اجرای طرح قرآنی “قلب سلیم” در منطقه۸
اجرای طرح قرآنی “قلب سلیم” در منطقه۸

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۸؛ در دومین نشست صمیمانه شورای عالی قرآنی و عترت، منطقه۸ به عنوان منطقه پایلوت در اجرای طرح قرآنی “قلب سلیم” انتخاب شد. در این نشست قرآنی فاطمه تنهایی شهردار منطقه۸ بعداز خیر مقدم به مدعوین و گزارش اقدامات انجام شده در […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۸؛ در دومین نشست صمیمانه شورای عالی قرآنی و عترت، منطقه۸ به عنوان منطقه پایلوت در اجرای طرح قرآنی “قلب سلیم” انتخاب شد.

در این نشست قرآنی فاطمه تنهایی شهردار منطقه۸ بعداز خیر مقدم به مدعوین و گزارش اقدامات انجام شده در موضوعات قرآنی این منطقه گفت: در مدیریت شهری منطقه۸ سعی کردیم سرای محلات را در تبیبن مباحث قرآنی فعال کنیم و در این مدت موضوعات قرآنی را از سطح محلات، منازل و هئیات مذهبی پیگیری کردیم.

وی ادامه داد: آنچه باعث دیده شدن زحمات در این حوزه می‌شود استفاده از ظرفیت بانوان مُبلغ با توجه به بانک اطلاعاتی است تا بتوانیم بیشتر موضوعات را توسط بانوان و هیئات خانگی به انجام برسانیم.

تنهایی در این جلسه با اشاره به اینکه در سال گذشته تجهیزات صوتی ۴۰ بوستان بهسازی شد و پخش اذان در آن ها انجام گرفت، تصریح کرد: شهرداری منطقه برای ادامه این اقدام، نیازمند کمک و همراهی سازمان بوستان‌ها است و ان‌شاءالله در بوجه سال ۱۴۰۳، برای ادامه ترویج فرهنگ‌ قرآنی در فضاهای عمومی شهری بتوانیم ردیف اعتباری را داشته باشیم تا آنچه حق قرآن است در این منطقه ادا شود.

مهدی سیفی دبیر اجرایی شورای عالی قرآن شهرداری تهران در این نشست گفت: طرح آموزش هوشمند قرآن با عنوان قلب سلیم در مساجد، مدارس، منازل و محلات ۳۵۲گانه تهران برپا می‌شود.

سیفی تشکیل، تصویب و پیگیری مصوبات وابلاغ‌ها را در راستای امر تبلیغ دانست و افزود: فعالیت‌های قرآنی شهر تهران باید بر اساس برنامه‌ریزی دقیق و چهار ضلع منزل، محله، مدرسه و مساجد باشد.

وی به آموزش بیش از ۷۰۰ نفر از مربیان خانم و آقا برای اجرای طرح قلب سلیم در مساجد و مدارس پایتخت اشاره کرد و افزود: این طرح با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای و تأمین سخت‌افزارهای مورد نیاز با همراهی اساتید برجسته قرآنی تهران اجرا می‌شود.

دبیر اجرایی شورای عالی قرآن شهرداری تهران در ادامه با اشاره به اجرای طرح آرمان و برکات این طرح گفت: در این طرح به سراغ مساجد در محلات رفتیم و در ادامه در نظر است طرح ” قلب سلیم” را در کنار دیگر طرح ها اجرا کنیم.

سیفی با اعلام این خبر که طرح قلب سلیم به صورت هوشمند و در قالب کیف قرآنی انجام می‌شود گفت: با آموزش فعالان قرآنی با محوریت مساجد در این چهار ضلع، خادمان قرآنی فعالیت خود را آغاز می‌کنند تا ان‌شاءالله در پایان ماه مبارک رمضان یک منزل، یک محله، یک مدرسه و یک مسجد تحت پوشش این طرح قرار گرفته باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسماعیل شجاع رئیس اداره تبلیغات اسلامی شمال شرق تهران، در این نشست با تشکر از شهردار منطقه۸ به عنوان فردی دغدغه‌مند در پیگیری موضوعات قرآنی و فرهنگی گفت: هم اکنون۶ مجموعه قرآنی در این منطقه به صورت مستمر فعالیت دارد و پیشنهاد می‌کنم که مدارس قرآنی نمونه در محلات داشته باشیم تا بتوانیم کار قرآنی را از مدارس پیگیری کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین جواد صادق‌زاده امام جماعت مسجد جامع نارمک نیز با تاکید به رهنمودهای مقام معظم‌رهبری (مدظله العالی) گفت: در جامعه اسلامی باید قرآن حاکم باشد و خوشبختانه شهردار منطقه۸ در مسائل قرآنی و مذهبی از فعالیت‌های مساجد حمایت لازم را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: مسجد جامع نارمک این آمادگی را دارد در کنار شهرداری باشد و با انجام اقداماتی نظیر اتصال خانواده‌ها، محلات و مدارس به مساجد در راستای تبیین دیدگاه‌های مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) خواهیم بود.

گفتنی است در ادامه این مراسم، فعالین قرآنی نقطه ‌نظرات خود را بیان کردند و در پایان‌ احکام اعضای شورای قرآن و عترت منطقه۸ توسط دبیر اجرایی شورای عالی قرآن شهرداری تهران و شهردار منطقه۸ اعطا شد.

انتهای پیام/