عطر شهدا در کوچه پس کوچه‌های تبریز پیچید
عطر شهدا در کوچه پس کوچه‌های تبریز پیچید

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، شهردار تبریز در گفتگویی به تشریح اقدامات شاخص مجموعه شهرداری تبریز در تبیین اهداف و برنامه‌های کنگره بزرگداشت ۱۰ هزار شهید استان پرداخت. یعقوب هوشیار در گفتگو با شهریار با اشاره به نقش ویژه شهرداری تبریز در برگزاری کنگره بزرگداشت ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: شهرداری تبریز تمامی […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

شهردار تبریز در گفتگویی به تشریح اقدامات شاخص مجموعه شهرداری تبریز در تبیین اهداف و برنامه‌های کنگره بزرگداشت ۱۰ هزار شهید استان پرداخت.

یعقوب هوشیار در گفتگو با شهریار با اشاره به نقش ویژه شهرداری تبریز در برگزاری کنگره بزرگداشت ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: شهرداری تبریز تمامی اقدامات خود در حوزه‌های مختلف ورزشی، فرهنگی و اجتماعی را با رویکرد تبیین اهداف و برنامه‌های کنگره بزرگداشت ۱۰ هزار شهید آذربایجان‌شرقی برگزار کرده است.

وی افزود: بر همین اساس مجموعه شهرداری تبریز و شورای اسلامی شهر در سال جاری ۳۴۰ دیدار با خانواده‌ معظم شهدای دفاع مقدس، ایثارگران، جانبازان و مدافعین حرم برگزار و از ایثار و فداکاری خانواده‌های آنها قدردانی کرده است.

هوشیار با اشاره به برنامه‌های برگزار شده در حوزه‌های مختلف خاطرنشان کرد: پیاده‌روی خانوادگی ۱۰ هزار نفری، برگزاری مسابقات بین‌المللی امداد و نجات با حضور کشورهای خارجی، نصب ۱۶۰۰ پرچم منقش به تصایر شهدا در سطح شهر و برگزاری یادواره‌های شهدا در سطح مناطق دهگانه از جمله برنامه‌های شهرداری تبریز در تبیین اهداف کنگره بزرگداشت ۱۰ هزار شهید استان است.

وی یادآور شد: همچنین بیلبوردهای شهری و پیشانی پل‌ها به ویژه در ورودی شهر مزین به تصاویر شهدای بزرگوار دفاع مقدس و همچنین معرفی اهداف و برنامه‌های شده است.

شهردار تبریز با اشاره به طراحی تصاویر شهدای مدافع حرم تبریز و فرماندهان شهید استان بر روی کاشی نیز گفت:  طراحی و نصب تصاویر شهدای مدافع حرم و فرماندهان شهید استا بر روی کاشی در ابعاد ۷ در ۳ متر انجام یافته است که به زودی از آن رونمایی می شود.

وی یادآور شد: طراحی و احداث المان شهدای گمنام محله قراملک واقع در پارک صنعت، حضور فعال در توسعه باغ‌موزه دفاع مقدس و ارائه خدمات ویژه عمرانی شامل تملک اراضی و ایجاد مسیر دسترسی به این باغ‌موزه از دیگر اقدامات شاخص شهرداری تبریز در حوزه بزرگداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس است.

هوشیار با اشاره به اجرای طرح بزرگ ۳۰ شهید، ۳۰ محله شهرداری تبریز نیز گفت: در راستای اجرای برنامه‌های مرتبط با کنگره، طرح نگهداشت محله با عنوان «۳۰ شهید، ۳۰ محله»، توسط معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری و مناطق ۱۰گانه شهرداری تبریز آغاز شده و در حال حاضر ادامه دارد.

شهردار تبریز با اشاره به دیگر اقدامات شاخص مدیریت شهری در حوزه بزرگداشت یاد و خاطره شهدا گفت: برگزاری یادواره شهدای دانش‌آموز و معلم، مراسم خاطره‌گویی با محوریت دفاع‌مقدس، برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس، نمایشگاه های عکس و رونمایی از تصاویر شهدای سرافزار تبریز و استان دیگر اقدامات شهرداری تبریز در حوزه معرفی و تبیین اهداف و برنامه‌های کنگره بزرگداشت ۱۰ هزار شهید استان  است.

وی در پایان تأکید کرد: تلاش داریم از ظرفیت شهرداری تبریز، مناطق دهگانه و شهرداری‌های نواحی مناطق در راستای برگزاری هر چه باشکوه تر کنگره ۱۰ هزار شهید استان آذربایجان شرقی استفاده کرده و همچنان نقش فعالی در برگزاری این کنگره داشته باشیم.