صدور مجوز ساخت برای برج‌ها منطقه ۲۲ باید منوط به راه‌اندازی تصفیه‌خانه باشد/ مسؤلیت ترافیک تهران فقط با شهرداری نیست +فیلم
صدور مجوز ساخت برای برج‌ها منطقه ۲۲ باید منوط به راه‌اندازی تصفیه‌خانه باشد/ مسؤلیت ترافیک تهران فقط با شهرداری نیست +فیلم

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش خبرنگار شهر، سوده نجفی رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و نود و چهارمین جلسه شورا با اشاره به بازدید خود به همراه معاون خدمات شهری شهرداری تهران از دریاچه شهدای خلیج فارس، اظهار کرد: یکی از معضلات منطقه ۲۲ عدم وجود تصفیه خانه […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش خبرنگار شهر، سوده نجفی رئیس کمیته سلامت شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و نود و چهارمین جلسه شورا با اشاره به بازدید خود به همراه معاون خدمات شهری شهرداری تهران از دریاچه شهدای خلیج فارس، اظهار کرد: یکی از معضلات منطقه ۲۲ عدم وجود تصفیه خانه است و ضرورت دارد معاونت شهرسازی طی بخشنامه ای مقرر کند صدور مجوز ساخت برای برج ها منوط به راه اندازی تصفیه خانه باشد.

وی با بیان اینکه فاضلاب یک برج در محلی رها شده بود و این منطقه به نیزار تبدیل شده، خاطرنشان کرد: هیچ حصاری در این محدوده وجود نداشت و ایمن سازی نشده بود و اگر کودکی به این نیزار سقوط می کرد، حجم آب به اندازه ای بالا بود که منجر به غرق شدگی می شد.

نجفی با اشاره به وجود ظرفیت گردشگری در دریاچه شهدای خلیج فارس، تصریح کرد: در تخصیص حق آبه به این دریاچه، شرکت آب منطقه ای باید اقدامات لازم را انجام دهد و ادامه این روند آسیب زا خواهد بود اما متأسفانه آب منطقه ای توجهی به موضوع نداشته است.

وی افزود: هشت چاه عمیق در این منطقه بدون مجوز در حال حفاری بود که ضرورت دارد شهرداری از صدور مجوز خودداری کند که البته در طول یک سال اخیر مجوزی صادر نشده اما نهادهایی که این چاه ها را حفاری کرده اند باید مورد پیگیری قانونی قرار بگیرند.

نجفی به کمبود فضای پارک در منطقه ۲۲، گفت: شهرداری تهران و منطقه ۲۲ باید نسبت به تأمین فضای پارک در این منطقه اقدام کند. از سویی فضایی در محدوده اجاره داده شده که ماهیانه ۲۵۰ مییلون تومان اجاره دریافت می کند و این مبلغ خارج از عرف بوده و به صرفه و صلاح شهرداری نیست.

وی به بارش باران در سطح شهر و گرفتاری مردم در ترافیک در روز گذشته، تصریح کرد: بنده به عنوان عضو شورا از مردم عذرخواهی می کنم اما حقیقت این است که مدیریت شهری تنها دستگاه متولی ترافیک نیست و تقاضا داریم دستگاه های مرتبط نیز در این خصوص اقدام کند؛ چه بسا مدیریت شهری در سال جاری مبلغ قابل توجهی را در بودجه امسال برای توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص داد.

انتهای پیام/