شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ مقادیر قابل توجهی روغن خوراکی خام غیر استاندارد وارد کشور کرده است.

شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ مقادیر قابل توجهی روغن و برنج غیر استاندارد وارد کشور کرده و در بازار مصرف توزیع است.

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر به نقل از هنگاو شرکت بازرگانی دولتی ایران از زیر مجموعه‌های وزارت جهاد کشاورزی که وظیفه تامین برخی کالاهای اساسی کشور را بر عهده دارد در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ میزان ۴۴ هزار تن روغن خام خوراکی غیر استاندارد و آلوده به سموم مختلف را وارد کشور کرده است که بعد از گذشت دوسال کماکان به صورت بلاتکلیف در گمرکات کشور باقی مانده است .

بر اساس این گزارش، این شرکت دولتی در سنوات ذکر شده میزان ۱۰۰ هزار تن روغن خارجی بی‌کیفیت را با قیمت بسیار بالا از شرکت‌های خارجی خریداری و وارد کشور و توزیع کرده است، این در حالیست که ۴۴ هزار تن آن توسط مراجع بهداشتی غیر قابل مصرف تشخیص و پلمپ شده است.

مقامات وزارت جهادکشاورزی و شرکت بازرگانی دولتی ایران در حالی از پاسخگویی شفاف به این تخلف بزرگ رخ داده طفره می روند که این مسئله صدای محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضائیه را هم در آورده است.

محسنی اژه‌ای در بازدید میدانی خود از بندر شهید رجایی ضمن تذکر به مقامات ذیربط از آن ها خواسته بود تا در اسرع وقت نسبت به تعیین تکلیف این محموله روغن اقدام کنند اما ظاهراً تا کنون اقدامی در این خصوص صورت نگرفته است.

شرکت بازرگانی دولتی ایران در زمینه تامین برنج نیز اقدام به واردات این کالا تحت عنوان برنج درجه یک هندی نموده است در حالی که طبق نظر کارشناسان و ناظران دستگاه های مربوطه برنج یاد شده از انواع درجه ۲ و ۳ بوده که ضمن مشکوک بودن به آلودگی به سموم غیر مجاز نزدیک به ۲۰ هزار میلیارد تومان به بیت المال ضرر زده است.

این تخلفات و زیان مالی بزرگ به بیت المال و اهمال در توجه به سلامت جامعه در حالی در شرکت تحت مدیریت سید سعید راد مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران رخ داده است که کشور و مردم در شرایط بسیار دشوار اقتصادی به سر می برند.

لازم به ذکر است که گزارش تخلفات شرکت بازرگانی دولتی ایران توسط برخی فعالان رسانه‌ای به برخی از نمایندگان مجلس فعلی و منتخبین مجلس دوازدهم ارسال شده است.

 

 

 

  • منبع خبر : پایگاه خبری هنگاو