توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی اولویت شورای ششم و مدیریت شهری است
توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی اولویت شورای ششم و مدیریت شهری است

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۷، نصرالله آبادیان شهردار این منطقه که به همراه حجت‌الاسلام سید محمد آقامیری عضو شورای شهر تهران در محله نیلوفر منطقه حاضر شد، گفت: شهرداری منطقه ۷ تمام تلاش خود را بر این هدف گذاشته است که مشکلات مردم […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۷، نصرالله آبادیان شهردار این منطقه که به همراه حجت‌الاسلام سید محمد آقامیری عضو شورای شهر تهران در محله نیلوفر منطقه حاضر شد، گفت: شهرداری منطقه ۷ تمام تلاش خود را بر این هدف گذاشته است که مشکلات مردم منطقه را حل کند و محیطی مناسب و شایسته برای زیست مردم در این منطقه فراهم آورد.

وی درباره اقدامات عمرانی شهرداری در این منطقه گفت: تا پایان سال ورودی دوم ایستگاه سهروردی افتتاح خواهد شد و نیز در خیابان سیبویه در همین محله دو میدان تره بار با مشارکت بخش خصوصی راه اندازی می شود.

آبادیان همچنین از تهیه ضوابط جدید ساخت و ساز در بعضی از نقاط منطقه با توجه به مجاورت این منطقه با چند ایستگاه مترو خبر داد و عنوان کرد: به زودی، طبقاتی از پارکینگ طبقاتی نبش خیابان بهشتی و قنبر زاده افتتاح خواهد شد و این پروژه طی مراحل بعد، ساخت و ساز در آن ادامه خواهد داشت تا فضای پارک بیشتری برای مردم محل با توجه به حضور ادارات و کسب و کارهای مختلف در این محل فراهم می شود.

آبادیان به نهضت آسفالت سازی اشاره کرد و ادامه داد: تاکنون ۴۲ هزار تن آسفالت در معابر منطقه فرش کرده ایم و تا پایان سال این را به ۵۵ هزار تن برسانیم که عدد بی سابقه در سطح منطقه هفت است.

پیش از سخنان شهردار منطقه هفت، سیدمحمد آقامیری طی سخنانی خبر از افزایش واگن های مترو و اتوبوس های شهری داد.

وی در بخشی از سخنانش با اشاره به برنامه های شورا و شهرداری تهران برای توسعه ناوگان مترویی تهران گفت: برآورد ما این است که تا سه سال آینده تعداد واگن های متروی تهران دو برابر شود و این به معنای این است که حجم ۲ میلیون مسافر روزانه با توجه به افزایش واگن ها و نیز افتتاح تعداد دیگری از ایستگاه های مترو به ۵ میلیون مسافر برسد.

آقامیری همچنین به برنامه های شورای شهر و شهرداری برای افزایش اتوبوس های پایتخت هم اشاره کرد و یادآور شد: تهران هم اکنون ۲هزار اتوبوس فعال دارد و طبق برنامه ریزی که ما کرده ایم این رقم تا پایان سال آینده به ۶ هزار دستگاه می رسد.

آقا میری بیان کرد: با توجه به اهتمام شورا برای توسعه حمل و نقل عمومی برآورد ما این است که طی سال های آینده بخش بزرگی از مشکل الودگی و ترافیک حل خواهد شد.

در ادامه عضو شورای شهر تهران به همراه شهردار منطقه ۷ در نشست هم اندیشی با متخصصین محلات در ساختمان شهرداری شرکت کردند.

در این نشست آقامیری که رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران نیز در بخش دیگری از این برنامه در پاسخ به سوال های حاضران پاسخ گفت.

آقامیری با تاکید بر اینکه مجمع مشورتی و تخصصی محلات شهر تهران به اتاق فکر نیازهای عمرانی شهر تبدیل شده است، اظهار کرد: مهم ترین اولویت در جهت کیفیت فعالیت های عمرانی مدیریت شهری، ایجاد و تشکیل اتاق فکر به منظور تبادل ایده ها به منظور شناسایی و رفع مسائل و مشکلات محلات است.

وی که در در سی و دومین نشست مجمع مشورتی و تخصصی محلات شهر تهران که در منطقه ۷ برگزار شد سخن می گفت، تصریح کرد: نشست های مجمع مشورتی و تخصصی محلات با حضور نخبگان و معتمدین محلی در حوزه‌های مختلف شهری کمک شایان توجهی به رفع مشکلات شهری می کند که در همین راستا شبکه معتمدین محلی در سطح مناطق ۲۲گانه شهر تهران تشکیل شده است.

این عضو شورای شهر در عین حال از نیازسنجی پروژه های عمرانی و بودجه ریزی از طریق شبکه معتمدین در محلات شهر تهران خبر داد و گفت: با اعلام مشکلات محلی توسط معتمدین، “نظام‌نامه مسائل محلات” با تاکید بر بخش های عمرانی شهر در دست تهیه و تدوین است تا علاوه بر رفع مشکلات، در سیاست‌گذاری ها نیز مورد استفاده قرار گیرد.

آقامیری خاطرنشان کرد: امروز نخبگان و معتمدین محلات شهر تهران با حضور در نشست های این مجمع براساس مدل های اتاق فکری عمل می کنند و امیدواریم با همدلی و هم افزایی مدیران شهری و معتمدین محلات، جامعه را به سمت پویایی و مشارکت اجتماعی سوق دهیم.

بر اساس این گزارش، در این نشست مصوبات و مطالبات نشست پیشین در این جلسه ارائه شد و مهم‌ترین مسائل محلات شاهد، گرگان، نظام آباد، خواجه نظام، کاج، خواجه نصیر، امجدیه، عباس آباد، بهار، سهروردی، نیلوفر، ارامنه، حشمتیه و دبستان به صورت کارگاهی و عملیاتی با مشارکت مدیران شهری، شهرداران نواحی و معتمدین محلات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این نشست همچنین آبادیان در انتهای جلسه به سوال های حاضران پاسخ گفت و به تشریح اقدامات شهرداری و فعالیت های فرهنگی در منطقه ۷ پرداخت.

وی هم چنین درباره کمبود سرانه فضای سبز در منطقه و برنامه های شهرداری برای گسترش فضای سبز توضیحاتی ارائه کرد.

انتهای پیام/