شهردار اصفهان پای رفع مشکلات شهر ایستاده است
شهردار اصفهان پای رفع مشکلات شهر ایستاده است

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی نباتی‌نژاد شامگاه سه‌شنبه چهارم مهرماه در جمع اهالی منطقه سه در مسجد نورباران در قالب برنامه «مردم سلام» اظهار کرد: یکی از سیاست‌های اصلی مدیریت شهری این است که تصمیم‌های خود را در خلأ و دور از فضای حقیقی نگیرد، در این راستا برگزاری […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی نباتی‌نژاد شامگاه سه‌شنبه چهارم مهرماه در جمع اهالی منطقه سه در مسجد نورباران در قالب برنامه «مردم سلام» اظهار کرد: یکی از سیاست‌های اصلی مدیریت شهری این است که تصمیم‌های خود را در خلأ و دور از فضای حقیقی نگیرد، در این راستا برگزاری جلسات مشورتی و هم‌اندیشی با شهروندان به روش‌های مختلف در دستور کار است.

وی با بیان اینکه شهرداری منابع محدود و نیازهای نامحدودی دارد، افزود: اگر بخواهیم اغلب مشکلات و مطالبات امروز مردم در شهر را رفع کنیم، حداقل به ۱۰ برابر بودجه فعلی شهرداری نیاز داریم، اما شایسته است اولویت‌های اقدامات شهرداری از زبان شهروندان تعیین شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: مهمترین و اصلی‌ترین وظیفه اعضای شورای اسلامی شهر که توسط مردم انتخاب می‌شوند، تعیین شهردار و وظیفه دوم ما نظارت بر عملکرد شهرداری است؛ بر این اساس در این مسجد به پرکاری، مردم‌داری و پاسخگویی شهردار اصفهان شهادت می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: شهردار اصفهان به همراه معاونان خود شبانه‌روز پای کار رفع مشکلات شهر ایستاده است و خستگی در این راه نمی‌شناسند.

نباتی‌نژاد با بیان اینکه پیگیری امور، شفافیت، پاک‌دستی و سلامت نفس از دیگر شاخصه‌های شهردار اصفهان است، افزود: البته باید تذکر داد که بعضی مشکلات شهر در ید اختیارات مدیر نیست و اختیارات طبقه‌بندی شده است.

وی تصریح کرد: بعضی از مشکلات مطرح شده نیاز به مصوبه شورای اسلامی شهر دارد و بعضی دیگر از معضلات جزو وظایف دیگر ارگان‌ها است که باید تجمیع و مطالبه گری از سوی مدیریت شهری انجام شود، همانند مسئله دقیق سازی ارتفاعات که قصه پرغصه شهر است و سنگ آن را دیگر ارگان‌ها بر پای شهرداری نهاده‌اند، در حالی که دستگاه‌های مسئول در زمینه ارتفاعات شهری پاسخگو نیستند.

شهروندان در صورت مشاهده نبود شفافیت و فسادی در بدنه شهرداری، می‌توانند با سامانه سوت‌زنی و خط امن ۳۸۹۰ اطلاع بدهند.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اعضای شورای اسلامی شهر در قالب کمیته‌های نظارتی مناطق شهری آماده بررسی مطالبات و پرونده‌های شهروندان هستند، گفت: شهروندان باید توجه داشته باشند که برای ارتباط بی واسطه با مدیران شهری هیچ ابایی نداریم، اما بهتر است برای پیگیری و بیان مشکلات از طریق سامانه مردمی ۱۳۷ شهرداری اصفهان اقدام کنند تا با ضبط صدای افراد، موارد تک به تک مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: امروز با حضور نمایندگان شهرداری اصفهان در شورای اسلامی شهر، طرح «شهربان» را تصویب کردیم که طبق آن هر کسی که با ۱۳۷ تماس بگیرد و مشکلات را مطرح کند و آن مشکل حق و حقیقت داشته باشد، با عاملان و خاطیان آن مشکل برخورد و حتی اگر پیمانکار مقصر باشد، جریمه می‌شود.

نباتی‌نژاد با بیان اینکه شهروندان در صورت مشاهده نبود شفافیت و فسادی در بدنه شهرداری، می‌توانند با سامانه سوت‌زنی و خط امن ۳۸۹۰ اطلاع بدهند، خاطرنشان کرد: شهردار اصفهان بیشترین برخورد را با مسائل فساد در میان شهرداران ادوار مختلف داشته است.

وی تاکید کرد: شهرداری درصدد است مشکلات شهر را رفع کند و شهر را با توجه به اینکه حقی اجحاف نشود و هم درآمد حلالی داشته باشد، اداره کند.