فعالیت‌های یک‌ساله منطقه ۲۱ در ارتقای سلامت شهروندان
فعالیت‌های یک‌ساله منطقه ۲۱ در ارتقای سلامت شهروندان

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱؛ “سوده نجفی” عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در نشست ماهانه با مشاورین سلامت شهرداران مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران که به میزبانی منطقه ۲۱ برگزار شد گفت: یکی از مسائلی که در حال حاضر با توجه […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۱؛ “سوده نجفی” عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در نشست ماهانه با مشاورین سلامت شهرداران مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران که به میزبانی منطقه ۲۱ برگزار شد گفت: یکی از مسائلی که در حال حاضر با توجه به شروع مدارس در مناطق مختلف وجود دارد و بعضا برای رفع آن مراجعاتی به ما دارند موضوع سرویس بهداشتی در مداس است.

وی افزود: مدیریت شهری بر اساس قانون ممکن است کمک هایی در این زمینه انجام دهد؛ اما این مساعدت ها نباید نافی مسئولیت آموزش و پرورش در قبال این موضوع شود و بعد از گذشت زمان این امر به یک وظیفه برای مدیریت شهری تبدیل شود.

“نجفی” خاطر نشان کرد: متاسفانه برخی از نهادها و دستگاه ها به وظایف خود در برابر جامعه عمل نمی کنند که همین امر در برخی از موارد برای شهروندان مسئله ساز شده و شورای شهر خواستار عمل به وظایف و تکالیف قانونی این دستگاه ها هستند.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران یادآور شد: بر اساس قانون، شورای اسلامی شهر تهران نظارتی بر عملکرد نهادهایی غیر از شهرداری ندارد اما این موضوع نباید عدم ورود شورای اسلامی شهر به برخی از موضوعات شود چرا که شورای اسلامی شهر تهران شورای شهرداری نیست و شورای شهر است.

وی در این نشست سلامت را موضوعی مهم و دارای اولویت دانست و افزود: هدف از برگزاری نشست های ماهانه با مشاورین سلامت شهرداران مناطق که تقریبا همه این مشاورین معاون اجتماعی شهرداران مناطق هستند بررسی مشکلات حوزه سلامت است تا در صورت نیاز جلسات مشترک بین شهرداری، شورا و نهاد متولی تعیین تا موارد را بررسی کنند.

در این نشست که با حضور شهردار منطقه ۲۱، مدیرعامل شرکت شهر سالم، مدیرکل سلامت شهرداری و مدیرکل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران برگزار شد، مشاورین سلامت به اختصار مشکلات و برنامه های آتی خود را در حوزه سلامت ارائه کردند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۲۱ در این نشست اظهار داشت: هدف از برگزاری این نشست ها بررسی مسائل و زیر ساخت های سلامت محور مناطق از قبیل فرآموز، فرآهنگ، درمانگاه و… است.

وی گفت: منطقه ۲۱ دارای اولین مرکز فراهنگ است که می توان بصورت پایلوت در شهر تهران مورد استفاده قرار گرفته شود، همچنین در هفته گذشته که هفتاد و ششمین شنبه امید افتخار بود، در منطقه ۲۱ یک سرای محله و مرکز توتیا افتتاح شد و در آینده نزدیک ۳ کوثر و ۲ کتابخانه گردشگری مخصوص کودکان در این منطقه افتتاح می شود.

انتهای پیام/