اصلاح ساختار انتخابات شوراها و شهردار در دستور کار مجلس
اصلاح ساختار انتخابات شوراها و شهردار در دستور کار مجلس
رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس، از تلاش این فراکسیون برای اصلاح ساختار نظام انتخابات شوراها و شهردار و ایجاد قانونی کارآمد در حوزه شهری در پی تصویب لایحه مدیریت شهری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر محسن پیرهادی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در مورد اولویت‌های دستورکار فراکسیون مدیریت شهری ، گفت: جلسات این فراکسیون به صورت مرتب برگزار می‌شود و در شرایط کنونی هم در حال بررسی لایحه مدیریت شهری هستیم که از قدیم باقی مانده و از اهمیت بسزایی برخوردار است.

برنامه فراکسیون مدیریت شهری برای اصلاح ساختار نظام انتخابات شوراها و شهردار

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: اصلاح ساختار نظام انتخابات شوراها و شهردار از دیگر موضوعاتی است که در فراکسیون مدیریت شهری در حال بررسی است و غیر از اینکه اعضای این فراکسیون بر روی آن کار می‌کنند، ما از نظرات نخبگان اعم از متخصصان شهری فعال در دانشگاه‌ها و اعضای شوراهای شهر و شهرداری‌‎های کلانشهرها هم بهره‌مند می‌شویم.

بررسی لایحه مدیریت شهری در فراکسیون مدیریت شهری

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ما در خصوص لایحه مدیریت شهری با شهردار و اعضای شورای شهر تهران نیز مکاتباتی را داشتیم و از آنها خواستیم تا مستندات علمی و کارشناسی که تاکنون در این رابطه تهیه کرده‌اند را در اختیار فراکسیون مدیریت شهری قرار دهند.  

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، یادآور شد: فراکسیون مدیریت شهری که یکی از بزرگترین فراکسیون‌ها در این دوره از مجلس بوده در تلاش است تا اقدامات صورت‌گرفته در خصوص اصلاح ساختار نظام انتخابات شوراها و شهردار نتیجه مثبتی را به همراه داشته باشد.

بهترین اقدام فراکسیون مدیریت شهری مجلس

رئیس فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: بهترین کاری که فراکسیون مدیریت شهری می‌تواند انجام دهد، این است که لایحه مدیریت شهری را دقیق‌تر و کاملتر کرده و زودتر در صحن ارائه دهد تا به تصویب برسد، هر چند روند بررسی آن یک پروژه کوتاه مدت نیست و موضوعی است که تمام کلانشهرها با آن سروکار دارند، بنابراین باید سعی کنیم قانونی که در این زمینه تصویب می‌‎کنیم حاصل کار کارشناسی کامل، جامع و مانع باشد تا در آینده هم از کارآمدی لازم برخوردار باشد./