مدیریت منابع انسانی در شهرداری قم از رویکرد سنتی فاصله گرفته است
مدیریت منابع انسانی در شهرداری قم از رویکرد سنتی فاصله گرفته است

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید محمد‎ر‎ضا‎خانی امروز _ سه‌شنبه دوم آبان‌ماه _ در آئین شروع به خدمت کارکنان مدیریت شهری در شهرداری قم اظهار کرد: دستگاه و ادارات مختلف در حوزه استان و وزارتخانه از نظر شرح وظایف چند وظیفه‌ای، بعضاً تک وظیفه‌ای هستند و عمدتاً تعداد وظایف شهرداری‌ها […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید محمد‎ر‎ضا‎خانی امروز _ سه‌شنبه دوم آبان‌ماه _ در آئین شروع به خدمت کارکنان مدیریت شهری در شهرداری قم اظهار کرد: دستگاه و ادارات مختلف در حوزه استان و وزارتخانه از نظر شرح وظایف چند وظیفه‌ای، بعضاً تک وظیفه‌ای هستند و عمدتاً تعداد وظایف شهرداری‌ها از نظر تعدادی بیش از ۳۰۰ وظیفه شناخته می‌شود

وی افزود: این آمار در شهرهای مختلف متفاوت است؛ در‎بعضی شهرهای کوچک تعداد وظایف کمتر و در کلان‌شهرها معمولاً ۳۰۰ تا ۵۰۰ شرح وظایف شناسایی می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی خاطرنشان کرد: آن چیزی که در واقع مهم و وظیفه اصلی همه دستگاه‌ها و سازمان تابعه خدمت رسانی به مردم و پاسخگو بودن است و این اصل، اساس ذاتی ایجاد این دستگاه‌ها است.

وی ادامه داد: به واسطه ۳۰۰ وظیفه مهمی که برعهده شهرداری قم است مأموریت ها‎یی تنظیم شده و در قالب یک سند چشم‌انداز و یک مجموعه برنامه عملیاتی قرار گرفته و در هر ۵ سال این برنامه بروز رسانی می‌شود.

محمدرضا خانی تاکید کرد: مجموعه مدیریت شهری با برنامه‌ریزی های صورت گرفته خدماتی را به مردم ارائه و با مشاهده بازخوردهای آن، نسبت به اصلاح و بهبود وضعیت اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

وی با مخاطب قرار دادن کارکنان جدید، اضافه کرد: نخستین اقدام در راستای آشنایی شناخت انتظارات است تا بتوانید خود را با مجموعه کاری خود، تطبیق دهید و‎ وظایف خود را به نحو احسن انجام دهید.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی تصریح کرد: وظایف مدیریت شهری در‎میان همه شهرداری‌ها، فصل مشترک است و تفاوت شهرداری قم با دیگر شهرداری‌ها، وجود حرم کریمه اهل بیت است و این شاخص دلیل ویژه بودن شهرداری قم است.

وی ادامه داد: مجموعه معاونت برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی در طول ۱۰ سال اخیر دچار تحولات عظیمی شد و تلاش کردیم رویکرد سنتی برنامه‌ریزی و منابع انسانی را به سمت رویکرد مباحث علمی پیش ببریم.

محمدرضا خانی با تاکید بر اینکه مسئولیت‌پذیری اصول اولیه رفتار سازمانی است، گفت: با توجه به قوانین مجموعه شهرداری و رفتار سازمانی، از شما انتظار‎ می‌رود تا علاوه بر پیگیری امور، ایده و نظرات خود را به مافوق ارائه دهید و‎به دنبال بازخورد آن باشید.

وی افزود: وفا‎داری و ایجاد تعهد سازمانی یکی از موضوعات مهم در مجموعه مدیریت شهری است و شهرداری نیازمند نیرویی مسئولیت‌پذیر است.