افزایش اعتماد مردم در گرو مشارکت در اداره شهر؛ شهروندان خود را صاحب پروژه‌های شهرداری بدانند
افزایش اعتماد مردم در گرو مشارکت در اداره شهر؛ شهروندان خود را صاحب پروژه‌های شهرداری بدانند

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران در آیین آغاز دومین دوره طرح «من شهردارم» با بیان اینکه ما در مجموعه شهرداری ویژگی‌هایی را دنبال می‌کنیم، اظهار کرد: این ویژگی‌ها مختصاترفتاری جدیدی را رقم می‌زند. یکی از این ویژگی‌ها مسئولیت‌پذیری است؛ تمام مسئولیت‌های شهر بر عهده ماست. این […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا زاکانی شهردار تهران در آیین آغاز دومین دوره طرح «من شهردارم» با بیان اینکه ما در مجموعه شهرداری ویژگی‌هایی را دنبال می‌کنیم، اظهار کرد: این ویژگی‌ها مختصاترفتاری جدیدی را رقم می‌زند. یکی از این ویژگی‌ها مسئولیت‌پذیری است؛ تمام مسئولیت‌های شهر بر عهده ماست. این جمله به این معناست که مواردی را که به طور قانونی به عهده ماست انجام می‌دهیم و دیگر موارد را نیز به سایر بخش‌ها کمک کنیم تا وظایف خود را انجام دهند؛ چراکه کام مردم را شیرین کردن و رضایت شهروندان تنها چیزی است که از ما باقی می‌ماند.

تعریف ۱۰ پروژه مشارکتی برای افزایش مشارکت مردم 

وی با تأکید بر جلب مشارکت مردم، یادآور شد: برای مثال قرارگاه اجتماعی را برای رفع مشکلات اجتماعی با مشارکت ۱۴ دستگاه تشکیل دادیم تا مجموع اقدامات بتواند اتفاقاتی را در جامعه رقم بزند.

زاکانی گفت: اینکه دنبال این هستیم که مرکز مطالعات شهرداری، فضای نخبگانی ایجاد کند به دنبال استفاده از این ظرفیت هستیم. در مدیریت مشارکتی ۱۰ نوع مشارکت تعیین شده که یکی از وجوه آن مشارکت با متن جامعه است و دنبال کردن آن، استفاده از توان مردم در صنوف و طبقات مختلف و ثبت نظرات آنهاست.

زاکانی: ۳۵۰هزار نفر در نخستین دوره من شهردارم شرکت کردند

وی با بیان اینکه ۳۵۰هزار شهروند در نخستین دوره طرح «من شهردارم» مشارکت کردند، گفت: دو ویژگی در این طرح می‌تواند مؤید کار باشد؛ یکی تعداد متقاضیان و تأییدکنندگان تقاضاهاست که می تواند در سیستم بارگذاری شود و دیگری نظرات متخصصین این حوزه است تا پروژه‌های برتر مشخص شود. اما باید روند استمرار پیدا کند و به اطلاع مردم رسانده شود که پروژه‌های انتخاب شده در چه مرحله ای قرار دارند.

شهردار تهران با تأکید بر اینکه بخش اصلی کار این است که متن جامعه ناظر بر طرح‌ها باشند، تصریح کرد: این موضوع بسیار می‌تواند کمک کننده باشد؛ یکی از کارکردهای ویژه در کشورها رجوع به آراء است و اکثر امور با تکیه به این آراء انجام می شود. با این اقدام مردم خود را بیگانه با امور نخواهند دانست و اتفاق بزرگی در شهر خواهد افتاد و امکانی فراهم می شود تا پروژه‌های شهر به بهترین شکل دنبال شود.

وی افزود: سطح پروژه‌ها با هم متفاوت است اما حتماً باید سیستمی وجود داشته باشد که مردم ایده‌های خود را ارائه دهند و به ازای این نظرات، راه‌حل‌های خروج از بن بست‌های شهر مطرح شود. جمع زیادی از مردم روی موضوعات مختلف وقت می گذارند و انگیزه ارائه راهکار دارند که می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد.

مشارکت مردم در اداره شهر، موجب افزایش اعتماد عمومی خواهد شد

زاکانی با بیان اینکه هرچه مردم درگیر مسائل شهر شوند و خود را صاحب کار ببینند، امور مدیریت شهری بهتر پیش خواهد رفت، اظهار کرد: از هر جهت این اقدام بسیار مثبت و مبارک است و امیدواریم این جنس مشارکتی که در جامعه امید می‌آفریند، به‌تدریج رونق پیدا کند.

شهردار تهران با تأکید بر اینکه باید برنامه‌ریزی خاص برای جوامع خاص صورت بگیرد، یادآور شد: بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار دانش‌آموز در تهران داریم و می‌توان به دانش‌آموزان آموزش داد تا بتوانند به ما ایده ارائه دهند و این قشر را با خدمات درگیر کنیم.

وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد که دومین دوره طرح «من شهردارم» بتواند راهگشایی اساسی در شهر داشته باشد.  

انتهای پیام/