کنترل حریم شهر با استفاده از مانیتورینگ/ فاز اول بوستان چهارباغ و اکوپارک تا پایان سال افتتاح می‌شود
کنترل حریم شهر با استفاده از مانیتورینگ/ فاز اول بوستان چهارباغ و اکوپارک تا پایان سال افتتاح می‌شود

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، حسین نظری، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در نشست خبری که امروز -دوشنبه ۲۷ آذرماه ۱۴۰۲-  برگزار شد، اظهار کرد: هر چند وقت یکبار به دنبال بهانه‌ای برای نشست با اهل رسانه هستیم که اکنون شب یلدا این فرصت را فراهم کرد. معاون شهردار تهران با […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

حسین نظری، معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در نشست خبری که امروز -دوشنبه ۲۷ آذرماه ۱۴۰۲-  برگزار شد، اظهار کرد: هر چند وقت یکبار به دنبال بهانه‌ای برای نشست با اهل رسانه هستیم که اکنون شب یلدا این فرصت را فراهم کرد.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه حوزه خدمات شهری در پایتخت یکی از ارکان اصلی و پیشانی خدمت شهرداری تهران است، افزود: ۸ سازمان و شرکت در معاونت خدمات شهری داریم که خدمتگزاری می کنند.

نظری  ادامه داد: باید با اصحاب رسانه ارتباط خوبی داشته باشیم تا خواست‌ها و گلایه های مردم را بشنویم و مردم هم  از خدمات شهرداری تهران آگاه شوند. در هر رویداد و اتفاقی که در شهر رخ می‌دهد، همکاران من قبل و بعد از رویداد باید حضور داشته باشند و سنگ زیرین آسیاب باشند.

وی با بیان اینکه دهه فجر، ایام رجب، استقبال از بهار و ماه رمضان رویدادهایی هستند که پیش رو داریم، تصریح کرد:  ابلاغ‌ها و برنامه های لازم را به مناطق اعلام کردیم تا آمادگی داشته باشند.

نظری با اشاره به نشست با شهردار تهران، شهرداران مناطق ۲۲ گانه و معاونین مرتبط گفت: یک گزارش ۲۰ محوری به شهردار تهران ارائه کردیم و شهردار تهران ۸ محور را برای ما احصا کرده و گفت که این ۸ محور باید جزو اولویت های کاری قرار گیرد. ما نیز به بخش‌های مختلف ابلاغ کردیم.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در ادامه این ۸ محور را اینطور معرفی کرد: تحول در نگهداشت شهری، آمادگی در مدیریت شهری در هنگام بارش نزولات و موارد فوق العاده، تغییر در چهره شهر و ارتقای مبلمان شهری و نور پردازی، تحول نگهداشت و توسعه فضای سبز، ارتقای سطح میادین تره‌بار بار در ابعاد کمی و کیفی، ساماندهی مشاغل سیار و بی‌قانون، دستفروشان، ون‌کافه‌ها و رفع سد معبر و البته نیمه اول دی ماه با انتقال دستفروشان به نقطه دیگر، چهار راه ولیعصر ساماندهی خواهد شد. به طوری که در ۹ محور شهر ساماندهی به خوبی انجام شده است. ارتقای سطح خدمات ایمنی و محیط زیست در شهر تهران و طرح توسعه خدمات در بهشت زهرا و بزرگداشت مقام شهدا از دیگر محورهاست.

ایجاد لباس‌ متحدالشکل کارگران میادین در آینده نزدیک

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران با اشاره به اینکه احترام به مشتریان در میادین میوه و تره بار برای ما بسیار مهم است، گفت: ایجاد لباس‌ متحدالشکل کارگران میادین در آینده نزدیک رخ خواهد داد. همچنین چرخ دستی نیز برای راحتی مردم در میادینی که ظرفیت داشته باشند به زودی در دسترس شهروندان قرار خواهد گرفت.

کاهش زمان رسیدن آتش‌نشانان به محل حادثه در دستور کار

نظری گفت: در سازمان آتش‌نشانی به دنبال کاهش زمان رسیدن آتش‌نشانان به محل حادثه هستیم، البته کاهش ساختمان های ناایمن و بهبود وضعیت معیشت آتش‌نشانان نیز در اولویت کاری ما قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه در موضوع سازمان بهشت زهرا(س) نیز به دنبال خدمت رسانی با کمترین قیمت به شهروندان هستیم، گفت: طبق اطلاعات من قیمت خدمت سازمان بهشت زهرا(س) به نسبت شهرهای دیگر کمتر است.

یکپارچه‌سازی خدمات رفت و روب در سازمان مدیریت پسماند

نظری با بیان اینکه به دنبال یکپارچه سازی خدمات رفت و روب در سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران هستیم، گفت: به موضوع الکترونیکی کردن صورت وضعیت ها با همکاری سازمان فاوا شهرداری هستیم.

معاون شهردار تهران در مورد سازمان زیباسازی با تاکید بر اینکه به دنبال رنگ در روز و نور در شب برای افزایش زیبایی در شهر هستیم، بیان داشت: استفاده از  رنگ زرد، زرد و خاکستری با کد رنگ مشخص انجام خواهد گرفت تا زیبایی شهر افزایش پیدا کند.

کنترل حریم شهر با استفاده از مانیتورینگ

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران همچنین گفت: شرکت شهربان و حریم بان با محوریت مناطق ۲۲ گانه برنامه خود را برای نظم در شهر، باید اعلام کند. ضمن اینکه کنترل حریم شهر در شرکت حریم بان با استفاده از مانیتورینگ صورت می‌گیرد.

افتتاح فاز اول بوستان چهارباغ و اکو پارک تا پایان سال

نظری در مورد اقدامات سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران هم تصریح کرد: امسال در ۲هزار هکتار از حریم شهر تهران و در ۱۱نقطه کاشت درخت صورت می‌گیرد و این معنی را می‌دهد که در این نقطه اجازه ساخت را نمی‌دهیم. همچنین فاز اول بوستان چهارباغ هم به مساحت ۴۵هکتار امسال افتتاح خواهد شد. فاز اول روددره فرحزاد هم امسال به مساحت ۵۴ اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: با سرهنگ موسوی، رئیس پلیس راهور تهران هم یک نشست برای هماهنگی برای بارش داشتیم تا نیروهای پلیس با نیروهای خدمات شهری هماهنگ باشند تا در هنگام بارش مشکلی برای شهروندان ایجاد نشود. مردم در روزهای برفی باید تردد کمتری در هنگام بارش داشته باشند و افزایش تعاملات باعث ارتقای کیفیت خدمت رسانی خواهد شد. دستورالعمل برف روبی به مناطق اعلام شده است و مناطق باید سناریوی برفی روبی را به مدیرکل خدمات شهری اعلام کنند. سازمان مدیریت پسماند هم ماشین های خود را در خدمت مناطق قرار داده است و خودروی های پشتیبانی هم آماده هستند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران با اشاره به اینکه ظرفیت بهشت زهرا(س) در حال اتمام است، تاکید کرد: ۴ نقطه را برای احداث آرامستان مشخص کرده ایم و در حال تملک هستیم.

اجرای طرح نوماند برای رفع مشکل زباله‌گردی و کتف‌کولی‌ها


نظری در پاسخ به سوالی در مورد زباله‌گردی هم گفت: طرح نوماند برای حل این موضوع شروع شده و هم اکنون در منطقه ۸ در حال اجراست. با اجرای قرارداد فهرست بها، موضوع کودکان کار و کتف کولی ها حل خواهد شد.


انتهای پیام/