همایش شهریار در پردیس ۲۹ بهمن تبریز برگزار شد
همایش شهریار در پردیس ۲۹ بهمن تبریز برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، همزمان با روز ملی شعر و ادب فارسی و پاسداشت استاد شهریار، همایش شهریار در پردیس سینما ۲۹ بهمن تبریز برگزار شد. به گزارش شهریار، همزمان با روز ملی شعر و ادب فارسی و پاسداشت استاد شهریار، همایش شهریار در پردیس سینما ۲۹ بهمن تبریز با حضور غلامرضا احمدی، […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

همزمان با روز ملی شعر و ادب فارسی و پاسداشت استاد شهریار، همایش شهریار در پردیس سینما ۲۹ بهمن تبریز برگزار شد.

به گزارش شهریار، همزمان با روز ملی شعر و ادب فارسی و پاسداشت استاد شهریار، همایش شهریار در پردیس سینما ۲۹ بهمن تبریز با حضور غلامرضا احمدی، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز برگزار شد.

حسین مدرس زاده، مسئول امور فرهنگی اجتماعی منطقه ۸، در جریان برگزاری این همایش با بیان اینکه شعر به عنوان هنر ملی ایرانیان در طول هزار سال اخیر، یک تنه ثقالت فرهنگ ایرانی را بر دوش کشیده است؛ استاد شهریار را در کنار بزرگان ادب فارسی جزوی از کفه های وزانت تاریخ دراز آهنگ ادب فارسی برشمرد.

جمشید علیزاده، محقق و شهریارشناس، دیگر سخنران این برنامه بود و در مهمترین بخش سخنان خود به علل نامگذاری روز ملی شعر به نام ” استاد شهریار ” پرداخت و این مساله را از دیدگاه علمی و پژوهشی مورد بررسی قرار داد.

وی شهریار را تنها شاعری خواند که در هر دو حوزه ی ملیت و مذهب دارای آثار درخور و گاه شاهکارهایی کم نظیر است.

در ادامه این برنامه شاعرانی چون محمد سلمانی، اسماعیل امینی، امید صباغ نو. آرش توفیقی و شیخ الاسلام اقدام به خواندن اشعاری در حق استاد شهریار نمودند.

در پایان این همایش علمی و مجلس شعرخوانی، ویژه برنامه گروه موسیقی ماهنی به بهانه بزرگداشت استاد شهریار اجرا شد.