افزایش بیش از سه برابری مشارکت خیرین در پویش آزادی مادران زندانی جرائم غیرعمد نسبت به دوره قبل
افزایش بیش از سه برابری مشارکت خیرین در پویش آزادی مادران زندانی جرائم غیرعمد نسبت به دوره قبل

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش خبرنگار شهر، پنجمین پویش آزادی و حمایت از مادران زندانی به مناسبت روز زن و مادر، شامگاه دوشنبه – ۱۱ دی ماه ۱۴۰۲- با حضور جمعی از خیرین، هنرمندان و ورزشکاران در محل سالن همایش های برج آزادی برگزار شد. احسان شریفی شهردار منطقه ۵ در حاشیه […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش خبرنگار شهر، پنجمین پویش آزادی و حمایت از مادران زندانی به مناسبت روز زن و مادر، شامگاه دوشنبه – ۱۱ دی ماه ۱۴۰۲- با حضور جمعی از خیرین، هنرمندان و ورزشکاران در محل سالن همایش های برج آزادی برگزار شد.

احسان شریفی شهردار منطقه ۵ در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فضای خوبی را شاهد هستیم و یکی از موضوعات جالب مراسم، اهدای انگشتری از سوی یک همسر شهید در گلریزان بود که این همسر شهید خودش انگشتر را از مقام معظم رهبری هدیه گرفته بود و این انگشتر توسط یکی از خیرین با مبلغ قابل توجهی خریداری شد. با این مشارکت ها توسط خیرین، امیدواریم بعد از پایان گلریزان خبرهای خوشی را برای مادران زندانی داشته باشیم.

وی افزود: مجموعا در دوره پیش ۲ میلیارد و ۷۴۰ میلیون تومان جمع آوری شده و مجموع آزادی چهار دوره برگزار شده این پویش، ۱۹۰ نفر بودند. پیش بینی می کنیم که در این دوره بیش از مجموع ادوار گذشته کمک های خیرین را داشته باشم.

شریفی با اشاره به بخشش هایی که در کنار کمک های خیرین برای آزادی مادران زندانی اتفاق می افتد، گفت: وقتی مدیران سازمان زندانها و دادستانی دستشان باز باشد می توانند رضایت طلبکاران مادران زندانی جرایم غیرعمد را بگیرند و مبلغی هم دادستانی و نهاد قوه قضاییه کمک می کند. با این بخشش ها، گاهی اوقات تا سه برابر رقمی که یک خیر کمک می کند برای آزادی یک زندانی پرداخت می شود.

شهردار منطقه ۵ در پاسخ به این سوال که چه مادرانی شامل این پویش می شوند، بیان کرد: مادرهایی که به تشخیص قضات خاص رسیدگی های پرونده، اولا عموما بدهی های مالی و بانکی دارند و ثانیا کسانی که آزادی آنها موجب آسایش خانواده ها می شود و در بند بودنشان ممکن است آسیب های زیادی را به بنیان خانواده وارد کند. ضمن اینکه  گروه هایی در اولویت هستند که هم پدر و هم مادر در زندان هستند و حداقل باید یکی از ستون ها خانواده به خانه برگردد. 

گفتنی است؛ در پایان مراسم شب گذشته با مشارکت خیرین، مبلغ ۹ میلیارد و ۶۳۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای آزادی مادران زندانی شهر تهران جمع آوری شد. 

همچنین اسماعیل جمیاری، معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های استان تهران در این مراسم گفت: در کنار مراقبت و نگهداری از زندانیان، برای بازسازی شخصیت و بازپروری و باز اجتماعی زندانیان، اقدامات تربیتی مختلفی را انجام می دهیم.

وی افزود: اقدامات و خدمات حمایتی برای بعد از خروج از زندان نیز انجام و ارائه می شود و همچنین کمک به خانواده زندانیان نیز صورت می پذیرد. ستاد دیه ای نیز برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد داریم که با کمک خیرین و سمن های فعال در این زمینه فعالیت می‌کند.

زهرا سعیدی، محمد فیلی، نادر فریادشیران، سید جلال حسینی، اسماعیل خلج، فریبا کوثری، سید جواد هاشمی، محسن خلیلی، سید هادی طباطبایی، محمد برزگر، فرهاد کاظمی، اردلان آشتیانی، محسن گروسی، محمود کلهر، اسماعیل حلالی، مجتبی شیری، ابراهیم شکوری، محمد انصاری از هنرمندان و ورزشکاران حاضر در این مراسم بودند. 

انتهای پیام/