فضاسازی‌های فرهنگی شهر به دانشگاه‌ها تسری پیدا کند/ لزوم تقویت ارتباط مسئولان و دانشجویان
فضاسازی‌های فرهنگی شهر به دانشگاه‌ها تسری پیدا کند/ لزوم تقویت ارتباط مسئولان و دانشجویان

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش خبرگزاری ایمنا، تعدادی از مسئولان و اعضای تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های اصفهان امروز _یکشنبه نوزدهم آذر_ به مناسبت روز دانشجو با حضور در صحن علنی شورا دیدگاه‌های خود را در خصوص مدیریت شهر و کشور مطرح کردند. فضاسازی‌های فرهنگی سطح شهر به دانشگاه‌ها تسری پیدا کند محمدرضا جلالی، […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تعدادی از مسئولان و اعضای تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های اصفهان امروز _یکشنبه نوزدهم آذر_ به مناسبت روز دانشجو با حضور در صحن علنی شورا دیدگاه‌های خود را در خصوص مدیریت شهر و کشور مطرح کردند.

فضاسازی‌های فرهنگی سطح شهر به دانشگاه‌ها تسری پیدا کند

محمدرضا جلالی، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان اصفهان با بیان اینکه ظرفیت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی باید به هر بهانه‌ای در معرض دید عموم قرار گیرد، گفت: مردم باید با اقدامات انجام شده آشنا شوند و بدانند چه فعالیت‌هایی در کشور در حال انجام است.

وی افزود: لازم است فضاسازی‌های فرهنگی سطح شهر به دانشگاه‌ها نیز تسری پیدا کند که به‌دنبال ارتباط شهرداری و دانشگاه می‌تواند این اتفاق رقم بخورد؛ اجرای این طرح می‌تواند برای آگاه‌سازی دانشجویان مؤثر باشد.

لزوم توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی ویژه بانوان

زهراسادات حسینی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام‌نور اصفهان اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی و توزیع عادلانه آن برای استفاده بانوان از جمله مهم‌ترین درخواست‌هایی است که مدیریت شهری می‌تواند به آن توجه کند.

وی همچنین بر لزوم حمایت از زنان توانمند و معرفی آنها به جامعه، اجرای سیاست‌های جمعیتی، تولید پوشاک ایرانی اسلامی و نگاه ویژه به هویت خانواده به خصوص نقش مادر و دختر تأکید کرد.

ارتباط مسئولان و دانشجویان می‌تواند در بهبود مدیریت شهری مؤثر باشد

شیخ ابومسعودی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه اصفهان اظهار کرد: توسعه حلقه حفاظتی شهر به رغم توسعه شهرنشینی از نکات قابل توجه است که مدیریت شهری باید به آن نگاه ویژه داشته باشد.

وی با بیان اینکه ارتباط مسئولان و دانشجویان می‌تواند در بهبود مدیریت شهری مؤثر باشد، گفت: استفاده از نظرات دانشجویان می‌تواند دارای فایده باشد.

در حوزه بیلبوردهای فرهنگ‌ساز دچار ضعف هستیم

علی تقی‌زاده، قائم‌مقام دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه پیام‌نور اصفهان اظهار کرد: در حوزه بیلبوردهای فرهنگ‌ساز دچار ضعف هستیم، در حالی که در گذشته اثر فضاسازی‌های شهری به وضوح مشخص می‌شد.

توجه به تربیت نسل جدید بر اساس آموزه‌های فرهنگی

علیرضا جوانمردی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی اصفهان با تأکید بر تربیت نسل جدید بر اساس آموزه‌های فرهنگی اظهار کرد: بها دادن به امر تربیت نسل جدید می‌تواند بسیاری از مشکلات آینده را برطرف کند. سال گذشته نیز اکثر افراد شرکت‌کننده در اغتشاشات نوجوانان و جوانانی بودند که نگاه دستوری به امر تربیت آن‌ها وجود داشت.

وی با اشاره به بحران آلودگی هوا افزود: سوخت غیراستاندارد و ورود خودروهای سنگین به شهر از جمله دلایل افزایش آلودگی هواست که مدیریت شهری می‌تواند برای حل این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشد.

توجه مدیریت شهری به تکمیل پروژه بازسازی گلستان شهدا

هانیه مهدیان، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد خوراسگان با بیان اینکه اصفهان شهر شهیدپرور است، اما بازسازی گلستان شهدا مدت‌هاست که تکمیل نشده است، گفت: از مدیریت شهری می‌خواهیم که زیرساخت‌های امنیتی، رفاهی و عمرانی گلستان شهدا هرچه زودتر تکمیل شود.

فضاسازی شهر در مناسبت‌های مختلف هدفمند نیست

حسین نصیری، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد خوراسگان با اشاره به اهمیت مبارزه با تحریف اظهار کرد: این مبارزه حضور مسئولان بین مردم را می‌طلبد، مسئولان در حدی که باید و شاید بین مردم حضور ندارد، باید حس نزدیکی به مردم القا شود که بسیج و تشکل‌های دانشجویی این مسیر را هموار می‌کند.

وی افزود: در مناسبت‌های مختلف فضاسازی شهر هدفمند نیست، امروز تبیین عملکرد مسئولان برای مردم اهمیت زیادی دارد.

شرایط مشارکت پرشور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی فراهم شود

محمد ممبینی، قائم‌مقام دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان با اشاره به سخنان اخیر رئیس‌جمهور گفت: دانشگاه باید اتاق فکر دولت باشد، راهکار مشکلات از دانشجویان خواسته شود و دانشجویان برای مشکلاتی که مطرح می‌کنند، راهکار ارائه دهند.

وی ادامه داد: باید از تمام ظرفیت‌های سطح شهر برای ایجاد زمینه مشارکت مردم در انتخابات استفاده شود.

ممبینی در ادامه بر فراهم کردن شرایط مشارکت پرشور مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی تأکید کرد.