تصویب جزئیات بودجه ٩٠۵ میلیارد تومانی شهرداری رشت
تصویب جزئیات بودجه ٩٠۵ میلیارد تومانی شهرداری رشت
جزئیات بودجه ٩٠٥ میلیارد تومانی شهرداری کلانشهر رشت شامگاه دوشنبه با بازنگری هایی در صحن شورا مورد تصویب اعضا قرار گرفت.

به گزارش آرمان شهر به نقل از ایرنا کلیات بودجه شهرداری رشت پیش از این در صحن شورا به تصویب رسیده بود.

از بودجه ٩٠۵ میلیارد تومانی شهرداری رشت، ٣٧۴ میلیارد تومان هزینه های جاری، ۵١١ میلیارد تومان سرمایه ای و ٢٠ میلیارد تومان تملک دارایی هاست.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر رشت در این جلسه گفت : شهرداری رشت باید اهتمام خود را بر اتمام پروژه های نیمه تمام در سال جاری بگذارد.

اسماعیل حاجی پور با تاکید بر ضرورت توجه به پروژه هوشمندسازی شهرداری رشت افزود: اتمام این پروژه مهم موجب می شود که مراجعه حضوری در شهرداری کاهش یابد.

وی توجه به سرمایه گذار در مجموعه شهرداری را مهم دانست و اظهار داشت: تمام امید ما در بخش سرمایه گذاری است و باید برای سرمایه گذار فرش قرمز پهن کنیم نه اینکه موجب فرار او شویم.

رئیس شورای اسلامی رشت خاطر نشان کرد: کارهای سرمایه گذار باید با انتخاب فردی پیش رود، او نباید در پیچ و خم ادارات معطل بماند.

وی خطاب به شهردار رشت که برای بررسی جزئیات بودجه و بحث و بررسی در صحن شورا حضور داشت، اضافه کرد: تاکید اعضای شورا به شهردار تسریع در کارهاست.

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و شورای اسلامی رشت نیز افزود: پروژه های شهرداری باید با اولویت بندی اجرا شود و اجرای پروژه های نیمه تمام و ضروری به اتمام برسد.

بهراد زاکری با بیان اینکه حق و حقوق پرسنل شهرداری رشت باید واقعی سازی شود، افزود: انتصابات در شهرداری این کلانشهر باید بر اساس آیین نامه مشخصی انجام شود که با این کار به گزینه های بهتری می رسیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی رشت نیز در این جلسه گفت: بودجه فرهنگی شهرداری رشت در سال ٩٩ در بخش های روابط عمومی و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی کاهش پیدا کرد.

فاطمه شیرزاد افزود: پروژه رصدخانه کوشیار گیلانی باید توجه شود این پروژه مورد توجه جامعه علمی ما در حوزه نجوم است و از واگذاری آن به بخش خصوصی مخالف هستیم.

نائب رئیس شورای اسلامی رشت نیز با انتقاد از برخی سایت های خبری درباره برگزاری جشنواره بازیها در رشت هم گفت: این جشنواره را از سال ٩۵ ، شهریور ماه برگزار می کنیم، شهرداری رشت به عنوان یکی از بازوان برگزاری این جشنواره همواره کمک کرده است.

فرهام زاهد افزود: درخواست می کنم که هر هزینه ای که شهرداری رشت برای برگزاری این جشنواره داشته در اختیار سایت ها بگذارد.

کلانشهر رشت دارای حدود ٧٠٠ هزار نفر جمعیت ثابت است که در طول روز به یک میلیون و ٢٠٠ هزار نفر می رسد.