یادواره شهدای دانش آموز و معلم در فرهنگسرای الغدیر برگزار شد
یادواره شهدای دانش آموز و معلم در فرهنگسرای الغدیر برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، یادواره شهدای دانش آموز و معلم تبریز در آستانه کنگره ملی ده هزار شهید آذربایجان شرقی و با مشارکت اداره آموزش و پرورش ناحیه پنج تبریز و فرهنگسرای الغدیر برگزار شد. به گزارش شهریار، میرکلام سیدی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه پنج تبریز در یادواره شهدای دانش آموز و […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

یادواره شهدای دانش آموز و معلم تبریز در آستانه کنگره ملی ده هزار شهید آذربایجان شرقی و با مشارکت اداره آموزش و پرورش ناحیه پنج تبریز و فرهنگسرای الغدیر برگزار شد.

به گزارش شهریار، میرکلام سیدی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه پنج تبریز در یادواره شهدای دانش آموز و معلم که پیش از ظهر امروز با حضور فرهنگیان و دانش آموزان تبریز در سالن همایش‌های فرهنگسرای الغدیر برگزار شد، ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا، یاد و خاطره شهدای معلم و دانش‌آموز را گرامی‌ داشت.

سیدی در این آیین با اشاره به اینکه شهدا پرچم‌دار حرکتی معنوی در جامعه بودند که ما امروز امنیت، اقتدار و عظمت واقعی را به برکت خون آن‌ها در جامعه شاهدیم، گفت: تلاش ما بر این است تا در بستر جریان تعلیم و تربیت انتقال دهنده مواریث دوران دفاع مقدس باشیم تا آثار جهاد و شهادت در جامعه پایدار مانده و از برکات آن استفاده کنیم.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای عاشورا نیز در این مراسم با بیان اینکه دانش آموزان بایستی حقانیت شهدا و حقانیت راه شهدا را با دل و جان بشناسند، گفت: برای انتقال مفهوم والای شهادت، ایثار و فداکاری بایستی همه ما از جمله معلمان و مسئولان هر چه در توان داریم بگذاریم تا دانش آموزان ما پیرو راه شهیدان باشند.

سردار بابازاده در ادامه با اشاره به اینکه همه ما بایستی شهدای گرانقدر را که قهرمانان دیروز ایران اسلامی هستند و با حضور در جبهه حق علیه باطل زمینه آرامش امروز و فردای ایران اسلامی را فراهم کرده‌اند، ارج نهیم، افزود: امروز به‌ واسطه خون پاک شهیدان است که آوازه فرزندانی همچون سردار شهید سلیمانی در تمام جهان طنین افکنده است.

از دیگر بخش‌های این مراسم می‌توان به قرائت دلنوشته توسط فرزند شهید حیدری، روایت‌گری رزمنده دفاع مقدس، اجرای سرود و تئاتر دفاع مقدس و مقاومت، همچنین تجلیل از خانواده شهدا اشاره کرد.