روایتی از حضور کشتی کمک‌های ایران در غزه در جریان جنگ ۲۲ روزه
روایتی از حضور کشتی کمک‌های ایران در غزه در جریان جنگ ۲۲ روزه

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، سیداحمد نواب امروز _یکشنبه سی‌ام مهرماه_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه سیاست جمهوری اسلامی این است که به هر شکلی که می‌تواند به مردم غزه کمک کند، اظهار کرد: اکنون خیلی از مردم این سوال را می‌پرسند که چرا اقدامی […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیداحمد نواب امروز _یکشنبه سی‌ام مهرماه_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه سیاست جمهوری اسلامی این است که به هر شکلی که می‌تواند به مردم غزه کمک کند، اظهار کرد: اکنون خیلی از مردم این سوال را می‌پرسند که چرا اقدامی صورت نمی‌گیرد، اما جمهوری اسلامی از هر فرصتی برای کمک استفاده می‌کند.

وی افزود: سال ۱۳۸۶ ارسال محموله کمک‌های ایران به غزه برنامه‌ریزی شد، این کمک‌ها کاملاً مردمی بود و هیچ گونه کمک دولتی جمع‌آوری نشد، تمام تجهیزاتی که از طریق کشتی راهی غزه شد، کاملاً مردمی بود؛ این سفر هم جنبه تبلیغاتی خوبی بود و هم پیرو خود تبعات امنیتی داشت.

مشاور شهردار اصفهان در امور محلات گفت: از همان ابتدای حرکت کشتی، اسرائیل موضع‌گیری و اعلام کرد که این کشتی را نظامی می‌دانیم و آن را می‌زنیم، سه روز در منطقه‌ای بودیم که هر لحظه امکان حمله دزدان دریایی نیز وجود داشت و برای اینکه بهانه‌ای به رژیم صهیونیستی ندهیم، هیچ سلاحی همراه خود نداشتیم.

وی خاطرنشان کرد: دولت مصر روز اول مانع عبور ما از کانال سوئز شد و در نهایت با رایزنی‌هایی با این شرط که نیروی دریایی مصر هدایت کشتی را برعهده بگیرد اجازه عبور داد؛ ما تا ۹ مایلی بندر غزه پیش رفتیم و اینجا بود که دو ناو اسرائیلی به ما اخطار دادند که برگردید، بر این اساس اعلام کردیم که ما قرار است به غزه برویم و فلسطین یک کشور مستقل است.

نواب اظهار کرد: در نهایت مجبور به حضور در آب‌های آزاد شدیم، زیرا مصر هم اجازه حضور ما را نداد؛ در آنجا دو ناو اسرائیلی با فاصله کم در کنار ما حضور داشتند؛ ۲۰ روز روبروی غزه حرکت می‌کردیم، نزدیک می‌شدیم و اخطار می‌دادند و برمی‌گشتیم؛ در نهایت آب و مواد غذایی ما تمام شد.

وی گفت: ناوها اجازه حضور ما را در لبنان هم نمی‌دادند که در نهایت مسیر قبرس را در پیش گرفتیم؛ در آنجا یکی از مسئولان حماس برای تقدیر و تشکر از ما حضور پیدا کرد؛ سوال کردم که شما هر بار که مورد حمله قرار می‌گرفتید، سرزمین خود را رها می‌کردید، این بار بیش از ۱۵۰۰ شهید دادید، اما یک وجب خاک به اسرائیل ندادید، الگوی شما چیست؟ در جواب گفت الگوی ما امام خمینی (ره) است و از حزب الله درس گرفتیم، به حزب الله گفتیم شما از کجا یاد گرفتید، گفتند از شهید فهمیده؛ آنجا این نکته صحبت امام که فرمودند «رهبر ما آن نوجوان ۱۳ ساله است…» را متوجه شدیم.

مشاور شهردار اصفهان در امور محلات خاطرنشان کرد: پیرو این اقدام جمهوری اسلامی، اسرائیل جرأت نکرد به کشتی حمله کند، این نشان از وحشت و ترس آنها از مردم ایران است که باعث شد دست از پا خطا نکنند.

روایتی از حضور کشتی کمک‌های ایران در غزه در جریان جنگ ۲۲ روزه

محمد نورصالحی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز اظهار کرد: سازمان زیباسازی با اعلام فراخوان، ایده‌های خوب را دریافت کنند، در نهایت کار ماندگار و اثر بخشی را به عنوان نماد در کنار تقاطع غیرهمسطح شهدای غزه اجرایی کند.

مجید نادرالاصلی، رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان نیز پیشنهاد کرد: مبلغی را به عنوان نمادین برای ملت مظلوم غزه در قالب کمک اختصاص دهیم.

وی افزود: مدیریت شهر و شورا در این مسائل پیشگام بوده است و هم‌اکنون نیز در صدد هستیم برای کمک به مردم غزه و برای تهیه نیازمندی‌ها رقمی اختصاص یابد و به شکل قانونی لحاظ شود.

ابوالفضل قربانی، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در گذشته به دنبال کشتار وحشیانه که شکل گرفت، مدیریت شورا و شهر وقت، نام تقاطع غیرهمسطحی را که قرار بود شهدای ارتش باشد، به نام شهدای غزه نام‌گذاری کردند.

وی پیشنهاد کرد: در همین محل نمادی نصب شود، تا آنچه که این روزها رخ داده در غزه به تصویر کشیده شود، تا به‌عنوان نماد دائمی باقی بماند.