مشکل آلودگی شهر تهران قدیمی است/ امیدواریم با برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی پرونده آلودگی هوا بسته شود
مشکل آلودگی شهر تهران قدیمی است/ امیدواریم با برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی پرونده آلودگی هوا بسته شود

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا زاکانی در حاشیه آیین رونمایی از دومین دوره طرح «من شهردارم» در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در ایده اول طرح «من شهردارم» بالغ بر ۲ هزار و ۸۰ پروژه کارشناسی شده به رأی گذاشته شد، اظهار کرد: مردم از این تعداد پروژه، هزار […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش خبرنگار شهر، علیرضا زاکانی در حاشیه آیین رونمایی از دومین دوره طرح «من شهردارم» در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در ایده اول طرح «من شهردارم» بالغ بر ۲ هزار و ۸۰ پروژه کارشناسی شده به رأی گذاشته شد، اظهار کرد: مردم از این تعداد پروژه، هزار و ۴۶۲ طرح را انتخاب کردند که به میزان ۶۳ درصد به پایان رسیده است؛ ما در حال حاضر جلوتر از برنامه هستیم و تا پایان سال، طرح به اتمام خواهد رسید و پشتیبانان و مردم از اجرای طرح‌ها مطلع خواهند شد.

وی با تأکید بر اینکه برای انتخاب طرح‌ها، کارشناسی‌ صورت گرفت و مردم اولویت‌ها را انتخاب کردند، یادآور شد: در دومین دوره طرح «من شهردارم» نزدیک به هزار و ۴۰۳ پروژه پیش‌بینی شده است.

زاکانی با اعلام اینکه از یک ماه پیش ایده‌های مردم جمع‌آوری شد و ۶ هزار و ۵۰۰ ایده به دست ما رسید، خاطرنشان کرد: پس از کارشناسی صورت گرفته، سه هزار و ۶۷۹ پروژه با پیش‌بینی هشت هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار به اقتضای نیاز محلات، انتخاب شد و مردم باید از بین این پروژه‌ها، اولویت‌ها را انتخاب کنند.

وی افزود: در سه هفته پیش رو مردم می‌توانند ایده‌های جدید را نیز ارائه دهند و این ایده‌ها پس از کارشناسی به پروژه‌های در معرض انتخاب اضافه شود. برای انتخاب پروژه‌های اولویت‌دار، کارشناسی‌ها صورت بگیرد تا از هزینه‌ها خودداری شود.

شهردار تهران در خصوص آلودگی هوای تهران نیز با بیان اینکه ما ۲۷ ماه در شهرداری مشغول به کار هستیم و آلودگی از ده‌ها سال قبل ایجاد شده است، یادآور شد: اهتمام ما بر این است که پرونده آلودگی هوا و مشکلات ناشی از آن با ساماندهی و برقی‌سازی به اتمام برسد.

وی با اعلام اینکه امروز در مسیر برقی‌سازی قرار گرفتیم و امیدواریم مردم در سالهای بعد شاهد چنین شرایطی نباشند، تصریح کرد: ما به شدت به دنبال برقی‌سازی ناوگان در بخش اتوبوس، مینی‌بوس، ون، تاکسی و موتورسیکلت هستیم و واگن‌های مترو نیز افزایش می‌یابد. امسال اقدامات ما آغاز شده و در سال بعد به اوج می‌رسد.

زاکانی با تأکید بر اینکه پروژه‌های کلان نیز در شهر وجود دارد، یادآور شد: بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان طرح در شهر اجرا می‌شود و از این میزان، هشت هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان به پروژه‌های اولین دوره از طرح «من شهردارم» اختصاص یافته است؛ اعتبار طرح‌های دوره دوم نیز پس از سه هفته مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/