لزوم تهیه نظام‌نامه مشترک برای رفع مشکلات میدان امام(ره)
لزوم تهیه نظام‌نامه مشترک برای رفع مشکلات میدان امام(ره)

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، مصطفی نباتی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه میدان امام (ره) یک میدان چند وجهی است، اظهار کرد: این میدان میراثی و محلی برای تجمع شهری و میدان‌گاه رویدادهای شهری است، علاوه بر این، قلب اقتصادی زنده شهر است و از تمام جهات اهمیت دارد. وی با […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

مصطفی نباتی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه میدان امام (ره) یک میدان چند وجهی است، اظهار کرد: این میدان میراثی و محلی برای تجمع شهری و میدان‌گاه رویدادهای شهری است، علاوه بر این، قلب اقتصادی زنده شهر است و از تمام جهات اهمیت دارد.

وی با اشاره به اینکه جهانی‌ترین نقطه شهر اصفهان میدان امام (ره) است، افزود: ناملایماتی همچون وجود دست‌فروشان و انجام تفریحات و ورزش‌هایی که به آثار و ابنیه میدان آسیب وارد می‌کند، درون این میدان صورت می‌گیرد که متأثر از بی‌انضباطی، بی‌مبالاتی و فرهنگ پایین بخشی از افرادی است که نادانسته تصور می‌کنند این مکان عرصه دیگری است که می‌توانند هر اتفاقی را در آن رقم بزنند؛ به عنوان مثال وجود دست‌فروشان و انجام تفریحات و ورزش‌هایی که به آثار و ابنیه میدان آسیب وارد می‌کند.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه باید با دستگاه‌های مربوطه به تفاهم برسیم و قدرتمند و قانون‌مدار نظم مشخص را اعلام و اعمال کنیم، تصریح کرد: به‌لحاظ آمد و شد و جلوگیری از واردشدن آسیب به بناهای موجود، این اتفاق باید مورد اجماع عموم ذی‌نفعان حاکمیتی، سمن‌ها و مردم باشد.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت واحد میدان امام خمینی (ره) مطالبه مردم است، گفت: رفع مشکلات این میدان نیازمند نظام‌نامه مشترک بین شهرداری، نیروی انتظامی و میراث فرهنگی است.