ارتباطات بین المللی ثمربخش شاه کلید سرمایه گذاری/تبریز ۱۵ آبان میزبان محققان و دانشگاهیان جهان
ارتباطات بین المللی ثمربخش شاه کلید سرمایه گذاری/تبریز ۱۵ آبان میزبان محققان و دانشگاهیان جهان

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، ارتباطات بین المللی ثمربخش در بخش های مختلف علمی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی شاه کلید سرمایه گذاری و توسعه خواهد بود. به گزارش شهریار، تبریز از دیرباز در اقتصاد منطقه نقش اساسی داشته و به دلیل قرار گرفتن در مسیر جاده ابریشم محل تردد و اقامت بازرگانان و تجار […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

ارتباطات بین المللی ثمربخش در بخش های مختلف علمی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی شاه کلید سرمایه گذاری و توسعه خواهد بود.

به گزارش شهریار، تبریز از دیرباز در اقتصاد منطقه نقش اساسی داشته و به دلیل قرار گرفتن در مسیر جاده ابریشم محل تردد و اقامت بازرگانان و تجار بزرگ دنیا بوده است.

از جمله پتانسیل های کهن تبریز بازار تاریخی این شهر بوده که نقش مهمی در رونق تجارت و اقتصاد در عرصه ها و اصناف مختلف داشته است.

کهن شهر تبریز از گذشته و با دارا بودن فرهنگ، هنر و صنایع بزرگی مثل فرش و قالی، کفش، صنایع دستی و خوراکی های مختلف مرکز داد و ستد اقشار و ملل مختلف بوده و امروز نیز با مدرن‌تر شدن این پتانسیل ها و فرصت ها همچنان مورد توجه سرمایه گذاران داخلی و خارجی قرار می گیرد.

در این راستا شهرداری تبریز با تامین و تهیه زیرساخت های مناسب و برنامه ریزی برای برگزاری همایش سرمایه گذاری بین المللی فرصت های سرمایه گذاری در پی احیا جایگاه باشکوه دیرین تبریز در عرصه اقتصاد منطقه برآمده است.

همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری تبریز که در دو بخش علمی و اقتصادی در این کهن‌شهر برگزار خواهد شد، با برگزاری نشست های مشترک بین سرمایه گذاران کشورهای همسایه و پیش همایش های متعدد در مسیر تکمیل و پربارتر شدن پیش می رود.

بر این اساس هیئتی از مدیران شهرداری و شورای شهر طی روزهای اخیر برای معرفی فرهنگ و پتانسیل های شهر تبریز حضور در پیش همایش استانبول به کشور ترکیه سفر کرده و مذاکراتی با سفرای کشورهای مختلف، مدیران شهری، صاحبان صنایع و سرمایه گذاران انجام دادند.

سرمایه گذاران قدرتمندی از تجربه سفرهای مشابه به تبریز جذب شده اند

حضور شهردار تبریز و ارائه بسته های پیشنهادی سرمایه گذاری مناسب با شرایط و پتانسیل های زمانی و جغرافیایی منطقه، استقبال بالای انجمن تجار، بازرگانان و فعالان اقتصادی مقیم ترکیه از همایش سرمایه گذ اری تبریز در آنکارا، را در پی داشت.

با توجه به اینکه سرمایه گذاری های قبلی نیز در تبریز با چنین جلساتی ایجاد و سرمایه گذاران بزرگ و متعصبی نسبت به سرنوشت و  توسعه آذربایجان به منطقه جذب شده اند، سرکنسولگری ایران در ترکیه جلساتی با فعالان اقتصادی ترکیه با حضور هیئت اعزامی شهرداری تبریز برگزار کرد.

دانشکده های مختلف دانشگاه تبریز و مرکز رشد و نوآوری دانشگاه تبریز هم در برگزاری این همایش، همکاری دارند، تاکنون حدود یکصد مقاله به دبیرخانه رسیده و همچنان ادامه دارد، مهمانان خارجی نیز از کشورهای ترکیه و آذربایجان و رومانی در همایش حضور خواهند داشت.

