احداث ایستگاه مرکزی آتش‌نشانی قم خاطرنشان کرد: احداث این ایستگاه آتش‎نشانی در بدنه بلوار پیامبر اعظم (ص) با مساحت تقریبی هفت هزار متر مربع آغاز شده است و در حال حاضر در مراحل پایانی قرار دارد.

وی با اشاره به پراکندگی ایستگاه‌های آتش‌نشانی در سطح شهر تصریح کرد: پراکندگی ایستگاه‌ها استانداردهای ویژه خود را دارد؛ محل قرارگیری ایستگاه‌ها می‌تواند زمان رسیدن ما به حریق حوادث را تعیین کند و وجود مکان‌های خوب می‌تواند در زمان رسیدن ما به محل حادثه تأثیر بگذارد.

زندیه اضافه کرد: در مجموع ۲۴ ایستگاه فعال در سطح شهر قم داریم و به‌طور میانگین در هر منطقه سه تا چهار ایستگاه وجود دارد.