نمود پیوست نگاری پدافند شهری در برنامه های راهبردی مدیریت شهری
نمود پیوست نگاری پدافند شهری در برنامه های راهبردی مدیریت شهری

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی بر اهمیت توان افزایی و هدفمند سازی برنامه های کلان و بین بخشی دستگاه های مجری در حوزه پدافند غیر عامل تاکید کرد. به گزارش شهریار، محمد بیگ مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی در جریان بازدید خود از روند اجرای پروژه سالن چندمنظوره میدان […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی بر اهمیت توان افزایی و هدفمند سازی برنامه های کلان و بین بخشی دستگاه های مجری در حوزه پدافند غیر عامل تاکید کرد.

به گزارش شهریار، محمد بیگ مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی در جریان بازدید خود از روند اجرای پروژه سالن چندمنظوره میدان آذربایجان، توسعه زیرساخت های نرم افزاری و سخت افزاری پدافند غیر عامل با رویکرد مدیریت بحران را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: پیوست نگاری پدافند شهری در برنامه های راهبردی مدیریت شهری نقطه عطف تحقق اهداف و برنامه های بلند مدت و کوتاه شهرداری تبریز است.

وی با اشاره به اینکه توان کارشناسی اداره کل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی در اختیار شهرداری تبریز است، افزود: تعامل مستقیم در زمینه آموزش پرسنل و همچنین پیوست نگاری پدافند شهری با شهرداری تبریز داریم.

محمد بیگ خاطرنشان کرد: اهتمام شهردار تبریز در سرعت بخشیدن به پروژه های عمرانی با کاربری چند منظوره ستودنی است.

در ادامه این بازدید مدیر پدافند غیرعامل شهرداری تبریز با اشاره به این که برابر سند راهبردی پدافند شهری ایجاد و گسترش فضاهای چند منظوره که ضمن کاربری عادی و روزمره، امکان استفاده در مواقع بحرانی به عنوان اسکان موقت و یا پشتیبانی و لجستیک داشته باشد، جزو اولویت ها قرار گرفته است.  

آذرنیا همچنین با اشاره به این که در انجام تمامی پروژه های عمرانی داشتن پیوست پدافند غیرعامل اهمیت بسیاری دارد، افزود: کارشناسان خبره پدافند غیرعامل شهرداری تبریز و همچنین استانداری آذربایجان شرقی این امکان را دارند تا در این خصوص مشورت های لازم را ارائه دهند.  

وی با اشاره به این که ارتباط مثبت و تاثیرگذاری بین استانداری آذربایجان شرقی و شهرداری تبریز در خصوص پدافند غیرعامل وجود دارد، گفت: اکنون ۲۵ پروژه سالن ورزشی با کاربری چند منظوره در سطح شهر تبریز در حال احداث است که ضمن افزایش ۴۰ هزار مترمربعی سرانه ورزش تبریز، در مواقع بحرانی می توانند نقش مهمی در روانسازی بحران ایفا کنند.  

آذرنیا ضمن قدردانی از تعامل فی مابین مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری در پیشبرد ماموریت های مشترک، از برگزاری نشست تخصصی پدافند غیرعامل ویژه مدیران پروژه و پیمانکاران به منظور رعایت پیوست نگاری پدافندشهری با حضور کارشناسان خبره سازمان پدافند غیرعامل کشور خبر داد.

چهارمین روز هفته پدافند غیرعامل به نام «پدافند غیرعامل شهری، شهروند آماده، شهر ایمن» نامگذاری شده است و در همین راستا مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی به همراه معاونین و کارشناسان این اداره کل و با حضور مدیر پدافند غیرعامل شهرداری تبریز از پروژه در حال احداث سالن چند منظوره میدان آذربایجان بازدید کرد.