حضور در ترکیه با هدف معرفی همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری به تجار ترک انجام شد

هدف از حضور در ترکیه معرفی همایش بین‌المللی سرمایه‌گذاری به عنوان بزرگترین رویداد شهری تبریز به تجار ترک بوده که با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز دانشگاهی برگزار می‌شود.

برگزاری پیش نشست این همایش گام موثری در جذب و حضور سرمایه گذاران و مشارکت آنها در پروژه های سرمایه گذاری شهر تبریز است.

استفاده از توانمندی ها و تولیدات شرکت های تولید تجهیزات حمل و نقل شهری از نیازهای تبریز بوده و شهرداری تبریز برای واردات و استفاده از آنها در مدیریت حمل و نقل شهری اعلام آمادگی کرده است.

فعالیت سرمایه گذاران ترک در بخش ساختمان سازی نکته ای قابل تامل برای همکاری بوده و شهرداری تبریز با تصمیم بر معرفی بخش‌های علوم و تکنولوژی به این افراد، پیشنهاد برگزاری جلسه یا مجمع مشترکی بین شهرداران ۵ شهر مهم ایران و ترکیه برای آشنایی این شهرها ضمن آشنایی با پتانسیل ها و استفاده از ظرفیت های همدیگر را مطرح کرد.

معبودی‌فر، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استانبول نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت این سرکنسولگری در توسعه ارتباطات بین دو کشور، آمادگی خود را برای پوشش برنامه‌های شهرداری تبریز اعلام کرد.

پیش همایش ها برای دعوت حضوری از سرمایه گذاران برگزار می شود

هدف اصلی برگزاری پیش همایش دعوت حضوری از سرمایه گذاران بوده و شهرداری آمادگی همه جانبه برای دعوت و استقبال از سرمایه گذاران داشته و همچنین پیگیری و تسهیل شرایط و قوانین مربوط به سرمایه گذاری مهمترین اقدام شهرداری برای جذب حداکثری سرمایه گذار است.

مراودات اقتصادی موفق در سایه اشتراکات فرهنگی مشترک شکل می گیرد

در این سلسله نشست‌ها، پتانسیل ها و ظرفیت های سرمایه گذاری شهر تبریز در بخش های مختلف از جمله گردشگری تفریحی و رفاهی به طرف مقابل ارائه شد.

هیئت اعزامی تبریز به استانبول با ارائه بسته های پیشنهادی سرمایه گذاری تبریز به سرمایه گذاران ایرانی و خارجی پتانسیل های فرهنگی، اجتماعی، خدماتی و اقتصادی این کلانشهر را معرفی کردند.

تبریز ۱۵ آبان میزبان محققان و دانشگاهیان جهان

براساس این گزارش، در پی استقبال بالای سرمایه گذاران و محققان منطقه از نخستین همایش فرصت های سرمایه گذاری تبریز مهلت ارسال آثار به بخش علمی این همایش نیز تمدید شده است.

همایش بین المللی فرصت‌های سرمایه گذاری تبریز در دو بخش علمی و اجرایی برگزار می‌شود که همایش علمی آن در ۱۵ آبان سال‌جاری و همایش اجرایی آن در اردیبهشت سال آینده برگزار می‌شود.                  

این همایش بستر مطلوبی برای جذب هرچه بیشتر سرمایه گذاران ترک در شهر تبریز است چرا که سرمایه گذاران و تولیدکنندگان ترکیه‌ای مشارکت خوبی در منطقه دارند.

شهرداری تبریز در این سفر در راستای انتقال تجارب و اشتراکات بیشتر بین شهرهای دو کشور و توسعه همکاری ها، پیشنهاد تشکیل یک مجمع شامل ۵ تن از شهرداران شهرهای بزرگ ایران و ترکیه را مطرح کرد.

