تحقق ۷۷ درصدی مطالبات مطروحه شهروندان از طریق سامانه ۱۳۷
تحقق ۷۷ درصدی مطالبات مطروحه شهروندان از طریق سامانه ۱۳۷

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ، شهردار تبریز از نهادینه‌سازی ارائه خدمات محله محور در سطح شهر خبر داد و گفت: در همین راستا پیش‌بینی می‌شود امسال با حضور در ۱۰۰ محله شهر از نزدیک مشکلات شهروندان را مورد بررسی قرار دهیم. به گزارش شهریار، یعقوب هوشیار امروز در یکصد و نودمین جلسه شورای اسلامی […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر ،

شهردار تبریز از نهادینه‌سازی ارائه خدمات محله محور در سطح شهر خبر داد و گفت: در همین راستا پیش‌بینی می‌شود امسال با حضور در ۱۰۰ محله شهر از نزدیک مشکلات شهروندان را مورد بررسی قرار دهیم.

به گزارش شهریار، یعقوب هوشیار امروز در یکصد و نودمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز در خصوص عملکرد یکساله سامانه ۱۳۷ شهرداری تبریز اظهار کرد: در مدت زمان فعالیت شورای ششم به اندازه ۱۰ سال در زمینه فاضلاب شهری اقداماتی انجام یافته است و در این خصوص دارای رتبه نخست در کشور هستیم به طوری که مناطق کم برخوردار شهر همچون آخماقیه و قراملک نیز دارای فاصلاب شهری هستند.

هوشیار با اشاره به احصای ۶۵۰۰ مشکل شهروندان تصریح کرد: در روزهای پایانی سال گذشته از مردم درخواست شد موارد و مشکلات خود را به شهرداری اطلاع دهند که در پی این موضوع ۶۵۰۰ مورد اعلام و دسته‌بندی شد.

وی ادامه داد: با وجود اینکه برخی موضوعات زمانبر خواهد بود ولی با تک تک این افراد تماس گرفته خواهد شد تا در صورت امکان، موارد موجود اجرایی و برطرف شود.

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جمع آوری شبانه پسماند و حذف باکس‌های زباله نیازمند تمرین است، گفت: در حال حاضر تفکیک از مبدا آغاز شده و در حال خرید یک دستگاه تفکیک زباله جدید هستیم.

هوشیار با بیان اینکه کلیه مجموعه ها دست در دست هم دادند تا اتفاقات خوبی در شهر رخ دهد، افزود: امسال آسفالت ریزی ۵۰۰ هزار تنی در سطح شهر هدفگذاری شده است.

وی اظهار امیدواری کرد در گزارش گیری پایان سال از سامانه ۱۳۷ شاهد رضایتمندی  مردمی از عملکرد مدیریت شهری و شهرداری تبریز باشیم.

میانگین روزانه ۵۸۰ تماس با سامانه ۱۳۷ شهرداری تبریز

مدیرکل بازرسی شهرداری تبریز نیز در این جلسه با اشاره به میانگین ۵۸۰ تماس روزانه با سامانه ۱۳۷ شهرداری تبریز گفت: عمده تماس‌ها و موضوعات مطرح شده در این تماس‌ها در خصوص سد معبر، آسفالت و جداول، ساخت وساز، پارک و فصای سبز، حیوانات شهری، وضعیت درختان، مرمت و ترمیم، برف روبی، پاکسازی، لایروبی، آبگرفتگی و ترافیک است.

داود باغی با بیان اینکه بیشترین تقاضای شهروندان در سال ۱۴۰۲ در خصوص جمع آوری زباله بوده است، افزود: سد معبر، درخواست آسفالت و جداول، ساخت وساز غیرمجاز، پارک‌ها و فضای سبز، حیوانات، درختان(شکستگی درخت)، مرمت و ترمیم و پاکسازی به ترتیب اولویت تماس ها طی سال گذشته بوده است.  

به گفته وی، تماس‌های ورودی در سال گذشته ۲۱۱ هزار و ۱۴۱ مورد بوده که ۱۶۲ هزار و ۵۳۷ مورد یا به عبارتی ۷۷ درصد درخواست های شهروندان توسط شهرداری اجرایی و محقق شده است.  همچنین تعداد پیامک‌های ثبت شده در سال گذشته نیز ۸۶ هزار پیام بوده که به مناطق ارجاع داده شده است.

مدیرکل بازرسی شهرداری تبریز با اشاره به راههای ارتباطی با این سامانه یادآور شد: شماره سه رقمی ۱۳۷، سامانه اینترنتی ۱۳۷، اپلیکیشن تبریز آپ و شماره پیامکی ۵۰۰۴۹۵۵ چهار طریقه برقراری ارتباط با سامانه ۱۳۷ است. پیام‌های دریافتی بر اساس دسته بندی و اولویت بندی در سامانه به مناطق ارجاع داده می‌شود.

باغی خاطرنشان کرد: برای سال ۱۴۰۳ سیستم بازخوردپذیر فعال شده است که درخواست پس از ارجاع به منطقه، بازخورد آن به شهروند اطلاع داده می‌ شود.

ضرورت افزایش پرسنل سامانه ۱۳۷

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این زمینه اظهار کرد: باید نگاهی جامع به حیوانات شهری داشته باشیم. در حال حاضر فرهنگ غذا دادن به حیوانات به محلات کشیده شده است. امیدوارم پس از تاسیس کلینیک حیوانات شهری حجم فشارها در این خصوص کاهش یابد.

احد صادقی با اشاره به میزان تماس‌ها با سامانه ۱۳۷ شهرداری گفت: در موضوع برف، برای یخ زدایی و قندیل تماس‌های زیادی داشته‌ایم. در حوزه ترافیک ۳۶ درصد افزایش تماس، جمع آوری زباله ۱۹ درصد افزایش تماس و  ساخت و ساز غیرمجاز نیز شاهد ۱۸ درصد افزایش تماس بوده‌ایم.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز سامانه ۱۳۷ را اولین بستر ارتباطی مردم و شهرداری دانست و افزود:  این سامانه نقش بزرگی در ارتباط مردم با بدنه مدیریت شهری و انعکاس مشکلات و رفع مشکلات ریز و درشت شهر دارد. هر اندازه بتوانیم چابکی این سیستم را افزایش دهیم، رضایتمندی شهروندان نیز افزایش می یابد.

رییس کمیسیون عمران حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز با قدردانی از عوامل سامانه ۱۳۷ شهرداری گفت: چندین مورد تماس با این سامانه داشته ام که رعایت ادب پاسخگویی و میزبانی افراد پاسخگو جای قدردانی دارد.

روح الله رشیدی نیز با اشاره به مشکل کمبود نیرو در این سامانه تصریح کرد: می توان از نظر نیروی انسانی این مرکز را توسعه داد یا فراتر از اپراتور حرکت کنیم. همچنین تعریف فرایند جدید در بازخوردگیری مورد نیاز است.