آمادگی شرکت خاکریزآب برای جبران عقب‌ماندگی در مدیریت سیلاب و آب‌های سطحی
آمادگی شرکت خاکریزآب برای جبران عقب‌ماندگی در مدیریت سیلاب و آب‌های سطحی

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش خبرنگار شهر، آیین جمع‌آوری و هدایت آبهای سطحی سرشاخه اکباتان صبح امروز -یکشنبه ۱۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۲- در قالب پویش امید و افتخار با حضور هادی حق‌بین معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران برگزار شد. هادی حق بین معاون فنی ‌و عمرانی شهرداری تهران ضمن حضور در این […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش خبرنگار شهر، آیین جمع‌آوری و هدایت آبهای سطحی سرشاخه اکباتان صبح امروز -یکشنبه ۱۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۲- در قالب پویش امید و افتخار با حضور هادی حق‌بین معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران برگزار شد.

هادی حق بین معاون فنی ‌و عمرانی شهرداری تهران ضمن حضور در این پویش امید ‌و افتخار گفت: شاهد افتتاح پروژه جمع‌‍آوری آب‌های سطحی سرشاخه اکباتان هستیم. آنچه مهم است اثرگذاری پروژه به جهت جمع‌آوری ابهای سطحی حوزه اکباتان به گستردگی ۸۷۰ هکتار است.

وی بیان کرد: نکته مهم ایمنی و تاب‌آوری شهر در این محدوده به جهت مراکز زیرساختی شهر در پیرامون این پروژه است؛ مانند میدان آزادی. مراکز دیگری هم مانند شهرک‌های پرجمعیت و مسیر بزرگراهی شهید لشگری و آیت الله سعیدی از نقاط مهم منطقه غرب تهران است.

حق‌بین عنوان کرد: قدردان زحمات ارکان پروژه در شرکت خاکریز آب و همکاران و مدیران عامل قبلی این شرکت که بخشی از زحمات این پروژه برعهده آنان بوده، هستیم.

وی تاکید کرد: از شورای شهر درخواست می‌کنم در بودجه پیشنهادی ۱۴۰۳ شرکت خاکریز آب توجه ویژه داشته باشد.

حمیدرضا نجاری، مدیرعامل خاکریز آب هم ضمن بازدید از مراحل اجرایی این پروژه گفت: پروژه سرشاخه اکباتان در حوزه اب‌ریز اکباتان ۸۰۰ هزار هکتار مجموعا مساحت دارد و بالغ بر ۱۴۰ هزار خانوار را پوشش می دهد. پروژه از خیابان نفیسی آغاز شده و با ۴۰۰ متر طول تا میدان آزادی با ایجاد کانال سنتی انجام شده است.

وی ادامه داد: به جهت تکمیل نبودن شبکه جمع آوری آبهای سطحی میدان آزادی و فرودگاه مهرآباد و خیابان مخصوص مورد لطمه قرار می گرفت.

نجاری خاطرنشان کرد: شهرداری به خود واجب می دید که این منطقه از حیث شهری پوشش داده بشود تا کوچک ترین اتفاقی برای شهروندان ایجاد نشود. شرکت خاکریز آب تا امروز ۴۰۰ کیلومتر شبکه آب سطحی احداث کرده و باید ۱۵۰ کیلومتر دیگر را به این شبکه اضافه کند.وی با بیان اینکه ۸۰ میلیارد هزینه این پروژه بوده است، اظهار کرد: با احداث یک منهول دیگر به صورت کامل قابلیت بهره برداری خواهد داشت.

انتهای پیام/