اضافه‌شدن سازه سپتیک و ۳۲ حلقه چاه، عامل تاخیر در تعریض بزرگراه شهید خرازی بود
اضافه‌شدن سازه سپتیک و ۳۲ حلقه چاه، عامل تاخیر در تعریض بزرگراه شهید خرازی بود

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، اصغر کشاورزراد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بزرگراه شهید خرازی سه ورودی و سه خروجی از تندروها به سمت کندروها دارد که برای تأثیر در کاهش ترافیک باید در سه فاز تعریف شود. وی با بیان اینکه فاز نخست رمپ خروجی از پل شهید مطهری تا پل […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

اصغر کشاورزراد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بزرگراه شهید خرازی سه ورودی و سه خروجی از تندروها به سمت کندروها دارد که برای تأثیر در کاهش ترافیک باید در سه فاز تعریف شود.

وی با بیان اینکه فاز نخست رمپ خروجی از پل شهید مطهری تا پل جهاد تکمیل شده است، افزود: عملیات اجرایی این بخش شامل خاک‌برداری، حفاری و بتن‌ریزی و خاک‌برداری دستی بین شمع‌ها است، آرماتوربندی دیوارها، بلوک‌چینی و اجرای پلاستر طرح‌دار در این فاز انجام شده است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با بیان اینکه یکی از دلایل تأخیر در افتتاح این فاز اضافه شدن احجام عملیات سازه سپتیک جهت دفع آب‌های سطحی و ۳۲ حلقه چاه در طول مسیر بوده است، ادامه داد: یکی از دغدغه‌های شهرداری و شهروندان در این بزرگراه دفع آب‌های سطحی هنگام بارندگی و ایجاد ترافیک بود که با ایجاد سپتیک و چاه‌های دفع آب‌های سطحی این مانع برطرف شد.

وی با بیان اینکه فاز دوم از پل خروجی جهاد تا پل کهندژ با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی است، گفت: عملیات اجرایی این فاز شامل خاک‌برداری مسیر، حفاری، بتن‌ریزی و خاک‌برداری دستی بین شمع‌ها، آرماتوربندی دیوارها، قالب‌بندی و بتن‌ریزی یک‌طرفه است، در این فاز عملیات به خوبی پیش می‌رود و دیوارها به‌صورت یک‌طرفه اجرا می‌شود.

کشاورزراد تصریح کرد: فاز سوم که شامل تقاطع غیر هم‌سطح پل صاحب روضات است در فاز دوم ادغام می‌شود، درواقع در فاز دوم یک پل به نام پل صاحب‌روضات قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: فاز چهارم از رمپ ورودی پل شهید خودسیانی تا ورودی میدان جمهوری اسلامی تعریف شده است که به علت مصوب نشدن جابه‌جایی درختان در دست بررسی است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان با اشاره به اینکه ضلع غربی فاز نخست بیست‌وهشتم مهرماه و ضلع شرقی بیست‌ونهم مهرماه آسفالت شد و در خدمت مردم اصفهان قرار گرفت، ادامه داد: در ایام بارندگی شاهد ترافیک سنگین در این بزرگراه هستیم، از این‌رو ۳۲ چاه جذبی به قطر یک متر و ۳۲ حوضچه به ابعاد ۸۰ در یک متر و ۲۰ سانتی‌متر اجرا شد که در حال حاضر در ایام بارندگی این مشکلات برطرف خواهد شد.

کشاورزراد با بیان اینکه عملیات اجرایی از ساعت ۱۱ شب تا ۵ بامداد انجام می‌شد، گفت: زمان کمی در اختیار داشتیم و باید تا ساعت ۶ جاروکشی و آب‌پاشی انجام و تحویل شهروندان می‌شد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از عملیات به‌صورت دستی، بلوک‌چینی و آرماتوربندی هنگام روز انجام می‌شد که این عملیات زمان زیاد صرف می‌کند، گفت: هفت اکیپ هشت نفره حفاری در محل حضور داشتند، درواقع ۵۶ نفر در یک لاین حفاری را به‌صورت دستی انجام می‌دادند.