همانطور که زاینده‌رود باز شد؛ سر در باغ ملی هم باز شود
همانطور که زاینده‌رود باز شد؛ سر در باغ ملی هم باز شود

آرمانشهر به نقل از همشهری آنلاین: عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به باز کردن آب رودخانه زاینده‌رود در ایام نوروز، گفت: امیدوارم همانگونه که آب زاینده‌رود در ایام نوروز باز می‌شود، درهای میدان مشق و سردر باغ ملی هم در این ایام به روی مردم باز شود. 🔹مسجدجامعی احمد مسجدجامعی که در دومین […]

آرمانشهر به نقل از همشهری آنلاین: عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به باز کردن آب رودخانه زاینده‌رود در ایام نوروز، گفت: امیدوارم همانگونه که آب زاینده‌رود در ایام نوروز باز می‌شود، درهای میدان مشق و سردر باغ ملی هم در این ایام به روی مردم باز شود.

🔹مسجدجامعی
احمد مسجدجامعی که در دومین اجلاس فصلی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهر تهران با رویکرد توسعه بافت‌های تاریخی سخن می‌گفت، با بیان این مطلب افزود: وقتی می‌شود آب زاینده‌رود را باز کرد چرا نشود درهای سر در باغ ملی در روزهای عید نوروز باز شود و این مقدمه باز شدن دائمی آن باشد.

🔹وی با بیان اینکه وقتی در پروژه‌ای سرمایه‌گذاری می‌کنیم باید از این سرمایه‌گذاری حمایت کنیم، افزود: شهرداری تهران در این منطقه سرمایه‌گذاری بزرگی کرد اما امروز با این پرسش مواجهیم که این سرمایه‌گذاری چه دلیلی داشت و چرا این منطقه مهم برای مردم قابل دسترس نیست؟

🔹مسجدجامعی با بیان اینکه بازسازی و طراحی این منطقه مصوبه دولت در زمان ریاست جمهوری آقای خاتمی دارد، تصریح کرد: آن زمان سازمان میراث فرهنگی بخشی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود و من خودم این طرح را در دولت بردم و مصوبه آن را گرفتم و قرار شد دستگاه‌های مختلف امکاناتی را که دارند به موزه تبدیل کنند.

🔹وی افزود: همانگونه که ساختمان شهربانی قدیم به موزه عبرت تبدیل شد، قرار بود ساختمان وزارت امور خارجه هم به موزه دیپلماسی و ساختمان پست به موزه پست تبدیل شوند و در کنار موزه‌های دیگر همچون کتابخانه و موزه ملک و موزه ایران باستان، این مجموعه به یکی از ۵ موزه بزرگ جهان همچون آرمیتاژ و لوور تبدیل شود.

🔹عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران افزود: پس از آنکه به شورای شهر آمدم هم این موضوع را پیگیری کردم و برای اینکه این اتفاق بیفتد در تهرانگردی‌ها و دیگر بازدیدها روی این موضوع تاکید شد تا اینکه شهرداری و سازمان زیباسازی روی این منطقه سرمایه‌گذاری کرد و بازسازی خوبی صورت گرفت.

🔹مسجدجامعی با طرح این پرسش که اگر قرار باشد در این مکان شب‌ها به روی مردم بسته باشد، پس دلیل آن حجم از سرمایه‌گذاری چه بود؟ ادامه داد: کف‌سازی، جداره‌سازی، فضای سبز و نورپردازی این مکان با سرمایه‌گذاری بالایی انجام شد اما هر چقدر سرمایه‌گذاری بیشتری انجام شد، بهره‌برداری و در اختیار مردم قرار گرفتن آن کمتر شد در صورتی‌که اینجا یک فضای عمومی و متعلق به شهروندان است.

🔹عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه این مکان از نظر گردشگری و تاریخی منطقه‌ای مهم در تهران است، افزود: در این مکان یک زمانی برنامه‌هایی همچون جشنواره فیلم فجر یا جایزه تهران برگزار می‌شد، من تا کنون چندین بار در صحن شورا نسبت به باز شدن این مجموعه گزارش و تذکر دادم، چندین بار هم گفته شده که انجا باز می‌شود اما هنوز اتفاقی نیافتاده است.

مسجدجامعی تصریح کرد: ما الان در این موضوع مشکل قانونی نداریم بلکه مشکل اجرا داریم، چون سازمان‌ها به منافع سازمانی بیشتر فکر می‌کنند تا منافع عمومی.

🔹وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما در ایران دو جاذبه مهم گردشگری داریم که هر دو فرهنگی هستند؛ یکی فرهنگی ـ آیینی است که خوشبختانه در این زمینه سرمایه‌گذاری خوبی انجام شده اما در بخش دیگر که فرهنگی ـ میراثی و تاریخی است ضعیف عمل کرده‌ایم و تنها این حوزه برای گروهی معدود از گردشگران اروپایی جاذب بوده است.