نیمی از جمعیت سنندج در سکونتگاه های غیررسمی سکونت دارند
نیمی از جمعیت سنندج در سکونتگاه های غیررسمی سکونت دارند
رئیس شورای شهر سنندج گفت: متاسفانه بیش از ۵۰ درصد جمعیت سنندج در سکونتگاه‌های غیر رسمی سکونت دارند و همچنین در چند سال اخیر شاهد رشد روزافزون نواحی منفصل شهری بوده‌ایم.

به گزارش آرمانشهر جلال شریعتی،  در جلسه ۱۹ آبان شورای اسلامی شهر سنندج  که با حضور رییس سازمان دهیاری ها و شوراهای شهری و روستایی برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم بر جامعه و همه تنگناهای موجود همکاری‌هایی در زمینه توسعه و عمران و آبادانی شهر سنندج با همکاری سازمان شهرداری و استانداری صورت گرفته‌است.

وی افزود: اگر چه طی دو سال گذشته اعتبارات خوبی به استان تخصیص داده شده است اما با توجه به وضعیت اقتصادی حاکم در سنندج از گذشته تاکنون، شهر سنندج محروم واقع شده و آنگونه که باید مورد توجه قرار نگرفته است و در وضعیت اقتصادی ضعیفی قرار دارد.

شریعتی اضافه کرد: در شهر سنندج با ۴۰۰هزار نفر، متاسفانه بیش از ۵۰ درصد جمعیت در سکونتگاه‌های غیر رسمی سکونت دارند و همچنین  در چند سال اخیر شاهد رشد روزافزون نواحی منفصل شهری بوده‌ایم که متاسفانه با توجه به شرایط موجود نتوانسته‌ایم اقدامات مناسبی در این راستا به خصوص در بحث خدمات شهری انجام دهیم.

وی بیان کرد: اعتبارات عمرانی سال ۹۸ در کل کشور ۱۱ درصد افزایش داشته و در سطح استان کردستان ۳۸ درصد افزایش یافته استو باتوجه به نیازهای استان زمانی می‌توان مشکلات موجود را سروسامان داد که هر سال میزان اعتبارات ملی نسبت به سایر شهرها بیشتر باشد.

رئیس شورای شهر کردستان افزود: سرانه خدماتی شهروندان سنندجی در شهرداری حدود یک سوم میانگین کشوری است که باید ساماندهی شود و نیاز به پر کردن این خلا در مدت زمان بسیار کوتاهی است.

وی مشکلات موجود در استان را اینگونه برشمرد و افزود: در دو سال گذشته سازمان مسکن و شهرسازی در راستای تخصیص اراضی، متعهد شده که ۲۴ هکتار زمین خالص مسکونی را به شهرداری سنندج تحویل دهد اما متاسفانه تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته و تنها ۳/۱ از این سهم به شهرداری سپرده شده است.

به گفته وی حدود ۱۲ درصد از مساحت شهر را بافت‌های فرسوده فرا گرفته است که نیاز به احیا دارد و برای احیا و بازسازی آن احتیاج به ۱۰ هزار تن قیر است.

وی در پایان بحث پیاده روها و همچنین اجرای طرح تفصیلی را از مشکلات موجود در سنندج دانست و خواستار همکاری سازمان‎ها و تخصیص اعتبار لازم برای اجرای این طرح‎‌ها شد./ایسنا