با توجه به ارتباطات و اشتراکات فرهنگی بین دو کشور، رفت و آمدهای شهروندان و متخصصان دو طرف به کشورهای همدیگر در حال جریان است که این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

تبریز در سال ۱۴۰۳ میزبان همایش بین المللی  فرصت های سرمایه گذاری خواهد بود

پتانسیل رایزن های علمی در همایش فرصت های سرمایه گذاری ۲۰۲۳ گام مهمی در جذب سرمایه گذار و معرفی توانمندی های علمی، اجتماعی و اقتصادی منطقه خواهد بود.

با توجه بر ضرورت مذاکره با رایزن های علمی برای تقویت بخش علمی همایش و جذب متخصصان حوزه های مختلف به همایش، با سفرای کشورهای روسیه، چین، هند دیدارهایی انجام شده که برای حضور در تبریز و همکاری در بخش های علمی و سرمایه گذاری به شدت علاقمند هستند.

بنا به اعلام شهردار تبریز، مقرر شده دفترچه فرصت های سرمایه گذاری تدوین و حداقل ۵۰ موضوع تعریف و معرفی شود.

به گفته هوشیار، تبریز در سال ۱۴۰۳ میزبان همایش بین المللی  فرصت های سرمایه گذاری خواهد بود و از تمامی سرمایه گذاران برای مشارکت دعوت به عمل می آید.

هوشمندسازی یکی از مهمترین محورهای این همایش بزرگ بین المللی است

با توجه به اینکه هوشمندسازی یکی از مهمترین محورهای این همایش بزرگ بین المللی است، ظرفیت های بی نظیری در زمینه هوشمندسازی بخش های مختلف اقتصادی کشور ترکیه و به ویژه شهر استانبول وجود دارد و امیدوارم روند تبادلات اقتصادی تسریع شود .

شهردار تبریز در این سفر ضمن دعوت از اعضای اتاق بازرگانی و سرمایه گذاران شهر استانبول به همایش بین المللی فرصت های سرمایه گذاری تبریز، بر تحکیم روابط اقتصادی این دو شهر خواهرخوانده تاکید کرد.

تبریز دارای ظرفیت های بزرگی در بخش های مختلف از جمله صنایع، تولید فولاد و صنایع غذایی بوده که محصولات آنها به بیش از ۷۰ کشور در دنیا صادر می شود و مطابق با برنامه های مدون راهبردی عملیاتی، شهرداری تبریز بر روی هوشمندسازی و پیشبرد برنامه های کلان زیست محیطی متمرکز شده و بر همین اساس عنوان پاک ترین شهر ایران را به خود اختصاص داده است.

طبق گفته ابراهیم دوغان سالمان معاون و عضو هیات مدیره اتاق بازرگانی استانبول، ۷۰۵۱ شرکت ایرانی در ترکیه به ثبت رسیده و در حال حاضر تعداد زیادی از سرمایه گذاران ایرانی در ترکیه مشغول فعالیت تجاری و اقتصادی هستند.

در این سفر اتاق بازرگانی استانبول آمادگی کامل را برای همکاری بیشتر با هیات های اقتصادی و شهرداری تبریز اعلام کرد.

براساس این گزارش، به سبب وجود پیوند تاریخی تبریز و ترکیه و اشتراکات دینی و فرهنگی مشترک بین شهرهای ایران و ترکیه، تمایل دو طرف برای افزایش تعامل  هر چه بیشتر وجود دارد.

همچنین با توجه به اهمیت اقتصادی، جمعیتی و غنای فرهنگی تبریز هدف اصلی توسعه هرچه بیشتر تعاملات بوده و حتی در خصوص تبادل دانشجو نیز باید مذاکراتی با هدف ما افزایش روابط فرهنگی و هنری بین تبریز و شهرهای ترکیه مطرح شده است.