فاز دوم بوستان خضر نبی در قم افتتاح می‌شود
فاز دوم بوستان خضر نبی در قم افتتاح می‌شود

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، علیرضا اقبالیان مدیر منطقه چهار شهرداری قم در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار داشت: بوستان خضر یکی از بزرگ‌ترین بوستان‌های جنگلی، محلی و فرامحلی منطقه چهار است که فاز اول و دوم آن به اتمام رسیده، فاز سوم در حال انجام است؛ فاز چهارم که باغ ایرانی […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

علیرضا اقبالیان مدیر منطقه چهار شهرداری قم در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار داشت: بوستان خضر یکی از بزرگ‌ترین بوستان‌های جنگلی، محلی و فرامحلی منطقه چهار است که فاز اول و دوم آن به اتمام رسیده، فاز سوم در حال انجام است؛ فاز چهارم که باغ ایرانی می‌باشد تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

وی گفت: مرحله سوم این بوستان به مساحت ۴۸۰ هزار متر مربع شامل فضای بازی، تکمیل مسیر دوچرخه، ایجاد مسیر دوچرخه سواری حرفه‌ای، احداث پارکینگ‌ها و ایجاد مسیر پیاده‌روی از ابتدای بلوار شهید آوینی تا مقبره شهدای گمنام است.

مدیر منطقه چهار شهرداری قم عنوان کرد: پس از بوستان علوی، بوستان خضر و بوستان‌های جنگلی که در کنار بلوار آیت‌الله بروجردی به مساحت ۴۰۰ هکتار است، به بهره برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه بوستان خضر جزئی از سلسله بوستان‌های هزار هکتاری شهر قم است، افزود: بوستان کوثر، باغ پرندگان، بوستان خضر، باغ گیاه شناسی، بوستان شهدای گمنام، بوستان زائر و در انتها بوستان‌های جنگلی قطعات این پازل را تشکیل می‌دهند.

اقبالیان در خصوص دسترسی‌های بوستان خضر افزود: دسترسی بوستان خضر در گذشته کوچه هشت متری بود که به خیابان ۲۰ متری در کنار خیابان شهید مطهری تبدیل شد؛ باغ ایرانی نیز پس از احداث از میدان ایثار تغذیه می‌شود، ورودی در دو نقطه از سمت آوینی و کوچه ۱/۱ که کنار خوابگاه دانشگاه مفید است، قرار دارد و ورودی باغ ایرانی نیز اضافه می‌شود و همچنین در کوچه‌های فرعی میدان ایثار و راه دسترسی کوه خضر نیز جانمایی خواهد شد.

وی بیان کرد: بوستان خضر دارای زمین والیبال، بسکتبال، بدمینتون و دیگر زمین‌های محصور شده، مسیر دوچرخه، پیست اسکیت و مسیر دوچرخه کوهستان است، همچنین وجود برکه‌ای طبیعی که تأمین آب آن از زه کش‌های کوه‌های اطراف است، منظره زیبایی به پارک بخشیده است.

مدیر منطقه چهار شهرداری قم گفت: با توجه به اینکه از قدیم پیاده روی‌ها در منطقه کوه خضر انجام می‌گرفت، اکنون مسیر پیاده روی ایمن شده است تا شهروندان بتوانند استفاده مطلوبی داشته باشند.