طنین نوای مهر و مقاومت به وسعت تبریز
طنین نوای مهر و مقاومت به وسعت تبریز

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر، نوای مهر و مقاومت به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس شهر تبریز طنین انداز شد. به گزارش شهریار، امروز اول مهر ماه ۱۴۰۲، آیین “زنگ مهر و مقاومت” شهرداری تبریز برگزار شد و این در حالی است که ساز و کار اجرایی طرح ویژه خدمات رسانی به […]

به گزارش پایگاه خبری آرمانشهر خبر،

نوای مهر و مقاومت به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس شهر تبریز طنین انداز شد.

به گزارش شهریار، امروز اول مهر ماه ۱۴۰۲، آیین “زنگ مهر و مقاومت” شهرداری تبریز برگزار شد و این در حالی است که ساز و کار اجرایی طرح ویژه خدمات رسانی به مدارس در جریان جلسات قرار خدمت هفتگی شهرداری تبریز تبیین و یکی از مهمترین اقدامات مدیریت شهری به مناسبت آغاز سال تحصیلی در سال جاری بود.

پاک سازی محوطه، رنگ آمیزی، امحاء دیوار نویسی، ترمیم و تعویض چرخ باکس های زباله، لایروبی جوب ها و قطعات خالی مجاور اطرف مدارس از جمله اقدامات صورت گرفته در این طرح است. 

از دیگر اقدامات انجام یافته توسط شهرداری تبریز می توان به ساماندهی فضاهای سبز و رفوژ های وسط، علف چینی، رنگ آمیزی جداول و نرده ها، خط کشی معابر و لکه گیری آسفالت معابر منتهی به مدارس نیز اشاره کرد.

با فرا رسیدن اولین روز مهر ماه و آغاز سال تحصیلی جدید نوای زنگ مدارس با حضور نماینده نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه محبوب تبریز، معاون وزیر آموزش و پرورش، استاندار آذربایجان شرقی، فرماندار تبریز، اعضای محترم شورای اسلامی شهر، مدیریت شهری تبریز، فرمانده انتظامی استان در سطح مناطق دهگانه شهرداری تبریز طنین انداز شد.

هنرستان دخترانه خدیجه کبری (س)

با حضور نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، معاون وزیر آموزش و پرورش، استاندار، فرمانده انتظامی استان و دیگر مدیران شهری به همراه مدیران شهرداری منطقه ۲ تبریز، مراسم آغاز سالتحصیلی جدید و بازگشائی مدارس در هنرستان دخترانه خدیجه کبری (س) گلشهر برگزار شد.

در این مراسم که اولیا و مربیان مدرسه نیز حضور داشتند، حضرت آیت الله آل هاشم امام جمعه محبوب تبریز در سخنانی ضمن تبریک سال تحصیلی جدید به دانش آموزان، برای تلاشگران عرصه علم و دانش که جهت تربیت آینده سازان کشور همواره در تلاشند و برای تمامی دانش آموزان سالی سرشار از موفقیت آرزو کرد.

دبیرستان کار و دانش امام صادق (ع) بیلانکوه

مراسم ویژه آغاز سال تحصیلی جدید با حضور فرماندار شهرستان تبریز، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک تبریز و شهردار منطقه ۵ تبریز در دبیرستان کار و دانش امام صادق (ع) بیلانکوه برگزار شد.

اسفندیار صادقی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک تبریز در این مراسم با بیان اینکه تعداد ۵۳۸ مدرسه دولتی و غیردولتی در سطح این ناحیه وجود دارد گفت: در سال تحصیلی جدید ۸۰ هزار دانش آموز در مدارس این ناحیه مشغول به تحصیل خواهند شد که ۴۰ درصد سهم مدارس غیردولتی و ۶۰ درصد نیز سهم مدارس دولتی است.

مدرسه انقلاب

همزمان با سراسر کشور زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در مدرسه انقلاب واقع در جنوب غرب تبریز با حضور شهردار منطقه ۷ تبریز و جمعی از مسئولان نواخته شد.

زنگ آغاز سال تحصیلی جدید صبح امروز شنبه در مدرسه انقلاب همزمان با سراسر کشور نواخته شد و دانش آموزان سال تحصیلی را آغاز کردند.

شهردار منطقه ۷ تبریز در این آئین ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و خیر مقدم به دانش آموزان و معلمان اظهار کرد: مدرسه دارای سه رکن معلم، دانش آموز و اولیا است که در ارتباط با یکدیگر می‌توانند تعلیم و تربیت را در بهترین حالت ممکن اجرایی کنند.

تجهیز مدارس محدوده شهرداری منطقه ۸، به امکانات ورزشی

شهردار منطقه ۸ از تجهیز و به روز رسانی امکانات ورزشی مدارس سطح حوزه، همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید توسط شهرداری منطقه ۸ خبر داد.

رضا جان فشان نوبری به اهم اقدامات انجام یافته شهرداری منطقه ۸، در راستای تجهیز امکانات ورزشی مدارس اشاره کرده و خط کشی زمین های ورزشی والیبال، فوتبال، بسکتبال به همراه نصب تورهای ورزشی- تهیه واهدای توپ های فوتبال و والیبال و بسکتبال، اهدای راکتهای بدمینتون و تنیس روی میز ، طناب ورزشی و تابلوی دارت و…. را از اهم آنها برشمرد.

وی افزود: مدرسه بعنوان مهمترین پایگاه تعلیم و تربیت سهم بسیار مهمی در رشد و تعالی علمی و روحی دانش آموزان و نسل آینده دارد که می‌توان با تجهیز مدارس و استفاده بهینه از امکانات و فضای ورزشی آن به ارتقاء شور و نشاط دانش آموزان و در نتیجه پرورش و تکوین شخصیتی نوجوانان و جوانان اهتمام ورزید.

زنگ مدرسه “حضرت رقیه” با حضور شهردار منطقه ۱۰ تبریز به صدا درآمد

موسی زارعی شهردار منطقه ۱۰ تبریز در اولین روز مهر با حضور در میان دانش آموزان مدرسه حضرت رقیه(س) ضمن تبریک فرا رسیدن آغاز سال تحصیلی جدید به دانش آموزان و معلمان گفت: مدارس مرکز تعلیم و تربیت علم آموزی و محل جوشش خلاقیت دانش آموزانی است که آینده سازان ایران اسلامی هستند .

وی همزمانی بازگشایی مدارس با هفته دفاع مقدس را گرامی داشت و افزود: شهدای بزرگوار از زندگی و خانواده خود گذشتند تا ما امروز در امنیت و آرامش زندگی کنیم.

شهردار منطقه ۱۰ با اشاره به ضرورت تعلیم و تربیت صحیح دانش آموزان، تهذیب و تربیت معنوی و اخلاق آنان را از رسالت ها و وظایف اصلی اولیاء و مربیان دانست.