برگزاری جلسه بازنگری طرح تفصیلی حصار ناصری در منطقه ۱۲
برگزاری جلسه بازنگری طرح تفصیلی حصار ناصری در منطقه ۱۲

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش شهر به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه ۱۲، وحیدرضا انارکی محمدی شهردار این منطقه با اشاره به اینکه ۷۰ درصد حصار ناصری در منطقه ۱۲ واقع شده است، گفت: تدوین ضوابط ساخت و ساز در محدوده‌های ثبت میراث فرهنگی در طرح تفصیلی شهرداری تهران مسکوت مانده و […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش شهر به نقل از روابط‌عمومی شهرداری منطقه ۱۲، وحیدرضا انارکی محمدی شهردار این منطقه با اشاره به اینکه ۷۰ درصد حصار ناصری در منطقه ۱۲ واقع شده است، گفت: تدوین ضوابط ساخت و ساز در محدوده‌های ثبت میراث فرهنگی در طرح تفصیلی شهرداری تهران مسکوت مانده و مالکان را معطل نگه داشته، برای حل این مشکل بازنگری طرح تفصیلی حصار ناصری با رعایت الگوی توسعه و حفاظت در دستور قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: در صدد هستیم با انجام مطالعات جامع محدوده حصار ناصری تا پایان امسال طرح مصوب و قانونی را برای حفاظت بیشتر از آثار در معرض خطر و حفظ هویت شهری داشته باشیم.

حاجوی سرپرست معاونت بافت وابنیه تاریخی شهرداری تهران گفت: مطالعات جامع طرح تفصیلی محدوده حصار ناصری در راستای حفاظت بیشتر بناهای واجد ارزش تاریخی با همکاری میراث فرهنگی استان تهران آغاز شده است.

هدایت مدیر عامل سازمان بازرسی نیز با بیان اینکه پس از انجام مراحل کارشناسی و مطالعاتی، این طرح، توسط کمیسیون ماده پنج شهرداری، شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و اداره کل میراث فرهنگی به تصویب خواهد رسید، افزود: پس از نهایی شدن روند اجرای طرح، می‌توان کاربری‌های فرهنگی و خاصی را برای احیا منطقه حصار ناصری به مالکان بناها پیشنهاد داد تا این بناها همچنان زنده و پویا باشند.

گفتنی است احیای هویت معماری و شهرسازی در پایتخت یکی از مهمترین مأموریتهای مدیریت شهری است. حصار ناصری به عنوان قلب شهر امروزین تهران و با مرکزیت حصار صفوی و بازار قدیم قرار دارد.

با اشاره به اینکه ۷۰ درصد حصار ناصری در منطقه ۱۲ واقع شده است، گفت: تدوین ضوابط ساخت و ساز در محدوده‌های ثبت میراث فرهنگی در طرح تفصیلی شهرداری تهران مسکوت مانده و مالکان را معطل نگه داشته، برای حل این مشکل بازنگری طرح تفصیلی حصار ناصری با رعایت الگوی توسعه و حفاظت در دستور قرار گرفته است.

وی اظهار کرد: در صدد هستیم با انجام مطالعات جامع محدوده حصار ناصری تا پایان امسال طرح مصوب و قانونی را برای حفاظت بیشتر از آثار در معرض خطر و حفظ هویت شهری داشته باشیم.

حاجوی سرپرست معاونت بافت و ابنیه تاریخی شهرداری تهران گفت: مطالعات جامع طرح تفصیلی محدوده حصار ناصری در راستای حفاظت بیشتر بناهای واجد ارزش تاریخی با همکاری میراث فرهنگی استان تهران آغاز شده است.

سید مهدی هدایت مدیرعامل سازمان بازرسی نیز با بیان اینکه پس از انجام مراحل کارشناسی و مطالعاتی، این طرح، توسط کمیسیون ماده پنج شهرداری، شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و اداره کل میراث فرهنگی به تصویب خواهد رسید، افزود: پس از نهایی شدن روند اجرای طرح، می‌توان کاربری‌های فرهنگی و خاصی را برای احیا منطقه حصار ناصری به مالکان بناها پیشنهاد داد تا این بناها همچنان زنده و پویا باشند.

گفتنی است، احیای هویت معماری و شهرسازی در پایتخت یکی از مهمترین مأموریتهای مدیریت شهری است. حصار ناصری به عنوان قلب شهر امروزین تهران و با مرکزیت حصار صفوی و بازار قدیم قرار دارد.

انتهای پیام/