پیش‌بینی طرح جامع مدیریت شهری در برنامه هفتم توسعه
پیش‌بینی طرح جامع مدیریت شهری در برنامه هفتم توسعه

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به پیشنهاد طرح مدیریت جامع شهری و روستایی در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: بررسی و تصویب این طرح بر مبنای اصل ۸۵ قانون اساسی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی تصویب نشد و باید در صحن علنی مورد بررسی […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به پیشنهاد طرح مدیریت جامع شهری و روستایی در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: بررسی و تصویب این طرح بر مبنای اصل ۸۵ قانون اساسی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی تصویب نشد و باید در صحن علنی مورد بررسی و تصویب نمایندگان قرار گیرد.

وی افزود: حامیان این طرح در نظر داشتند تا موضوع در کمسیون شوراها بررسی و پس از اجرای آزمایشی در صحن علنی مطرح و مصوب شود که در صحن علنی رأی نیاورد.

نماینده مردم شهرستان‌های نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: احتمال بررسی این طرح در مجلس یازدهم به دلیل حجم بالای طرح‌ها و لوایح و فرصت اندک باقیمانده از این دوره کم است، اما در برنامه توسعه هفتم پیش‌بینی خواهد شد.

ابوترابی اضافه کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حال بررسی لایحه پیشنهادی برنامه توسعه هفتم هستند که طرح جامع مدیریت شهری و روستایی در آن دیده خواهد شد.

وی با بیان اینکه مدیریت شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نیازمند تحول است، تصریح کرد: تصویب و اجرای طرح پیشنهادی باعث تمرکز زدایی و همگرایی در تصمیم سازی مسئولان محلی خواهد شد.

این نماینده مجلس اضافه کرد: تمرکز گرایی و کمبود اختیارات مسئولان محلی سرعت پیشرفت کارها را کاهش می‌دهد و سرمایه‌گذاری و اجرای بعضی امور جاری مردم را دشوار می‌کند.

ابوترابی تاکید کرد: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به عنوان دولت محلی بر اساس طرح پیشنهادی وظایف بیشتری پیدا می‌کنند و در خصوص امور حریم و محدوده خود می‌توانند تصمیم گیری کنند و از طرفی دموکراسی با انتخاب شهردار و افزایش نقش مردم در اداره شهر و روستا تقویت می‌شود.

وی گفت: بعضی از دستگاه‌های اداری و خدماتی زیر مجموعه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها می‌شوند و اینگونه موازی کاری و تداخل کاری کاهش می‌یابد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی افزود: قوانین مدون برای این کار تهیه و نظارت بر عملکرد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از طریق مردم، شورای اسلامی و دستگاه‌های نظارتی انجام می‌شود.